Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.05.2021, 22:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ToniB Näytä viesti
Löytyykö takapään vakaajatankoa(sway bar) suomesta mistään? Ainakaan nettikaupat(mitkä olen katsonut) ei tarjoile semmoista. Ideoita?
Vanha katkennut? Saattaahan noita löytyä Jamantilta tai 4x4partsista, itselleni olen teettänyt pari kappaletta Vallilan takomossa. Ei ollut edes mikään älyttömän kallis suhteessa tehdastekoisen uuden hintaan. Saa teettetyä juuri sen vahvuisena ja sen mallisena kuin haluaa..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.05.2021, 11:54
ToniB ToniB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.21
Sijainti: Helsinki
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Vanha katkennut? Saattaahan noita löytyä Jamantilta tai 4x4partsista, itselleni olen teettänyt pari kappaletta Vallilan takomossa. Ei ollut edes mikään älyttömän kallis suhteessa tehdastekoisen uuden hintaan. Saa teettetyä juuri sen vahvuisena ja sen mallisena kuin haluaa..
Ei se poikki ole, mutta ei se kyllä ole sitä 16mm enää (ja tuntuu aika letkulta). Käyn siis takomolla, hyvät jouset ne ainakin mun Aspeniin teki kohtuurahalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.06.2021, 17:27
ToniB ToniB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.21
Sijainti: Helsinki
Viestit: 30
Perusasetus

Työkaluja hommattu, osia pitäis kohta puoliin saapua. Ajettu on muutama tankillinen, eli n. 1000km.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2021, 17:38
ToniB ToniB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.21
Sijainti: Helsinki
Viestit: 30
Perusasetus

Lisää työkaluja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2021, 10:31
ToniB ToniB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.21
Sijainti: Helsinki
Viestit: 30
Perusasetus

Eilen eka DW kokemus itäväylällä ja oli sen verran perseestä, että just meni tilaukseen kasa uusia osia ohjaukseen HD-versioina.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.06.2021, 08:38
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ToniB Näytä viesti
Eilen eka DW kokemus itäväylällä ja oli sen verran perseestä, että just meni tilaukseen kasa uusia osia ohjaukseen HD-versioina.
Kaksi kertaa sain tohon nykyisin ikuisuusprojektina olevaan Classic Rangeen kunnon vibat moottoritiellä... aika pysäyttävä kokemus.
Risat puslat, löysät kääntöpäät ja väsähtänyt ohjausiskari ei ole hyvä asia.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2021, 09:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ToniB Näytä viesti
Eilen eka DW kokemus itäväylällä ja oli sen verran perseestä, että just meni tilaukseen kasa uusia osia ohjaukseen HD-versioina.
Kannattaa katsoa missä kunnossa etupanhard on, ja myös akselinpään kiinnikkeen reiän muoto. Hyvin tyypillisesti kiinnikkeen reikä on soikea, ja toisaalta jos panhardin puslassa tai pallonivelessä on yhtään välystä niin järeämmät ohjausosat ei auta yhtään mitään..

Korotussarjan kanssa ylipäätään kannattaa vaihtaa etupanhard orkkistyppisestä ns. "double shear"- tyyliseen (vastaava kuin takana), jossa siis sekä korin- että akselinpäässä menee pultti läpi ja kiinnikeen korvakkeet molemmin puolin panhardia. Se toimii kaikinpuolin paljon paremmin.


DW:n hävittämisessä aika oleellisesta on oikeat ohjauskulmat ja sopiva määrä casteria - ja ne ei korotuksen jälkeen ja isommilla renkailla/ levittävillä vanteilla ole välttämättä optimit tehtaan arvoilla. Leimaa varten säädöt tosin pitää olla vihreällä suuntauslapussa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.06.2021, 15:41
ToniB ToniB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.21
Sijainti: Helsinki
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kannattaa katsoa missä kunnossa etupanhard on, ja myös akselinpään kiinnikkeen reiän muoto. Hyvin tyypillisesti kiinnikkeen reikä on soikea, ja toisaalta jos panhardin puslassa tai pallonivelessä on yhtään välystä niin järeämmät ohjausosat ei auta yhtään mitään..
Kaikki alustan ja ohjauksen osat tulee uutta ja säädettävinä malleina.

Molemmat panhardit tilasin myös ja eteen juurikin semmoisen "oikeanlaisen", eli pallonivelettömän mallin ja molemmat päät myös säädettävät.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Korotussarjan kanssa ylipäätään kannattaa vaihtaa etupanhard orkkistyppisestä ns. "double shear"- tyyliseen (vastaava kuin takana), jossa siis sekä korin- että akselinpäässä menee pultti läpi ja kiinnikeen korvakkeet molemmin puolin panhardia. Se toimii kaikinpuolin paljon paremmin.
Juuri tuommosen tilasin. Korotusta on tulossa aika miedosti, eli 40mm.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
DW:n hävittämisessä aika oleellisesta on oikeat ohjauskulmat ja sopiva määrä casteria - ja ne ei korotuksen jälkeen ja isommilla renkailla/ levittävillä vanteilla ole välttämättä optimit tehtaan arvoilla. Leimaa varten säädöt tosin pitää olla vihreällä suuntauslapussa..
Juu, tarkoitus on säätää alusta kuntoon.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.06.2021, 10:11
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ToniB Näytä viesti
Työkaluja hommattu, osia pitäis kohta puoliin saapua. Ajettu on muutama tankillinen, eli n. 1000km.

sopiiko tämä myös kardaanin nivelten vaihtoon?
mistä ostit?
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.06.2021, 15:35
ToniB ToniB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.21
Sijainti: Helsinki
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
sopiiko tämä myös kardaanin nivelten vaihtoon?
mistä ostit?
Tuolta tilattu, kai tuolla sopivilla palikoilla puristelee ja irrottelee mitä vain. Melko tuhtia tekoa tuo on.
https://www.ebay.com/itm/274444500931
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee vturpeinen O/M/V Ajoneuvot 5 29.07.2016 06:42
Grand Cherokee "käyttis" projekti JeepWJ Maasturiprojektit 37 04.10.2012 20:20
Myydään Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 4x4 -00 warcock O/M/V Ajoneuvot 0 09.02.2010 16:23
M: Jeep Grand Cherokee -96 Anatoli82 O/M/V Ajoneuvot 1 16.04.2008 18:24
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 00:35 (GMT +2).