![]() |
Jeep Grand Cherokee -96 käyttis
Aloitteleva Jeepisti ja tarkoitus olis rakentaa tuosta eilen hankitusta ZJ:stä metsään käypäinen käyttis.
Lähtökohta: https://serviceonrails.com/jeep/IMG_6039.jpeg 5.2litranen kasi, 44RE, NV249 ja kitkalukolla oleva perä. Tarkoitus olis käydä koko auto läpi, eli todo (työjärjestyksessä): - Alustan kaikki kuluvat osat, samalla "mieto" korotus ja säädettävät tukivarret yms.. - Akselit ja jarrut - Laatikko ja jakolaatikko - Moottori ja samalla varmaan tehdä se kokonaan uusiksi strokerkitillä varustettuna Auto on tosiaan käyttiksenä, mutta en tartte autoa työkäyttöön kuin satunnaisesti. Omaa tallia ei ole, mutta hakusessa (ovat vaan vähän kintaalla Töölössä :D). Päiväduunina IT-alan yrittäjänä, eli työ joustaa kun rakenteluun tarvitaan aikaa. Aikataulu on avoin, mutta tarkoitus olis talveksi saada ainakin noi kaks ekaa tehtyä. |
Eka korjauskohde onkin sitten mittariston valot. Ovat täysin pimeenä, onko ideaa mistä lähdetään metsästämään vikaa?
|
Jollain kokemusta https://www.core4x4.com noitten tukivarsista?
|
Tuon kun lukaset läpi, niin aika monta vinkkiä löytyy ZJ:hin
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99287 |
Lainaus:
Tietysti palaneista polttimoista lähtisin muuten, voi hyvin olla kärvähtäneet. Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Uusi Jeep projekti, hienoa....
Jaahas, tämä seurantaan..... :D
|
Mulla on Core 4x4 tukivarret Tier 3 mallisina omassa WJ:ssä. Tukevoitui koslan kulku maantiellä ainakin ihan pirusti ja kuvittelisin joustavan ihan eri tavalla maastossakin kuin orkkikset. Kamppeet on jykevät ja laadukkaasti viimeistellyt, ei mulla ainakaan valitettavaa ole. Valmistajaa kun tenttailin niin suositteli noita Tier 3 malleja minimissään ihan jokapäiväiseen tielläkin tapahtuvaan liikennöintiin.
Uretaanipuslat toisissa päissä nyt tuntuis nitisevän ja kitisevän vaikka kuinka rasvaisi, että semi hetekkameininki tulee kyllä kehiin. FJDC foorumin puolelta löytynee jokunen kuvakin tukivarsista ja jotain satunnaista lätinää oman katiskan tiimoilta. |
Näillä ohjeilla oli helppoa fikasata valokatkaisijan pätkiminen.
https://www.jeepforum.com/forum/f13/...-heavy-702703/ |
Nyt on tilattu korotussarja, säädettävät tukivarret molempiin päihin ja jotain muuta sälää. Tuettu kotimaista yrittäjää, eli en tilannu jenkeistä. Katotaan sitten jos tarvii järeämpää kun ruokahalu kasvaa. Päivitetään sitten osat uudestaan. 😂
|
Löytyykö takapään vakaajatankoa(sway bar) suomesta mistään? Ainakaan nettikaupat(mitkä olen katsonut) ei tarjoile semmoista. Ideoita?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Työkaluja hommattu, osia pitäis kohta puoliin saapua. Ajettu on muutama tankillinen, eli n. 1000km.
https://serviceonrails.com/jeep/IMG_6305.jpeg |
Lisää työkaluja
https://serviceonrails.com/jeep/IMG_6318.jpeg |
Eilen eka DW kokemus itäväylällä ja oli sen verran perseestä, että just meni tilaukseen kasa uusia osia ohjaukseen HD-versioina.
|
Lainaus:
Risat puslat, löysät kääntöpäät ja väsähtänyt ohjausiskari ei ole hyvä asia. :D |
Lainaus:
Korotussarjan kanssa ylipäätään kannattaa vaihtaa etupanhard orkkistyppisestä ns. "double shear"- tyyliseen (vastaava kuin takana), jossa siis sekä korin- että akselinpäässä menee pultti läpi ja kiinnikeen korvakkeet molemmin puolin panhardia. Se toimii kaikinpuolin paljon paremmin. DW:n hävittämisessä aika oleellisesta on oikeat ohjauskulmat ja sopiva määrä casteria - ja ne ei korotuksen jälkeen ja isommilla renkailla/ levittävillä vanteilla ole välttämättä optimit tehtaan arvoilla. Leimaa varten säädöt tosin pitää olla vihreällä suuntauslapussa.. |
Lainaus:
mistä ostit? |
Lainaus:
https://www.ebay.com/itm/274444500931 |
Lainaus:
Molemmat panhardit tilasin myös ja eteen juurikin semmoisen "oikeanlaisen", eli pallonivelettömän mallin ja molemmat päät myös säädettävät. Lainaus:
Lainaus:
|
Talli löydetty ja alustan osatkin tuli. Ens viikolla alustan osat alle.
http://serviceonrails.com/jeep/IMG_6702.jpeg http://serviceonrails.com/jeep/IMG_6703.jpeg http://serviceonrails.com/jeep/IMG_6713.jpeg http://serviceonrails.com/jeep/IMG_6714.jpeg |
Alusta vaihdettu(jouset, iskarit, tukivarret ja ohjauksen osat), vakaajatankoja lukuunottamatta. Etuvakaaja on vielä matkalla ja laitan sitten ne molemmat päät samalla kertaa. Vaihdoin myös pakosarjan tiivisteen, akun (kelt. Optima), throttle body spacerin lisäsin ja seuraavaksi tulee huohotukseen öljynkeräysastia. Takaluukun kumistopparit oli kanssa haperoituneet ja nekin pitää vaihtaa.
Hyllyssä odottelee 7" (2din) BT soitin. Ilmastoinnin kompuran vuoto pitää etsiä ja korjata. Pakoputki pitää rakentaa alusta loppuun uusiksi, alkupää pakosarjoilta on jo hyllyssä. Tilasin lisäksi autoon uuden värin (yliteippaus 3M kalvolla), itse kun teippaa niin tulee riittävän maastokelpoisen näköinen ja ei haittaa vaikka vähän joskus osumaa ottaiskin. |
Lainaus:
Ylipäätään jos haluaa parantaa koneen hengitystä niin eniten ahdistaa imuputken "pannukakku" (Dodgen koneissa on korkeampi) läppärungon päällä, vakiokannet, ja imusatsi. Jos kiinnostaa 5.2- koneeseen vääntävä virinokka- akseli, niin minulla olisi ylimääräisenä Comp cams 20-744-9. Suunnilleen 15tkm ajettu, uudenveroisessa kunnossa. Ei olisi hirveän kallis, kunhan menee tarpeeseen.. Itselle tulee 5.9:stä stroukattavaan koneeseen jymympi nokka tuon 20-744-9:n tilalle. https://www.compcams.com/xtreme-ener...er-magnum.html Öljynkeräyssäiliö on magnumissa syytä olla, pysyy imusarja puhtaampana. Voi olla että olen jo kysynytkin, mutta oletko kurkannut imusarjaan onko siellä öljyä? Magnumeissa menee AINA jossain vaiheessa imusarjan plenumin tiiviste, jonka jälkeen imee öljyä sisään imusarjan alta/ vierestä venakoneistosta. Tuollainen tulee koneistetusta vakiosta läppärungosta: https://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Off...3.jpg?img=full Normi näkymä plenumin tiivisteen osalta 100-200tkm ajetussa koneessa: https://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Off...7.jpg?img=full |
Sivu luotu: 22:17 (GMT +2). |