![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Öljynvaihtopuristin, ei ole kallis eikä tarvi rakennella. Joku teesekinitsemies tekee sellasen vaikka vanhasta tyhjästä sika putkilosta...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-ne on heti öljystä sotkussa -tosi raskaita käyttää varsinkin kylmällä öljyllä -hankala käyttää auton alla -vajaasta purkista vaikea ottaa öljyä, varsinkin auton alla, kun molemmat kädet tarvii pumppuun. Joko purkki kaatuu ja jossain välissä se letku luipertelee pitkin poikin tiputellen öljyä joka paikkaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Noissa kannattaa halvimmat peltiset Kiinan paskat (no niin kait liki kaikessa) kiertää, ovat lähinnä kyynärtaipeen ja kainalon öljyäjiä.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä toiminut hyvin: https://www.biltema.fi/veneily/venem...ppu-2000022625 Käy suoraan 1.5 litran limupullon jengaan. Pidempi letku vaan imupuolelle. Hidashan tuo toki on, mut sisäsiisti. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.12.2020 11:28 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sammuttimesta tehneet: miten öljyn lisääminen? Kahvan jenkaanko tratti? 20:n tonkasta jos olis tarkoitus kaataa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
kiertää kahvaosan irti niin siitä on helppo tratin kanssa tai mitallisesta nokkakannusta kaataa tarvittava määrä, itse aina kipataan kannuun täsmämäärä. viiemksi eilen poika vaihtoi öljyt hiluxin jakikseen, lodjuun ja etuperään.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Samat työtavat mulla, tonkasta sellaseen litran nokalliseen mittakannuun ja sitten vaan kahva irti ja pöntön kyytiin. Toistoja sitten tarvittava määrä että saa riittävästi öljyä kyytiin.
Glorian 6kg vanhemmissa jauhesammuttimissa on ainakin se nousuputki valmiina ja niissä muistaakseni on kahvassa suoraan schrader-venttiilikin eli onnistuu paineistaa renkaantäyttölaitteella. Mun on tollanen Presto 6kg sammutin josta löytyy kanssa, mutta oikasin vielä sen verran että hitsasin palloventtiilin suoraan pyttyyn ja siihen ilmaletkuun sopiva nippa jotta on nopsakka täytettävä. Paineitahan sinne ei tartte paljoa laittaa niin en kokenut suuren suureksi riskiksi hitsata tuota hanaa pyttyyn. Omalla vastuulla tietty. Paineitten nousun näkee tosta sammuttimen mittaristakin näppärästi. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta olen myös tälläselläkin saanut redlinen (notkeat) öljyt joskus mesen perään ruikattua onnistuneesti https://www.motonet.fi/fi/tuote/808712/Lappopumppu |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty HJ:n periin 4.88 välitykset | AH | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.01.2019 07:50 |
Erilaiset vanteiden pulttijaot maastureissa | Ahosensetä | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 02.04.2006 16:44 |
Löytyisikö R-kuvaa -90 kc:n periin | L-200 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.12.2005 10:45 |
Mitä öljyä gazin laatikoihin | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.10.2005 19:01 |