Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2020, 19:51
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.439
Blog Entries: 5
Perusasetus

Mullakin olis pari vanhaa pienehköä sammutinta joista vois kyhätä.

Onko jotain rakennusvinkkiä antaa? Oletteko turauttaneet sisällön ulos ja sitten purkaneet vai jotenkin laskeneet paineet pois ja avannu ja sitten sisälmykset pois?

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2020, 23:55
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Öljynvaihtopuristin, ei ole kallis eikä tarvi rakennella.

Joku teesekinitsemies tekee sellasen vaikka vanhasta tyhjästä sika putkilosta...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2020, 07:45
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Öljynvaihtopuristin, ei ole kallis eikä tarvi rakennella.

Joku teesekinitsemies tekee sellasen vaikka vanhasta tyhjästä sika putkilosta...
Sen verran mitä ite oon käyttäny niin

-ne on heti öljystä sotkussa
-tosi raskaita käyttää varsinkin kylmällä öljyllä
-hankala käyttää auton alla
-vajaasta purkista vaikea ottaa öljyä, varsinkin auton alla, kun molemmat kädet tarvii pumppuun. Joko purkki kaatuu ja jossain välissä se letku luipertelee pitkin poikin tiputellen öljyä joka paikkaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2020, 08:00
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Öljynvaihtopuristin, ei ole kallis eikä tarvi rakennella.

Joku teesekinitsemies tekee sellasen vaikka vanhasta tyhjästä sika putkilosta...
Tylsimys. Jää pois luomisen tuska ja nävertämisen ilo, sekä saattaa tulla halvemmaksi että käytännöllisemmäksi...

Noissa kannattaa halvimmat peltiset Kiinan paskat (no niin kait liki kaikessa) kiertää, ovat lähinnä kyynärtaipeen ja kainalon öljyäjiä.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2020, 11:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Noissa kannattaa halvimmat peltiset Kiinan paskat (no niin kait liki kaikessa) kiertää, ovat lähinnä kyynärtaipeen ja kainalon öljyäjiä.
Tiedoksi että Biltemassa myytävä kuuluu sitten juuri tähän sarjaan.🖕

Tämä toiminut hyvin: https://www.biltema.fi/veneily/venem...ppu-2000022625

Käy suoraan 1.5 litran limupullon jengaan. Pidempi letku vaan imupuolelle. Hidashan tuo toki on, mut sisäsiisti.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.12.2020 11:28
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2020, 11:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.100
Perusasetus

Sammuttimesta tehneet: miten öljyn lisääminen? Kahvan jenkaanko tratti? 20:n tonkasta jos olis tarkoitus kaataa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2020, 12:02
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.717
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Sammuttimesta tehneet: miten öljyn lisääminen? Kahvan jenkaanko tratti? 20:n tonkasta jos olis tarkoitus kaataa.
kiertää kahvaosan irti niin siitä on helppo tratin kanssa tai mitallisesta nokkakannusta kaataa tarvittava määrä, itse aina kipataan kannuun täsmämäärä. viiemksi eilen poika vaihtoi öljyt hiluxin jakikseen, lodjuun ja etuperään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2020, 12:45
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Samat työtavat mulla, tonkasta sellaseen litran nokalliseen mittakannuun ja sitten vaan kahva irti ja pöntön kyytiin. Toistoja sitten tarvittava määrä että saa riittävästi öljyä kyytiin.

Glorian 6kg vanhemmissa jauhesammuttimissa on ainakin se nousuputki valmiina ja niissä muistaakseni on kahvassa suoraan schrader-venttiilikin eli onnistuu paineistaa renkaantäyttölaitteella. Mun on tollanen Presto 6kg sammutin josta löytyy kanssa, mutta oikasin vielä sen verran että hitsasin palloventtiilin suoraan pyttyyn ja siihen ilmaletkuun sopiva nippa jotta on nopsakka täytettävä. Paineitahan sinne ei tartte paljoa laittaa niin en kokenut suuren suureksi riskiksi hitsata tuota hanaa pyttyyn. Omalla vastuulla tietty. Paineitten nousun näkee tosta sammuttimen mittaristakin näppärästi.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2020, 11:22
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.439
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tiedoksi että Biltemassa myytävä kuuluu sitten juuri tähän sarjaan. 🖕
Jep, mulla on tuota kainalonöljyämisruuttaa kans pari, Bilteman ja toinen oli vissiin Motonetin. Niitä oon molempita käyttäny 1 kerran toistakymmentä vuotta sitten Ostin toisen kun eka oli niin paska ja toinen oli yhtä hyvä
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.12.2020, 16:45
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tylsimys. Jää pois luomisen tuska ja nävertämisen ilo, sekä saattaa tulla halvemmaksi että käytännöllisemmäksi...

Noissa kannattaa halvimmat peltiset Kiinan paskat (no niin kait liki kaikessa) kiertää, ovat lähinnä kyynärtaipeen ja kainalon öljyäjiä.
Näissä kyllä kannattaa halvimmat jättää ostamatta.

Mutta olen myös tälläselläkin saanut redlinen (notkeat) öljyt joskus mesen perään ruikattua onnistuneesti
https://www.motonet.fi/fi/tuote/808712/Lappopumppu
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.12.2020, 10:05
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 743
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Mullakin olis pari vanhaa pienehköä sammutinta joista vois kyhätä.

Onko jotain rakennusvinkkiä antaa? Oletteko turauttaneet sisällön ulos ja sitten purkaneet vai jotenkin laskeneet paineet pois ja avannu ja sitten sisälmykset pois?
Joo, tonne pellolle oon sammuttimen tyhjentänyt, on kuulemma hyvää lannoketta. Älä tee kovin pienestä. 6 kg:n sammuttimella täyttää kertalatauksella lt230, sekä etu, ja takaperän. Kuvat ja rakennus ohjeet olen Sulle joskus antanutkin alat vaan hommiin, ei se mitään rakettitiedettä ole
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.12.2020, 11:12
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.439
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Joo, tonne pellolle oon sammuttimen tyhjentänyt, on kuulemma hyvää lannoketta. Älä tee kovin pienestä. 6 kg:n sammuttimella täyttää kertalatauksella lt230, sekä etu, ja takaperän. Kuvat ja rakennus ohjeet olen Sulle joskus antanutkin alat vaan hommiin, ei se mitään rakettitiedettä ole
Ai, no pitääpä kaivella jostain. Muisti alkaa olla näköjään huono

Oliko meillä s.posti vai privakeskustelu mahdollisesti ?

2kilosia olis vapaana, kertalatauksessa vaan ei aina ole hyötyä, kun mulla on eri autoissa aina vähän eri ölppiä perät/vaihteisto/jakis....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.12.2020, 12:56
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 743
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Ai, no pitääpä kaivella jostain. Muisti alkaa olla näköjään huono

Oliko meillä s.posti vai privakeskustelu mahdollisesti ?

2kilosia olis vapaana, kertalatauksessa vaan ei aina ole hyötyä, kun mulla on eri autoissa aina vähän eri ölppiä perät/vaihteisto/jakis....
Oli tuolla Tomcat rakentelu osiossa joskus. Elikkä mulla 6 kg:n sammutin, venttiilin kohdalta porattu läpireikä joka kierteytetty. Siihen laitettu kupariputki joka yläosastaan kierteytty ja joka ulottuu pullon pohjaan asti. Se ruuvattu tohon kahvaosaan ja ulkopuolelle tulevaan kupariputkeen liitetty tuo täyttöletku. Alkuperäisen sammuttimen ulostulosuuttimeen ruuvattu painemittari, ja alkuperäisen painemittarin paikalle ruuvattu ilmantäyttöventtiili. Letkun toisessa päässä sitten sulkuventtiili ja mutkalle taivutettu kupariputken pätkä. Toi sulkuventtiili oli alunperin tuolla sammuttimen puoleisessa päässä, mutta silloin tuo letkullinen öljyä valui aina lattialle jos letkun pää sattui (yleensä) täytön jälkeen sinne pudota
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20201219_115959.jpg‎
Views:	473
Size:	124,9 Kt
ID:	98003   Click image for larger version

Name:	IMG_20201219_120022.jpg‎
Views:	387
Size:	156,1 Kt
ID:	98004   Click image for larger version

Name:	IMG_20201219_120120.jpg‎
Views:	413
Size:	97,9 Kt
ID:	98005  
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 19.12.2020 12:59
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.12.2020, 19:32
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Mullakin olis pari vanhaa pienehköä sammutinta joista vois kyhätä.

Onko jotain rakennusvinkkiä antaa? Oletteko turauttaneet sisällön ulos ja sitten purkaneet vai jotenkin laskeneet paineet pois ja avannu ja sitten sisälmykset pois?
Pitää Henk.koht.sammutus harkat, eli tee joku notski tms. Tai polta joku raato. Ja Turauta sinne.

Sitten puhdistus ja jos on semmonen malli missä on valmis venttiili, niin sehän pelaa tuommoisenaan. Varoventtiili jos on pohjassa, niin ylipaineella saa äkkiä nettivideomateriaalia aikaan...😁
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.12.2020, 19:00
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Ainiin, mullahan lojui noita aihoita ympäri ämpäri varastoja Rosterisessa on valmiina mittari, täyttöventtiili, ylipaineventtiili ja tietty painepumppu ja kaatosuppilokin. Nostoputki on aika pieni, n. 5mm ID, mutta kokeilen sillä ensin. Tiivisteet vaan kaipaa uusimista.

Vastaavia uusia saa melko edullisestikkin https://www.motonet.fi/fi/tuote/8500...-L-Paineruisku
Onko mitään syytä miksei tämmöinen toimisi suoraan, kun vaan vaihtaa nostoputken, venttiilin ja letkun isompaan?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	photo_2020-12-20_18-51-06.jpg‎
Views:	423
Size:	64,2 Kt
ID:	98023  

Viimeksi muokannut Catrik : 20.12.2020 19:02
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.12.2020, 23:18
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.954
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Vastaavia uusia saa melko edullisestikkin https://www.motonet.fi/fi/tuote/8500...-L-Paineruisku
Onko mitään syytä miksei tämmöinen toimisi suoraan, kun vaan vaihtaa nostoputken, venttiilin ja letkun isompaan?
https://m.youtube.com/watch?v=VbNhswhnvuA
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 21.12.2020, 08:49
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Jos 5W-30 on lämpöisenä noin hidasta, niin mitä sitten joku jämympi loota-/peräöljy pikkaisen vilpoisemmassa?

Vähän kun menee kylmemmäksi niin joku 80W-90 rupeaa olemaan aika siirappia.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 21.12.2020, 17:50
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.439
Blog Entries: 5
Perusasetus

Sen takia aina lämmitän purkit, kuten jo tuola aikasemmin tuli mainittua. Ekan kerran jälkeen ei sit viitti jatkossa kylmien ja jäykkien kanssa taiteilla lainkaan.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 30.12.2020 18:03
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 21.12.2020, 07:46
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Ainiin, mullahan lojui noita aihoita ympäri ämpäri varastoja Rosterisessa on valmiina mittari, täyttöventtiili, ylipaineventtiili ja tietty painepumppu ja kaatosuppilokin. Nostoputki on aika pieni, n. 5mm ID, mutta kokeilen sillä ensin. Tiivisteet vaan kaipaa uusimista.

Vastaavia uusia saa melko edullisestikkin https://www.motonet.fi/fi/tuote/8500...-L-Paineruisku
Onko mitään syytä miksei tämmöinen toimisi suoraan, kun vaan vaihtaa nostoputken, venttiilin ja letkun isompaan?
Joskus joutuu isoja ketjukuljettimia lisävoiteleen. Ja kyllä surkeeta tollasella. Vaikka ohkasta öljyä niin heikosti tulee läpi. Ei taida olla suuniteltu ihan öljyn viskositeetille.
Ja öljy turvottaa tiivisteet noista monesti paskaks.

Vaik laittaa isomman letkun niin taitaa orkkis sisuskalut olla liika pienellä reijällä.

Mun mielest se sammutin on paras.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 23.12.2020, 18:44
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Itse käyttämäni metodit:
- Päävaihteistosta vaihdekepin irroitus ja öljyn täyttö vaihdekepin reiän kautta. Toimii 100% eikä yleensä tarvitse, kuin pari ruuvimeisseliä, sopivat hylsyt ja vähän huolellisuutta sisustan purkamisessa. merkistä ja mallista riippuen ehkä jotain torxeja. Plussana voi halutessaan täyttää laatikkoon enemmän kuin täyttöproppu antaa periksi. Myös plussana jos joku älyttömän kokoinen pakoputki menee vaihteiston vierestä, niin ei aiheuta sen kummempaa hätää täyttöpropun tilan kanssa. Tämähän toki toimii vain autoissa missä moottori on "oikein päin"
- Toyotan etuvetoisissa joku aika iso letku + letkun päähän sopiva ratti = yhdistelmä millä saa yläpuolelta täytettyä vaihteistoöljyt etuvedon laatikkoon
- 6mm? letkua joku pätkä ja 5mm poranterä. 1l Purkki vaihteistoöljyä, poralla 5mm reikä korkkiin ja 6mm letkun saa survottua reikään. Jossain versiossa jopa liimasin tiivisteliimalla letkun pään korkkiin, mutta pitänee ilman liimaakin. Tolla saa puristeltua perään ja jakolaatikkoon öljyt litran purkista, mutta öljypurkkia pitää pitää jonkun lämmittimen edessä tai tehdä operaatio kunnon kesäkelissä ja letku ei missään nimessä saa olla kovinkaan pitkä. Muuten ei purkin lytistyessä kasaan pääse ilmaa takaisin purkkiin päin
- https://www.puuilo.fi/peraoljypumppu...BoCLRQQAvD_BwE
Toikin on testattu. Vaatii modifiointia imuputkeen: imuputki ei ylety lähellekkään säiliön pohjaa ilman, että siihen tekee jatkon. Muuten todella ylivertainen laite laittaa öljyä paikkaan, johon ei kerta kaikkiaan irtopurkilla mahdu. Syöttöletkussa on koukku joka pitää syöttöletkun täyttöpropussa paikallaan, eikä itse tarvitse keskittyä, kuin pumppaamaan kahvalla lisää öljyä sisään. Miinuksena tarvitsee auton alla normaali 2000 luvun nelivetohiluxin verran tilaa.
- Esim. Mag1 merkkisissä peräöljypurkeissa on kaatonokka purkin kannessa, minkä auki leikkaamalla saa öljyt suoraan perän täyttöpropusta sisään.
- Aika monessa kytkettävässä nelivedossa jakolaatikon täyttöproppu on niin hyvin selvillä vesillä, että sinne mahtuu työntämään öljyä juuri edellä mainitulla letkupatentilla tai ihan pullosta missä on jota kuinkin valmis nokka.
- https://www.puuilo.fi/oljynvaihtopumppu-12v Jotain tota vastaavaakin keksintöä olen käyttänyt vaihteistoöljyn pumppaamiseen. Toimi yllättävän hyvin todella viileässä syyskelissä. Miinuksena öljyn vaahtoutuminen ja se, että tuo ei tosiaan kestänyt kuin pari käytttökertaa kylmillä öljyillä. Joku tiiviste kyrvähti ja öljyä alkoi hikoilemaan pumpun päästä. Tätä nykyä en edes tiedä ko. pumupn sijaintia...

Kaikissa näissä yhteistä on se, että alle kesäkelin (~+20C) öljyn juoksevuus vaikeuttaa operaatiota todella paljon. Kannattaa siis todellakin panostaa vaihteistojen ja perien öljyasioihin kesällä!
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 23.12.2020 18:59
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 30.12.2020, 10:18
kartsa69:n Avatar
kartsa69 kartsa69 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.06
Sijainti: Petäjävesi , Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

12 kg sammutin


https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=234445
12 kg sammuttimesta tein öljyn täyttölaitteen.putki pohjalle,niin tulee tyhjäks ja ylipaineventtiili josta voi laskee ilmanpaineet pois kun laittaa uutta öljyä.��

Viimeksi muokannut kartsa69 : 30.12.2020 10:25
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 13.06.2022, 11:44
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kartsa69 Näytä viesti
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=234445
12 kg sammuttimesta tein öljyn täyttölaitteen.putki pohjalle,niin tulee tyhjäks ja ylipaineventtiili josta voi laskee ilmanpaineet pois kun laittaa uutta öljyä.��
miten tuo shrader venttiilli on tohon kiinnitetty?
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 13.06.2022, 15:52
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.547
Perusasetus

Aika monimutkaisia systeemejä porukalla. Mä oon vaan porannu 4l ATF kannun korkkiin pari reikää ja niistä änkenyt läpinäkyvää letkua läpi. Toinen letku menee pohjalle asti ja toinen jää pintaan. Pohjalta lähtevä letku vedetään lootan öljypropun reijästä sisään ja pinnalle jäävään letkuun laitetaan varovasti paineilmaa. Ihan perus paineilmapistoolilla oon säännöstellyt ilmaa sinne öljykannuun. Hyvin on toiminut, eikä öljykannu oo haljennut. Myös peräöljyllä toimii, jos mahdollista niin öljy kannattaa lämmittää niin menee sukkelammin.

Eli pari metriä kirkasta vaikka 8 tai 10mm letkua riittää tähän projektiin. Millin pienemmällä terällä tekee ne reijät niin tulee tiiviit läpiviennit. Ja eihän se pakko oo kirkasta letkua olla, mutta se on niin makia kattella kun öljy liikkuu ihan ittekseen.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 20.06.2022, 06:04
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Aika monimutkaisia systeemejä porukalla. Mä oon vaan porannu 4l ATF kannun korkkiin pari reikää ja niistä änkenyt läpinäkyvää letkua läpi. Toinen letku menee pohjalle asti ja toinen jää pintaan. Pohjalta lähtevä letku vedetään lootan öljypropun reijästä sisään ja pinnalle jäävään letkuun laitetaan varovasti paineilmaa. Ihan perus paineilmapistoolilla oon säännöstellyt ilmaa sinne öljykannuun. Hyvin on toiminut, eikä öljykannu oo haljennut. Myös peräöljyllä toimii, jos mahdollista niin öljy kannattaa lämmittää niin menee sukkelammin.

Eli pari metriä kirkasta vaikka 8 tai 10mm letkua riittää tähän projektiin. Millin pienemmällä terällä tekee ne reijät niin tulee tiiviit läpiviennit. Ja eihän se pakko oo kirkasta letkua olla, mutta se on niin makia kattella kun öljy liikkuu ihan ittekseen.
Tuosta muljahti mieleen, noin 3-4 litran muovinen bensakannuhan olisi luja, tehty kestämään bensan aiheuttaman paineen esim. auringon paisteessa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 13.06.2022, 21:47
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 566
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
miten tuo shrader venttiilli on tohon kiinnitetty?
Poraamalla pytyn yläreunaan samankokoinen reikä mikä on vanteessa tuota venttiiliä varten, ja sit nykäsemällä paikalleen..?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HJ:n periin 4.88 välitykset AH O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.01.2019 07:50
Erilaiset vanteiden pulttijaot maastureissa Ahosensetä Tekniikka & Jutustelu 30 02.04.2006 16:44
Löytyisikö R-kuvaa -90 kc:n periin L-200 Tekniikka & Jutustelu 0 31.12.2005 10:45
Mitä öljyä gazin laatikoihin Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 3 22.10.2005 19:01


Sivu luotu: 05:55 (GMT +2).