![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Moottorin varusteluaTänään pakosarjan laippa liimautui pakosarjaan ja Samurain öljypohja löysi paikkansa pienen sovittelun jälkeen ![]() Samurain öljynimuputki osuu GTI koneessa kampuran vastapainoon Pieni leikkaa- liimaa operaatio ja problem solved Jakajan hattuun leikkasin ja liimasin myöskin. Löytyi landelta jotain vanhoja öljyfiltterinstefoja, lyhensin sopivan mittaiseksi ja päät liimalla kiinni Tätä jännitin etukäteen melkoisesti, eli laipan hitsaamista kiinanpakosarjaan. Ensin heftiin ja tarkistus. Sit sauma kiinni ja pieni kevyt harjaus. Tää olikin sit kolmas kerta kun TIGillä hitsaan, vähän tarttis vielä reenata ![]() Vauhtipyörä kävi sorvilla, että sai hyvän pinnan uudelle kytkyttimelle Tää Centerforcen kytkin on parantunut hyllyssä jo vähän päälle 10v. Ostin Valkuaiseen aikanaan, mutta jäänyt laittamatta syystä X. En itsekään ymmärrä miksi. No, nyt menee käyttöön ja tähän kippoon on varmasti passeli ![]() Näitä konepokia on tullut tehtyä sen verta tiheästi uosien varrella, että viime kerralla, kun Valkuaisen konetta hipsuttelin, sorvasin tämmöisen keskitystyökalun. Motonetin yleistyökalun voi heittää helvettiin, kun siitä ei Suzukiin sopivan kokoisia pulikoita löytynyt...
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Onko tuo keskitystappi muuten samoilla mitoilla kuin jimnyn M-koneille, muistaakseni 14,9/20mm?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ei taitaisi pöllömpi idea että kun tappien tarkkoja mittoja löytyy enemmän, niin niitä vaikka jossain oppilailla tahi harjoittelijoilla sorvauttaisi edukkaasti? Kaikkiaan kiva ja hyvin kuvitettu projekti seurata.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 10.06.2020 21:09 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kyllä nuo keskipakopainot toimivat. Kytkintä jos tarvii luistattaa niin kierroksia nostamalla kytkin alkaa puremaan kiinni eikä luistamaan lisää.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Harvoin niitä on, yleensä riittää että ruuvit vaihtaa mieluistampiin.
![]() Niin hämyn oloinen vipuamishomma tuo keskipakoklöntin käpälänvääntö että tuntui enemmän riskiltä kuin mahdollisuudelta. Mut kai sillä joku patenttikin on. ![]() En tiedä olisko vielä huonompi irrottamaan tuon kanssa kun ilman, ei nimittäin aina meinaa kokonaan höllätä tuo Dual Friction levy vaikka sinänsä oikealla kohtaa ottaa sitten kiinni ja periaatteessa vapauttaa. Käytännössä vaan jää hipsumaan. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Onhan niitä erilaisia keskipakokytkimiä ollu mailman sivu ja tommosia keskipakolimppuihin perustuvia kytkimen puristusvoiman lisääjiä. Itelläkin on juuri tommonen centerforcen kytkinpaketti volvossa. Toimii.
Eli hyvä kytkin tulossa suzukiin!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Mullakin on Chevyn koneen takana tuollainen Centerforce. 12 vuotta takana ja vielä pitää.
Jotenkin mittakaava noille keskipakopainoille tai oikeastaan koko asetelmalle on erilainen kuin Johanneksen kuvassa.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Loppuviikon tuherrukset vielä
![]() Oma ymmärryskyky loppuu, miksi jakolaatikko on pitänyt tällätä kolmella erikorkuisella POM palikalla Toisaalta miksipä ei, tämähän on auton teemaan täydellisesti sopiva. Jokainen osa, johon olen tähän mennessä koskenut on täytynyt joko korjata tai vaihtaa (nämä meni vaihtoon )Tilalle meni ihan kumityynyt. Nämä oli edulliset ja näissä on Suzukin alkuperäisiin verrattuna reilusti kumia. LaaLaa on menestyksekkäästi ajellut tämmöisillä tuetun jakolaatikon kanssa, joten uskallan minäkin näihin luottaa ![]() Bilteman Tuotenro. 63-106 Kierre: M10 Korkeus: 36 mm Ulko-Ø: 56 Koneen istumisessa konehuoneeseen lieviä haasteita. Virranjakaja ottaa lämppärin putkiin rumasti. Tässä kone edempänä. Syyllinen, korkeat kumikakut. Riipaisin nämä helvettiin, niin asettui putket paremmalle korkeudelle Ihan vitullinen ährääminen oli itsekseen sovitella konetta pannuhuoneeseen, mutta siinä se nyt on. Laittelin lokaritkin fiilistelyä varten paikalleen.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
|
#11
|
||||
|
||||
Kardan twönk, riippu twönk, benzinpumpe twönk
Masinmäessä tuli mätettyä tätä antaumuksella ja täytyy todeta, että raikkaasti kulkee
![]() Vikoja tuli ajettua muutama ulos ja tiedossa olevat jutut ei varsinaisesti päässeet yllättämään. Pitkä akseliväli ja kevyt perä vaativat totuttelua, kun tähänastisen offailuelämän tullut oikeastaan valkuaisella ajeltua. Mageesti kyllä etenee ![]() Siitä, miten tämä tapahtui, saattaa olla video tai ei. Niin tai näin, kiivetessä pitojen sijaan otin sen toisen ajolinjan ja kolmen pompun kautta kiipesi ylös. Taisi vain käydä niin ,että yksi pompuista koitui Intiankardaanin kohtaloksi. No kyllä tuosta vielä putkea vaihamalla kalu tulee. Sama vielä toisesta kuvakulmasta Vesiputousmäessä vekslatessa joku tökkäsi riipun ympäri. En sitä siinä kiipeillessä huomannut, mutta LaaLaa huusi sivusta seuranneena, että nyt on riippu ympäri! No onneksi LaaLaa lainasi vääntörautoja ja lihasvoimaa, että kahteen mieheen saatiin oikenemaan. Repron kuvaamaa videomateriaalia tapahtumapaikalta, riipun vahingoittaminen 6:24 eteenpäin Makkaranpaistelun jälkeen lähdettiin vielä muutaman auton voimin jatkamaan. Oma eteneminen loppui prötäämiseen ja totaaliseen hyytymiseen. Syylliseksi paljastui tuo keväällä ostamani Huco pumppu! Onneksi paikallisella harrastajalla oli ajopaikan vieressä talli, josta löytyi varaosapumppu lainaan ja saatiin lavizza taas liikkumaan. No reitti rupesi menemään aikamoiseksi rypemiseksi ja ajattelin passata, kun pannuhuone oli vielä toistaiseksi suht siisti. Muut jäi vinssilemaan ja palasin samoja jälkiä nuotiopaikalle irroittelemaan mutkalle mennyttä takakardaania kotimatkaa ajatellen. Sunnuntaina kävin reklamoimassa Hucon pumpun Moronetissa ja sain siitä hyvityksen, kun ei toista ollut hyllyssä. Ajattelin kuitenkin, että luottamus kun meni, niin en toista samanlaista ainakaan nyt olisi muutenkaan ottanut. Hucon hinnalla sai kaksi Facetin muovikuorista tykytykypumppua, joten pistin sellaiset tilaukseen. Yksi autoon ja toinen varalle, kuinkas muutenkaan ![]() Mulla ei miljoonalaatikossa ollutkaan 90 asteen letkukaroja, joten pitää vielä semmoiset käydä hakemassa, että tuon saa lopullisesti kiinni. Nyt sen verta letkuissa ja sähköissä, että auto liikkuu ja lainapumpun saa takaisin omistajalleen.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Itseltä hajosi pari vastaavaa pumppua melko vähäisen käytön jälkeen, ei laatu oikein vakuuttanut.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Eli sulla on tuo tykytyky pumppu imevänä ja sitte 044 tyylinen tekee paineen.
Yleensä imevänä varsinkin noin pitkällä vedolla ei oikeen pumput tykkää. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu PICK UP SUZUKI SJ | Repe71 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 07.09.2016 21:02 |
| Myyty Suzuki SJ pick up | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.03.2012 10:25 |
| O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
| M: Suzuki Pick up. | Peto | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.01.2008 17:56 |
| m suzuki 82 pick-up x 2 | O/M/V Muut | 0 | 07.08.2003 10:28 | |