Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2020, 22:16
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Moottorin varustelua


Tänään pakosarjan laippa liimautui pakosarjaan ja Samurain öljypohja löysi paikkansa pienen sovittelun jälkeen

Samurain öljynimuputki osuu GTI koneessa kampuran vastapainoon



Pieni leikkaa- liimaa operaatio ja problem solved



Jakajan hattuun leikkasin ja liimasin myöskin. Löytyi landelta jotain vanhoja öljyfiltterinstefoja, lyhensin sopivan mittaiseksi ja päät liimalla kiinni



Tätä jännitin etukäteen melkoisesti, eli laipan hitsaamista kiinanpakosarjaan. Ensin heftiin ja tarkistus.



Sit sauma kiinni ja pieni kevyt harjaus. Tää olikin sit kolmas kerta kun TIGillä hitsaan, vähän tarttis vielä reenata



Vauhtipyörä kävi sorvilla, että sai hyvän pinnan uudelle kytkyttimelle



Tää Centerforcen kytkin on parantunut hyllyssä jo vähän päälle 10v. Ostin Valkuaiseen aikanaan, mutta jäänyt laittamatta syystä X. En itsekään ymmärrä miksi. No, nyt menee käyttöön ja tähän kippoon on varmasti passeli



Näitä konepokia on tullut tehtyä sen verta tiheästi uosien varrella, että viime kerralla, kun Valkuaisen konetta hipsuttelin, sorvasin tämmöisen keskitystyökalun. Motonetin yleistyökalun voi heittää helvettiin, kun siitä ei Suzukiin sopivan kokoisia pulikoita löytynyt...

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_130522.jpg‎
Views:	1859
Size:	263,0 Kt
ID:	96124   Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_123729.jpg‎
Views:	1844
Size:	233,5 Kt
ID:	96123   Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_153931.jpg‎
Views:	1890
Size:	164,4 Kt
ID:	96125   Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_173719.jpg‎
Views:	1895
Size:	289,3 Kt
ID:	96126   Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_182619.jpg‎
Views:	1852
Size:	250,9 Kt
ID:	96127  

Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_200640.jpg‎
Views:	1841
Size:	297,6 Kt
ID:	96128   Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_200912.jpg‎
Views:	1858
Size:	220,4 Kt
ID:	96129   Click image for larger version

Name:	IMG_20200609_201745.jpg‎
Views:	1832
Size:	238,9 Kt
ID:	96130  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2020, 10:18
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 937
Perusasetus

Onko tuo keskitystappi muuten samoilla mitoilla kuin jimnyn M-koneille, muistaakseni 14,9/20mm?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2020, 17:15
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.063
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Onko tuo keskitystappi muuten samoilla mitoilla kuin jimnyn M-koneille, muistaakseni 14,9/20mm?
Eiköhän tuo "nänni" kuvasta katsottunakin jo kirvesmiehenkin silmissä likempänä puolikasta kuin kolmevarttista suhteiltaan.

Ei taitaisi pöllömpi idea että kun tappien tarkkoja mittoja löytyy enemmän, niin niitä vaikka jossain oppilailla tahi harjoittelijoilla sorvauttaisi edukkaasti?


Kaikkiaan kiva ja hyvin kuvitettu projekti seurata.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2020, 21:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Tää Centerforcen kytkin on parantunut hyllyssä jo vähän päälle 10v. Ostin Valkuaiseen aikanaan, mutta jäänyt laittamatta syystä X. En itsekään ymmärrä miksi. No, nyt menee käyttöön ja tähän kippoon on varmasti passeli
Mulla kans joku tommonen Centerforce, heivasin pois ton helminauhan kun en keksiny sille käyttöö. Enemmän arvelutti helistimenä toimiminen. Hyvin pitäny ilmankin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes
Näitä konepokia on tullut tehtyä sen verta tiheästi uosien varrella, että viime kerralla, kun Valkuaisen konetta hipsuttelin, sorvasin tämmöisen keskitystyökalun. Motonetin yleistyökalun voi heittää helvettiin, kun siitä ei Suzukiin sopivan kokoisia pulikoita löytynyt...
En tiijä miks, mut mulla ei oo koskaan ollut mitään hyötyä noista kytkäinpaketin mukana tulleista keskittimistä, ei oo kertaakaan keskittäny huonostikkaan, ei vaan istu, heilunu ku hullun mulkku. Eli silmällä sihdannu keskelle ja sillä hyvä.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 10.06.2020 21:09
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.06.2020, 07:20
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mulla kans joku tommonen Centerforce, heivasin pois ton helminauhan kun en keksiny sille käyttöö. Enemmän arvelutti helistimenä toimiminen. Hyvin pitäny ilmankin.
Irroitatko sä kaikki osat mille et keksi käyttöö..!?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.06.2020, 09:20
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.253
Perusasetus

Kyllä nuo keskipakopainot toimivat. Kytkintä jos tarvii luistattaa niin kierroksia nostamalla kytkin alkaa puremaan kiinni eikä luistamaan lisää.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2020, 12:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Irroitatko sä kaikki osat mille et keksi käyttöö..!?
Harvoin niitä on, yleensä riittää että ruuvit vaihtaa mieluistampiin.

Niin hämyn oloinen vipuamishomma tuo keskipakoklöntin käpälänvääntö että tuntui enemmän riskiltä kuin mahdollisuudelta. Mut kai sillä joku patenttikin on.


En tiedä olisko vielä huonompi irrottamaan tuon kanssa kun ilman, ei nimittäin aina meinaa kokonaan höllätä tuo Dual Friction levy vaikka sinänsä oikealla kohtaa ottaa sitten kiinni ja periaatteessa vapauttaa. Käytännössä vaan jää hipsumaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.06.2020, 13:44
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Onhan niitä erilaisia keskipakokytkimiä ollu mailman sivu ja tommosia keskipakolimppuihin perustuvia kytkimen puristusvoiman lisääjiä. Itelläkin on juuri tommonen centerforcen kytkinpaketti volvossa. Toimii.

Eli hyvä kytkin tulossa suzukiin!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.06.2020, 19:06
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.736
Perusasetus

Mullakin on Chevyn koneen takana tuollainen Centerforce. 12 vuotta takana ja vielä pitää.

Jotenkin mittakaava noille keskipakopainoille tai oikeastaan koko asetelmalle on erilainen kuin Johanneksen kuvassa.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.06.2020, 21:34
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Loppuviikon tuherrukset vielä

Oma ymmärryskyky loppuu, miksi jakolaatikko on pitänyt tällätä kolmella erikorkuisella POM palikalla Toisaalta miksipä ei, tämähän on auton teemaan täydellisesti sopiva. Jokainen osa, johon olen tähän mennessä koskenut on täytynyt joko korjata tai vaihtaa (nämä meni vaihtoon)



Tilalle meni ihan kumityynyt. Nämä oli edulliset ja näissä on Suzukin alkuperäisiin verrattuna reilusti kumia. LaaLaa on menestyksekkäästi ajellut tämmöisillä tuetun jakolaatikon kanssa, joten uskallan minäkin näihin luottaa

Bilteman Tuotenro. 63-106
Kierre: M10
Korkeus: 36 mm
Ulko-Ø: 56



Koneen istumisessa konehuoneeseen lieviä haasteita. Virranjakaja ottaa lämppärin putkiin rumasti. Tässä kone edempänä.



Syyllinen, korkeat kumikakut. Riipaisin nämä helvettiin, niin asettui putket paremmalle korkeudelle



Ihan vitullinen ährääminen oli itsekseen sovitella konetta pannuhuoneeseen, mutta siinä se nyt on. Laittelin lokaritkin fiilistelyä varten paikalleen.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20200610_135457.jpg‎
Views:	3496
Size:	188,4 Kt
ID:	96164   Click image for larger version

Name:	IMG_20200610_135430.jpg‎
Views:	3498
Size:	199,0 Kt
ID:	96165   Click image for larger version

Name:	IMG_20200610_150631.jpg‎
Views:	3503
Size:	218,5 Kt
ID:	96166   Click image for larger version

Name:	IMG_20200610_150634.jpg‎
Views:	3505
Size:	213,3 Kt
ID:	96167   Click image for larger version

Name:	IMG_20200610_194907.jpg‎
Views:	3490
Size:	309,5 Kt
ID:	96168  

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.11.2020, 22:23
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Kardan twönk, riippu twönk, benzinpumpe twönk


Masinmäessä tuli mätettyä tätä antaumuksella ja täytyy todeta, että raikkaasti kulkee


Vikoja tuli ajettua muutama ulos ja tiedossa olevat jutut ei varsinaisesti päässeet yllättämään. Pitkä akseliväli ja kevyt perä vaativat totuttelua, kun tähänastisen offailuelämän tullut oikeastaan valkuaisella ajeltua. Mageesti kyllä etenee




Siitä, miten tämä tapahtui, saattaa olla video tai ei. Niin tai näin, kiivetessä pitojen sijaan otin sen toisen ajolinjan ja kolmen pompun kautta kiipesi ylös. Taisi vain käydä niin ,että yksi pompuista koitui Intiankardaanin kohtaloksi. No kyllä tuosta vielä putkea vaihamalla kalu tulee.


Sama vielä toisesta kuvakulmasta


Vesiputousmäessä vekslatessa joku tökkäsi riipun ympäri. En sitä siinä kiipeillessä huomannut, mutta LaaLaa huusi sivusta seuranneena, että nyt on riippu ympäri! No onneksi LaaLaa lainasi vääntörautoja ja lihasvoimaa, että kahteen mieheen saatiin oikenemaan.


Repron kuvaamaa videomateriaalia tapahtumapaikalta, riipun vahingoittaminen 6:24 eteenpäin


Makkaranpaistelun jälkeen lähdettiin vielä muutaman auton voimin jatkamaan. Oma eteneminen loppui prötäämiseen ja totaaliseen hyytymiseen. Syylliseksi paljastui tuo keväällä ostamani Huco pumppu! Onneksi paikallisella harrastajalla oli ajopaikan vieressä talli, josta löytyi varaosapumppu lainaan ja saatiin lavizza taas liikkumaan. No reitti rupesi menemään aikamoiseksi rypemiseksi ja ajattelin passata, kun pannuhuone oli vielä toistaiseksi suht siisti. Muut jäi vinssilemaan ja palasin samoja jälkiä nuotiopaikalle irroittelemaan mutkalle mennyttä takakardaania kotimatkaa ajatellen.


Sunnuntaina kävin reklamoimassa Hucon pumpun Moronetissa ja sain siitä hyvityksen, kun ei toista ollut hyllyssä. Ajattelin kuitenkin, että luottamus kun meni, niin en toista samanlaista ainakaan nyt olisi muutenkaan ottanut.
Hucon hinnalla sai kaksi Facetin muovikuorista tykytykypumppua, joten pistin sellaiset tilaukseen. Yksi autoon ja toinen varalle, kuinkas muutenkaan


Mulla ei miljoonalaatikossa ollutkaan 90 asteen letkukaroja, joten pitää vielä semmoiset käydä hakemassa, että tuon saa lopullisesti kiinni. Nyt sen verta letkuissa ja sähköissä, että auto liikkuu ja lainapumpun saa takaisin omistajalleen.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20201124_203906.jpg‎
Views:	3675
Size:	352,5 Kt
ID:	97825   Click image for larger version

Name:	IMG_20201124_201416.jpg‎
Views:	3691
Size:	195,3 Kt
ID:	97824   Click image for larger version

Name:	IMG_20201122_172556.jpg‎
Views:	3768
Size:	363,2 Kt
ID:	97823   Click image for larger version

Name:	IMG_20201121_151727.jpg‎
Views:	3708
Size:	311,9 Kt
ID:	97822   Click image for larger version

Name:	IMG_20201121_130448.jpg‎
Views:	3695
Size:	327,5 Kt
ID:	97821  

Click image for larger version

Name:	IMG_20201121_122439.jpg‎
Views:	3753
Size:	389,9 Kt
ID:	97820   Click image for larger version

Name:	IMG_20201121_125701.jpg‎
Views:	3727
Size:	470,4 Kt
ID:	97819  
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.11.2020, 06:42
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Itseltä hajosi pari vastaavaa pumppua melko vähäisen käytön jälkeen, ei laatu oikein vakuuttanut.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.11.2020, 07:25
antti_boy antti_boy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.05.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 197
Perusasetus

Eli sulla on tuo tykytyky pumppu imevänä ja sitte 044 tyylinen tekee paineen.

Yleensä imevänä varsinkin noin pitkällä vedolla ei oikeen pumput tykkää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ Repe71 O/M/V Ajoneuvot 7 07.09.2016 21:02
Myyty Suzuki SJ pick up Maajussi O/M/V Ajoneuvot 1 23.03.2012 10:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Suzuki Pick up. Peto O/M/V Ajoneuvot 7 24.01.2008 17:56
m suzuki 82 pick-up x 2 O/M/V Muut 0 07.08.2003 10:28


Sivu luotu: 07:27 (GMT +2).