![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sunnuntaina puuhastelin lähinnä pikkujuttuja. Askartelin vanhasta sammuttimesta paineilmapytyn kompuralle. Hyvä malli tämä, kun pienellä modaamisella tuo alkuperäinen korkki toimii paineanturin paikkana ja jakotukkina samalla! Ajattelin kokeilla, miten alkuperäinen teline toimisi tässä. Tein tuommoisen pannan, joka kiristyy ruuvilla. Pytty vielä maaliin, ettei ole sammuttimen näköinen. Maanantaina tutkailin konetta. Tähän onkin joku jo laittanu 8v swiftin termarikotelon. 323gtx virranjakajan kansi meni tilaukseen. Kokeillaan nyt alkuun omalla ruutalla. Perkasin johtosarjan liittimet. Aika monta karvaa joutuu jatkamaan, jotka ilmeisesti lentskarissa ollu turhia.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#2
|
||||
|
||||
![]() Päivän puuhat
Kevyttä pikkuhommaa työpäivän jälkeen.
Sopivassa paikassa Flinda on yhä kovaa valuuttaa ![]() Toki olisi voinyt tarkistaa, että netistä kaivettu dxf on 100% ennen leikkauttamista. Nyt tarttee yhtä pultin reikää suurentaa ![]() Laikkasin Samuraihin tarkoitetusta kiinanpakosarjasta laipan irti. Nyt on helppo sitten vetää heftiin kunhan saa motin pannuhuoneeseen Alvadista tuli nopsaan Mazda 323 GTX turbon jakajanhattu. Tässä projektina naittaa MKII/MKIII GTI Swiftin jakajaan ko. hattu. Kulmavaihdetta ei voi tehdä, kun on ihan erilaiset sisusteet jakajassa. Jonkun amerikanjoefoorumitarinan mukaan jossain Viturassa olis samannäköisellä sisuksella pystyjakaja. Kuulostaa yhtä yleiseltä kuin yksisarvisen kakka ![]() Askartelutuokion keskiössä siis 323 hatun kiinteän hiilen vaihtaminen GTI:n jousitettuun. Toinen vaihtoehto olisi ollut 323 pyörijän parittaminen, mutta jotenkin halusin kuitenkin jättää puörivät modaamatta ja keskittyä paikallaan pysyviin asioihin GTX hatun juuri on monikulmio, joten pikkuisen piti Dremeliä näyttää, että istuu GTI jakajan rungon päälle Operatsiooni valmis. Piti vielä poraa jatun kiinnikeruuvien reiät 4mm-->5mm, kun GTI jakajassa kiinnikkeet on 1mm pienemmällä halkaisijalla, kuin GTX jakajassa. Pyörijä ottaa hattuun kiinni ilman shimmiä. Tässä on nyt katun ja jakajan rungon välissä 1mm prikat, riittänee hyvin. Pitää vielä paksumpi o-rengas taikoa tuohon, kun nyt tuulee hatun ja jakajan rungon välistä ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo, siis pytty on nykyään musta ![]() Pitää vielä keksiä mihin tuon sitten taikoo kiinni...
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#5
|
||||
|
||||
![]() Moottorin varustelua
Tänään pakosarjan laippa liimautui pakosarjaan ja Samurain öljypohja löysi paikkansa pienen sovittelun jälkeen
![]() Samurain öljynimuputki osuu GTI koneessa kampuran vastapainoon Pieni leikkaa- liimaa operaatio ja problem solved Jakajan hattuun leikkasin ja liimasin myöskin. Löytyi landelta jotain vanhoja öljyfiltterinstefoja, lyhensin sopivan mittaiseksi ja päät liimalla kiinni Tätä jännitin etukäteen melkoisesti, eli laipan hitsaamista kiinanpakosarjaan. Ensin heftiin ja tarkistus. Sit sauma kiinni ja pieni kevyt harjaus. Tää olikin sit kolmas kerta kun TIGillä hitsaan, vähän tarttis vielä reenata ![]() Vauhtipyörä kävi sorvilla, että sai hyvän pinnan uudelle kytkyttimelle Tää Centerforcen kytkin on parantunut hyllyssä jo vähän päälle 10v. Ostin Valkuaiseen aikanaan, mutta jäänyt laittamatta syystä X. En itsekään ymmärrä miksi. No, nyt menee käyttöön ja tähän kippoon on varmasti passeli ![]() Näitä konepokia on tullut tehtyä sen verta tiheästi uosien varrella, että viime kerralla, kun Valkuaisen konetta hipsuttelin, sorvasin tämmöisen keskitystyökalun. Motonetin yleistyökalun voi heittää helvettiin, kun siitä ei Suzukiin sopivan kokoisia pulikoita löytynyt...
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onko tuo keskitystappi muuten samoilla mitoilla kuin jimnyn M-koneille, muistaakseni 14,9/20mm?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ei taitaisi pöllömpi idea että kun tappien tarkkoja mittoja löytyy enemmän, niin niitä vaikka jossain oppilailla tahi harjoittelijoilla sorvauttaisi edukkaasti? Kaikkiaan kiva ja hyvin kuvitettu projekti seurata.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 10.06.2020 21:09 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä nuo keskipakopainot toimivat. Kytkintä jos tarvii luistattaa niin kierroksia nostamalla kytkin alkaa puremaan kiinni eikä luistamaan lisää.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Harvoin niitä on, yleensä riittää että ruuvit vaihtaa mieluistampiin.
![]() Niin hämyn oloinen vipuamishomma tuo keskipakoklöntin käpälänvääntö että tuntui enemmän riskiltä kuin mahdollisuudelta. Mut kai sillä joku patenttikin on. ![]() En tiedä olisko vielä huonompi irrottamaan tuon kanssa kun ilman, ei nimittäin aina meinaa kokonaan höllätä tuo Dual Friction levy vaikka sinänsä oikealla kohtaa ottaa sitten kiinni ja periaatteessa vapauttaa. Käytännössä vaan jää hipsumaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ | Repe71 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 07.09.2016 21:02 |
Myyty Suzuki SJ pick up | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.03.2012 10:25 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
M: Suzuki Pick up. | Peto | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.01.2008 17:56 |
m suzuki 82 pick-up x 2 | O/M/V Muut | 0 | 07.08.2003 10:28 |