![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Vanhassa varmasti monta houkuttaa helppous ja hinta. Ja onhan ne vanhat yleensä niille parhaille tonteille rakennettu. Arkkitehtuurikin saattaa miellyttää ja onhan se vanhan kunnostaminen eräänlainen harrastus siinä missä ruosteisen tojotan. Itse asun "vanhassa" ja syyt aikanaan oli tontti,sijainti,talo,talli,hinta itse talon osalta ja uuden rakentamisen kohalla liian suuri hinta haitari kokonaiskustannuksissa ja olihan tämä helpompaa muuttaa sellaiseen missä tekniikka on nykyaikaista ja ite tarvitsi tehdä vain pintaremontti minkä aikana asunto oli täysin asuttava, eli pääsi muuttamaan suoraan eikä tarvinnut vuotta-kahta kituuttaa hirveissä veloissa kahden asunnon loukussa. Uuden hintaa sillon koetti ynnätä niin tontti 30-80t€, talo 200-400t€ ja talli 50-100t€. Kaikki tämä oletuksella että olisi itse tehnyt niinpaljon kuin voi. Tämmösen vanhan sai aika pienellä rahalla verrattuna uuteen vaikka ajattelisi sen optimistisella budjetilla.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse tekeminen sujuu hyvin sellaisissa asioissa, joita osaa hyvin ja on välineet. Hommasin mojovan tasosekoittimen, josko mullan sekoittelun jälkeen voisi harkita kevyitä betonihommia. Sellaista taloa ei saa tehdä, mikä omia tarpeitani vastaisi. Se voisi olla vaikka kivinavettatyylillä tai harkoista seinät, tekee tarpeen tullen minimalistisesti huoneita sisään. Katto olisi alunperin suunniteltu aurinkopaneeliksi. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eihän vanhan ostamisessa sinänsä mitään väärää ole, mutta kun tuntuu nekin maksavan paikoitellen ihan pirusti. Vanhat on tietenkin todella tapauskohtaisia, mutta jos talo on -69 vuosimallia niin siinä voi olla remontoitavaa juuri putket, katto, kosteat tilat, keittiö, lattiat, ulkovuoraus ja muuta pientä. Jos noista useamman joutuu tekemään tai vieläpä teettämään ulkopuolisella niin hintaa kertyy ihan kunnolla. Ihmettelen siis juuri niitä tapauksia missä ostetaan vanha talo reilulla parillasadalla tonnilla ja laitetaan remontteihin vielä satku. Niistä aina joskus saa lukea lehdistä. Asbesti ja mahdolliset kosteusvauriot tekevät remontteihin hyvän lisän. Asun itse rintamamiestalossa ja on sikäli jonkinlainen käsitys kuinka työlästä se remontointi on kun ei koko talossa ole yhtään suoraa seinää. Enkä mitään isoa remonttia varmaan tule tekemäänkään, vaan puran pois ja teen uuden tilalle kun se on ajankohtaista. Autovertaukseen vielä lisäys; Uusi auto menettää arvoaan yleensä paljon nopeammin kuin vanhan remontoimiseen kuluu. Lisäksi uusi auto on "uusi" vain takuuajan eli muutaman vuoden. Talo kuitenkin huomattavasti kauemmin. Viimeksi muokannut Ippe69 : 13.05.2020 22:56 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itsellä esimerkiksi vessa eri rakennuksessa. Ison suihkukaapin ostin 50 eurolla, joskaan en tiedä mihin sen laitan. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitään 200t€ remontoitavasta vanhasta ei tietenkään kannata maksaa vaan malttaa etsiä ja odottaa sopivaa. Tuollain jos ajattelee että vanha on 200t€ ja siihen 100t€ remonttia niin eihän siinä tosiaan järkeä välttämättä ole, mutta jääpähän 100t€ vielä omaan taskuun. Totuus kyllä on että muutto valmis vanha on luokkaa alle 200t€ paikkakunnasta riippuen. Remontoitava 0-100t€ Eniten itse ihmettelen näitä ketkä ostat kalliimmalla kuin uuden rakentaisi 2-5 vuotta vanhoja taloja. Nykyään jos itse et ole tehnyt tai vahtinut et voi tietää mitä laatu on. Nykyään vaihtelu on niin suurta että tuollainen pari vuotta vanha talo saattaa olla purkukuntoinen. Niiden ostossa se järki on hukassa. Ja tuohon auto vertaukseen palatakseni vielä. Niin vanhan talon arvoa on mahdollista nostaa, uuden ei. Monesti myös vanhat on parhailla tonteilla ja sekin kannattaa muistaa. Edittiä. Sekin on hyvä muistaa että 400t€ laina vaatii käytännössä kaksi henkeä joiden bruttotulot on 7000€ ylöspäin. Yksin maksavalle ei riitä edes tuplamäärä, koska verotus puree. Ei joka penalla ole kymppitonnin tuntumassa kuukausiansiot Viimeksi muokannut Hcet : 14.05.2020 13:52 |
|
|||
|
|||
![]() Tässä järkipuhetta.Lainaus:
Ennen kun lopputulos miellyttää....Pahimmis tapauksis näit puidaan oikeusasteis.....Maksaa mansikoita....tai mitä hyvänsä.... Hyvän jos haluut niin tee itse....Ja jos lopputulokseen ei tyytväinen niin syyllinen löytyy peilistä. Ja tee silleen et sen voit korjata jos menee vihkoon..... Sorry viel yhest kommentist. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään hiilidioksidi pullo,täysi. 6kg. 200e(Kuvat lisätty) | tonnisata | O/M/V Muut | 0 | 04.01.2013 01:07 |
Patrolin(vm.91 2.8td GR pätkä) ilmaaminen?? TÄYSI MYSTEERI!!!! | Arttuperkule | Tekniikka & Jutustelu | 64 | 30.08.2012 10:24 |
Ostettu täysi sarja nopealla kaupalla nastarenkaat vanteineen hj;n alle, halvat mallia puli. | VonLeka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 22.06.2010 22:08 |
Ostettu 35X12.5X15 MUD TERRAINIT TÄYSI SARJA, VAIN HYVÄKUNTOISET | VonLeka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 09.04.2010 17:22 |