![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() ja jotta perhe ja vaimo suhteet säilyy....remppaa KAIKKI ENNEN kuin muutat tupaan. helpompaa kun ei tarvi "huonekalu"ym härdelliä pyörittää...nim kokemusta on! ![]() //Janne
|
||||
|
||||
![]()
Tässä tavassa on hyviä puolia, vaatii tietty paksun lompakon. Ite olen hoitanut parikymmentä omakotitalon sukitusta ja kaikissa noissa remppoja tehdään koko ajan. Eli sellasia elinikäisiä projekteja nuo vanhat talot omat monille, vähän sellainen elämäntapa. Mutta jokaisella on oma tyylinsä.
|
|||
|
|||
![]()
Mä taas sanon että jos käytetyn ostaa, ja ei ole pakollista ennen asumista tehtävää remonttia tiedossa, niin asustaa ensin hetken jotta saa ajan kanssa suunnitella remontit ja hommata kamat. Toki pientä pintafiksiä voi tehdä, se ei vaadi hirveitä.
Omalla kohalla suurin moka oli kämpän oston jälkeen "tekasta" kylppäriremontti ennnen muuttoa. Amattilaiselta ois voinu onnistua, ei minulta. Tovin aikaa sai lopulta asua remontin keskellä. Ei olllu lapsiakaan haitolla, silti itseäkin vitutti.
|
||||
|
||||
![]()
"Asukasystävällisyys. Urakan ajaksi asuntoon tuodaan kuivakäymälä, jonka tyhjennyksestä huolehtii urakoitsija. Talon alla olevien pohjaviemäreiden kunnostuksen ajaksi taloyhtiön kellariin asennetaan viemäreiden ohipumppausjärjestelmä, minkä ansiosta asuntojen viemärit toimivat normaalisti pohjaviemäreiden saneeraamisen ajan. Vesi tulee hanoista normaalisti koko urakan ajan."
Tämä ei taida toimia omakotitalossa 1-kerroksinen, jossa viemäri menee talon alla, eli vesi ja viemärit (lavuaarit ja suihku) on pois käytöstä koko remontin ajan?
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|||
|
|||
![]()
Pahoittelut offtopikista, mutta kiinnostaisi kuulla miksi joku ostaa 50 vuotta vanhan talon johon aikoo heti teettää laajoja remontteja?
Paljonko on loppusumman erotus jos tekee uuden? Kun vielä ottaa huomioon, ettei vanhasta tule uutta remontoimalla niin onko siinä mitään järkeä? |
|
|||
|
|||
![]()
Tilannehan on siinä mielessä mainio ettei ole vaimoa tai edes tyttöystävää häiritsemässä puuhasteluja.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vanhassa varmasti monta houkuttaa helppous ja hinta. Ja onhan ne vanhat yleensä niille parhaille tonteille rakennettu. Arkkitehtuurikin saattaa miellyttää ja onhan se vanhan kunnostaminen eräänlainen harrastus siinä missä ruosteisen tojotan. Itse asun "vanhassa" ja syyt aikanaan oli tontti,sijainti,talo,talli,hinta itse talon osalta ja uuden rakentamisen kohalla liian suuri hinta haitari kokonaiskustannuksissa ja olihan tämä helpompaa muuttaa sellaiseen missä tekniikka on nykyaikaista ja ite tarvitsi tehdä vain pintaremontti minkä aikana asunto oli täysin asuttava, eli pääsi muuttamaan suoraan eikä tarvinnut vuotta-kahta kituuttaa hirveissä veloissa kahden asunnon loukussa. Uuden hintaa sillon koetti ynnätä niin tontti 30-80t€, talo 200-400t€ ja talli 50-100t€. Kaikki tämä oletuksella että olisi itse tehnyt niinpaljon kuin voi. Tämmösen vanhan sai aika pienellä rahalla verrattuna uuteen vaikka ajattelisi sen optimistisella budjetilla. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse tekeminen sujuu hyvin sellaisissa asioissa, joita osaa hyvin ja on välineet. Hommasin mojovan tasosekoittimen, josko mullan sekoittelun jälkeen voisi harkita kevyitä betonihommia. Sellaista taloa ei saa tehdä, mikä omia tarpeitani vastaisi. Se voisi olla vaikka kivinavettatyylillä tai harkoista seinät, tekee tarpeen tullen minimalistisesti huoneita sisään. Katto olisi alunperin suunniteltu aurinkopaneeliksi. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eihän vanhan ostamisessa sinänsä mitään väärää ole, mutta kun tuntuu nekin maksavan paikoitellen ihan pirusti. Vanhat on tietenkin todella tapauskohtaisia, mutta jos talo on -69 vuosimallia niin siinä voi olla remontoitavaa juuri putket, katto, kosteat tilat, keittiö, lattiat, ulkovuoraus ja muuta pientä. Jos noista useamman joutuu tekemään tai vieläpä teettämään ulkopuolisella niin hintaa kertyy ihan kunnolla. Ihmettelen siis juuri niitä tapauksia missä ostetaan vanha talo reilulla parillasadalla tonnilla ja laitetaan remontteihin vielä satku. Niistä aina joskus saa lukea lehdistä. Asbesti ja mahdolliset kosteusvauriot tekevät remontteihin hyvän lisän. Asun itse rintamamiestalossa ja on sikäli jonkinlainen käsitys kuinka työlästä se remontointi on kun ei koko talossa ole yhtään suoraa seinää. Enkä mitään isoa remonttia varmaan tule tekemäänkään, vaan puran pois ja teen uuden tilalle kun se on ajankohtaista. Autovertaukseen vielä lisäys; Uusi auto menettää arvoaan yleensä paljon nopeammin kuin vanhan remontoimiseen kuluu. Lisäksi uusi auto on "uusi" vain takuuajan eli muutaman vuoden. Talo kuitenkin huomattavasti kauemmin. Viimeksi muokannut Ippe69 : 13.05.2020 22:56 |
|
|||
|
|||
![]() Noist ykskerroksistakin löytyy kaikki....Lainaus:
Ja tohon ykskerroksisen poistoonkin pääsee perustuksen läpi alakautta. Viemäriremontin tekijälle vielä. vrt. muovisen viemäriputken hintaa vs. sukitusta kuinka paljon sun tapauksessa tulee metrihintaa..... Normi omakotitalos viemäreitä noin max 50m+tuuletusviemäri tai kaks. Riippuu viemärien pituuksist. Ja betoni tottelee piikkauskonetta, ja uudet saa säkeis rautakaupast. ps. Jos helpolla ja kalliilla meinaat selvitä. Sukita tai teetä jollain. Hyvän ja varman jos haluut saada niin vaihda putket muoviin, tai teräkseen. Mä oon ollu monet kerrat availemas reittei paska-auton painehuuhtelu/imu kuskeille kun noi sukitetut viemärit on romahtanu ja paska tulvii lattioille. Ja siinä vaiheessa ne jotuu tekeen uusiks, nopeesti, ja se yleensä maksaa. Sun ja mun ja muidenkin tapaukses sanoisin et köyhäl ei varaa tehdä huonoo, eli kahteenkertaan. Viimeksi muokannut uteiN_H : 13.05.2020 18:20 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|||
|
|||
![]() Oon ollu jo pidemmän aikaa.....Lainaus:
Mä vaan laitoin faktoi tyrkylle...... Kerro sä mitä sukitttu viemäri maksaa metri, jonka jotuu viel korjaan kun se romahtaa. Mä oon sitä mieltä et uus on ain uus niin kauan ku se tulee vanhaks, ja paskast ei saa ku paskaa.... Tos viel normi kansalisen hinta 6m 110mm putkelle. Tosta isompii tuskin omakotitalois tarvitaan. Mutkat ja yhteet täytyy viel lisätä hintaan, sekä työkustannus jos ei oo DIY. https://www.taloon.com/viemariputki-sn8-110x6000 Kaikkee hyvää sukitus busineksel......ja höynätettävil, mistään mitään tietäville..... Ja silti teidän suurin asiakaskunta taitaa olla teidän maasuttamien isännöitsijöiden hallinnoimat kerrostalot. Noi menee läpi ku metrin halko, ku takoo yhtiökokoukses. Jotka täynnä paperinpyörittelijöit jotka ei kustannuksista ja käyttöiästä välitä, kuhan on helppoo...... Viimeksi muokannut uteiN_H : 13.05.2020 19:38 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään hiilidioksidi pullo,täysi. 6kg. 200e(Kuvat lisätty) | tonnisata | O/M/V Muut | 0 | 04.01.2013 01:07 |
Patrolin(vm.91 2.8td GR pätkä) ilmaaminen?? TÄYSI MYSTEERI!!!! | Arttuperkule | Tekniikka & Jutustelu | 64 | 30.08.2012 10:24 |
Ostettu täysi sarja nopealla kaupalla nastarenkaat vanteineen hj;n alle, halvat mallia puli. | VonLeka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 22.06.2010 22:08 |
Ostettu 35X12.5X15 MUD TERRAINIT TÄYSI SARJA, VAIN HYVÄKUNTOISET | VonLeka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 09.04.2010 17:22 |