![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Vinssin kanssa oli ongelmia, ei aina pyörinyt mutta korjautui naputtelemalla moottoria. Tapaninpäivän safarilla sitten mykistyi kokonaan. Ei ihme kun oli täynnä skeidaa. Näyttää aivan kuralta mutta en ymmärrä miten sitä pääsisi sisään. Päätykopassa on o-rengas mutta takapään kiinnitys on metalli metallia vasten. Pääseekö sitten rummun ja päädyn välistä? Veden vielä ymmärrän mutta meneekö sen mukana niin hienojakoista materiaalia että siitä tulee aikanaan kuraa. BOW2 moottori on tosi vähän käytetty ja nyt jo tämän näköinen. Esim. BJssä korkealla oleva moottori pysyy todella hyvänä verrattuna tähän. Tiesuola liene syypää tai muuten hapan vesi. Putsasin mottorin, kaikkiin liitoksiin kuparitahnaa, moottorin päätyyn ja perän liitoskohtiin vaseliinia. Katsotaan kauan kestää. Huomasin samalla että moottorin irroittaminen puskurista on haastavaa jos haluaa irti vain moottorin. Jos purkaa koko päädyn irti on paljon helpompi. Päädyn pultteihin pääsy on vaan oma rojektinsa. Moottorista pitää ensin lyödä hiilisillan päätykoppa irti, vasta sen jälkeen mahtuu irtoamaan. Porasin nyt puskurin sivurautaan lisäreiän että moottorin pitkä pultti mahtuu ulos ilman moottorin pyörittelyä. Viime venäjän safarilla hajosi edestä levike. Varmaan joku kepakko mursi kiinnikkeet tai sitten korkeat 37 renkaat nappasi kiinni jossain vaiheessa. En oikein muuta korjausta keksinyt kuin tämän nippariviritelmän Ei ollut edes mustia laadukkaita nippareita joilla olisi saanut hieman huomaamattoman korjakuksen.Löytyisiköhän vastaavia levikkeitä vahvemmalla muovilla. Sellaisella joka palautuu muotoonsa. Nämä hajoavat aika herkästi varsinkin talvella. Leiman jälkeen pitää tutkia miten 37 renkaat mahtuu alle ilman kosketuksia. Nyt alla oli kapeat ziarellit mutta täytyy tehdä tilaa 37x12.5 renkaalle 10" vanteella. Mittailin juuri että perä on vielä pystyssä joten eteen tarvitaan vielä +30mm korotusta. Samalla voisi laskea pohjaanlyöntikumeja ainakin 20-25mm. Takana onkin jo tiputettu 50mm mutta saa nähdä tarvitaanko lisää.
Viimeksi muokannut mikjus : 31.12.2019 10:28 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Noita muovilevikkeitähän vois käyttää muottina kun laminoi lasikuidusta vahvemmat. Levike irti, sisäpuolelta putsaa hyvin, vaha pintaan ja muutama kerros mattoa ja hartsia. Siistiminen lamelli laikalla ja maalia päälle.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
37 pizzaleikkuri ziarellit testailua ettei ota kiinni
Nämä 6" leveellä vanteella ja menee just sisään. Pitää joskus kokeilla 37 trepadorin 8 vanteella että miten paljon pitää tehdä töitä että mahtuu. Nyt takaa on pohjaanlyöntikumia tiputettu 50mm. Leima 2020 jäi takaiskareista kiinni. Kumit oli korkannut kiinnikkeestä läpi. Antoi takaiskareille 30/31, korjauksen jälkeen 70/71. Näytti pahalta. Putsasin kiinnikkeet ja tein levystä prikat päälle. Ongelmallista tässä on että reikä on hieman kulmassa. Leima tuli ja ulkopuoliset kaaretkin laitettiin otteeseen. Leveys on nyt 202. Kaarien yms. painon takia tiputettiin 1 paikka pois joten nyt on 8 paikkainen. 80 lätkä ja nopeusrajoitus kun poistuu niin kai tästäkin on tehtävä paku tai huoltoauto? Viherpiiperöt kuitenkin nostaa dieselin hintaa taas. On sekin saatana että "ilmastonmuutos" eli oikeasti vain normaali maapallon pitkän ajan sään vaihtelu on Suomalaisten diesel autolijoiden syytä pelkästää. No pitää varmaan ruveta käymään parin viikon välein venäjällä tankkaamassa niin jää nekin verorahat saamatta kiskureilta. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Satunnainen huutelija. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Seuraavaksi kävi häiritsemään että auto on perse pystyssä vaikka keulassa on 2" korotusblokki lisäna. Perä on silti noin 30mm pystyssä. Ei muuta kun tekemään uusia 3" blokkeja. Velipoika sorvasi putkenpätkät ja rälläkällä muotoilin uudet päätylätkät.
Sitten vaan kemppiliimaa ja polttomaalaus (tulikuuman kappaleen maalaus pensselillä) Vanha paketti pois Samalla rapsuttelin vähän pintaruostetta pois ja paikattuna Uusi puketti. Sanoisin että enää en spacerilla nosta lisää ettei ala kampeamaan koko pakettia sivusuunnassa, on kuitenkin vain kahdella m8 pultilla päältä kiinni. Tosin paino päällä ei ongelmaa. Olisi toki voinut hommata "kumisia" rinkuloita jousen päälle mutta se on huono kun pohjaanlyöntikumi nousee kun epäilen että pitäisi ehkä jopa vähän laskea. Testasin tosin että iskari ei pohjaa vaan ottaa kumiin kiinni. Pohjaanlyönti on aikalailla ok mutta pitäisi mitata myös jousen kokoonpainunut minimimitta että löisi mielummiin kumiin kun rauta rautaa vasten. Nyt on melko vaaterissa. Perä ehkä 5mm korkeemmalla. Sitten sainkin hyvän idean. Hyllyssä on ollut vuosia FOAn bumpstopit joiden sovittaminen BJseen on ollut haastavaa. Alankin ehkä sovittelemaan niitä hodariin alla olevan kaltaisilla systeemeillä jossain vaiheessa. FOA malleissa ei tosin ole tuollaisia kierteitä muistaakseni joten hieman erilainen pitää tehdä. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Viime reissun vinssiähellyksen jälkeen muutin vinssin niin että kiinnityspultit osoittaa eteenpäin. Tila riitti melkein ja vinssin jalat tulee muutaman millin yli puskurista. Jouduin vähän loveamaan puskuria. Jouduin tekemään vinssin jalkojen ja puskurin väliin 10mm latista sovitetta kun palkin alalaidassa on lyhyt noin 45 asteen taitto joka aiheuttaa ongelmia. Samalla ylälaidan sovite toimii jäykisteenä puskurille. Nyt vinssin saa kokonaisena irti nopeasti. Samalla sain pois kokonaan omatekoisen XX Kg painavan sovitteen jolla vinssi nostettiin ylemmäs alkuperäiseltä paikaltaan.
En saanut vinssin kitaa alapultteihin koska kita olisi mennyt alalaidasta tyhjänpäälle. Jouduin nostamaan sitä hiukan ja samalla loveamaan kitaa jotta alapultit saa auki. Ongelmia tuli reissun jälkeenkin hiilisillan kiinnityksessä vinssin moottorin runkoon. Toimi hyvin loppureissun mutta kotona tallissa uutta narua kelaillessa sisään rupesi kipinät sinkoilemaan. Korjautui kyllä kun kiristin ruuvin moottorin päältä mutta miksi alunperinkään löystynyt ja tämä oli jo kolmas kerta. Toisessa BOW2 moottorissa ei vastaavaa ole ikinä käynyt. Naru oli pleissattu kahdesta hylätystä 10mm pätkästä ja katkesi kaksi kertaa viime reissussa. Nyt tilasin uuden 11mm "CHNMAX" narun. Se on ainakin bertassa toiminut hyvin. "Kevensin" autoa poistamalla PTO:n. Hyöty ei ole montaa kiloa mutta eipä kallistuksissa karkaa öljyt PTO:n puolelle, jos sillä nyt mitään merkitystä on. Samalla tuli vaihdettua öljyt ja tarkistettua ettei TG:n välityksestä ole irronnut mitään ylimääräistä matskua "sisäänajossa". Öljyt oli ihan puhtaat. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
| toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
| Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
| Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
| Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |