![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Minkäs kokoiset prikka pultti yhdistelmät olis optimaaliset levikkeiden kiinnitykseen? Itsellekin lähiaikoina saapuu levikkeet niin jos tilailis kiinnitys tarvikkeetkin valmiiksi.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kuvan prikka on 30mm halkasijaltaan, aika maksimi mitä menee näihin puolalaisiin levikkeisiin ja m6 pultti on 38mm pitkä.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
mulla hodarissa meni pumppu ja suuttimet sen jälkeen kun ajoin muutaman tankillisen ryssän naftalla.
toki en tiedä johtuko se suoraan siitä, vai oliko siinä säiliössä jotain paskaa mikä aiheutti sen. suuttimet muutenkin oli jo varmaan rempan tarpeessa muta meni lopullisesti tossa yhteydessä. pumppu oli totaali ryytynyt ja ennakon säätö ei pelannut. korjaantu kun dieselhuolto purki ja putsasi pumpun,poisti samalla sen kylmäkäynistys kierrosten noston. oireili myös vedon puuttumisella ja ikäänkuin rötäsi kaasu pohjassa. kävi muutenkin vähän tractorpulling maisesti kun jumitti. pumppu remppa tais olla 800€ ja suuttimet toisen mokoman. ainakin sillon kun oma hajosi niin ihan jokapaikka ei hodarin suuttimia korjannut.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tuli heitettyä taas yks venäjän reissu tällä ja nyt ekaa kertaa alla oli pizzaleikkuri 37" ziarellit. Reissuun jälkeen piruuttaan kävin auton kanssa vaa'alla ja tulos oli 3020 Kg ilman kuskia.
Kyydissä oli: Vararengas 35x12.5 Cooper STT 10" beadlock vanteella Jerrykannu täynnä 20L Hilift Makuulaveri kylmälaukku jossa 5 tölkkiä juomaa ja jotain muuta Vaatekassi laatikko kaljaa ja kartonki röökiä Iso laatikko 1, hitsauskone + makita akkukoneita yms. Iso laatikko 2, ruokatavarat, kattilat, pannut yms. ammuslaatikko iso, sekalaisia varaosia ammuslaatikko pieni, työkaluja Bilteman iso työkalusarja retkituoli makuupussi, makuualusta, tyyny, viltti takaovien turvakaari lisäputket Kome lihalaatikkoa ja yksi postin pienempi laatikko jotka joissa em. tavaroita Iso puinen varaosalaatikko jossa etukardaani, takakardaani, etuvetari lyhyt, etuvetari pitkä, 3 murrosta, kardaanin ristikko, pylpyrä, leka, spaceri, jarruputkea, jarrutyökalut, pyörän laakerit, kytkimen työsylinterin korjaussarja, navan pinnapultit, olkalaakerit jne. muuta - ei takapenkkejä + Tankki täynnä + ziarelli extreme forest 37x12.5x16 kumit 6x16 peltivanteella. + turvakaaret painaa 120 Kg. + rautapuskurit + superwinch 9500, bow2 mosalla ja narulla + 3 x lisäpitkä keulalla + levee ledipaneli katolla + länkky, stereot, 4 kajaria, vahvari jne. + sekalaista irtokamaa + kiinan webasto Sitten purin kaiken pois ja vaihdoin alle 35x12,5x15 cooperit 10" beadlockeilla. Makuulaveri jäi vielä kiinni mutta poistan senkin yleensä safarin jälkeen. Nyt vaaka näytti 2680Kg. Äkkiä näköjään saa painoa tämmöseen kun lastaa viikon kamat matkaan. Lisäksi tämä oli paluukuorma eli safarille 2 äijää ja ruuat + juomat niin helposti ~3300 Kg. Täytyy koittaa punnailla noita kamoja ja vähän miettiä miten voisi keventää. Kaarista yms. ei voi tinkiä. Ilman niitä olis toisen puolen takalasin olleet kankaalla tälläkin reissulla. 37 renkaat vähän rouhi edessä kiinni. Takana ei näyttänyt näin kapeilla olevan ongelmaa, mutta takana onkin pohjaanlyöntikumeja tiputelttu 50mm ja ehkä voisi vielä himpan lisääkin laskea jos tulee leveemmät renkaat. Edessä on 4" korotusjouset +2" korotusblokki. Onko jengi laittanut etupohjaanlyöntikumeihin jatkoa kortuksen yhteydessä. Renkaat vähän ruohi sisälokaria ja pitää jotain keksiä korjaukseksi. Toki voisin vielä nostaa keulaa vaikka tuumalla koska peräpää on vieläkin vähän pystyssä. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Vinssin kanssa oli ongelmia, ei aina pyörinyt mutta korjautui naputtelemalla moottoria. Tapaninpäivän safarilla sitten mykistyi kokonaan. Ei ihme kun oli täynnä skeidaa. Näyttää aivan kuralta mutta en ymmärrä miten sitä pääsisi sisään. Päätykopassa on o-rengas mutta takapään kiinnitys on metalli metallia vasten. Pääseekö sitten rummun ja päädyn välistä? Veden vielä ymmärrän mutta meneekö sen mukana niin hienojakoista materiaalia että siitä tulee aikanaan kuraa. BOW2 moottori on tosi vähän käytetty ja nyt jo tämän näköinen. Esim. BJssä korkealla oleva moottori pysyy todella hyvänä verrattuna tähän. Tiesuola liene syypää tai muuten hapan vesi.
Putsasin mottorin, kaikkiin liitoksiin kuparitahnaa, moottorin päätyyn ja perän liitoskohtiin vaseliinia. Katsotaan kauan kestää. Huomasin samalla että moottorin irroittaminen puskurista on haastavaa jos haluaa irti vain moottorin. Jos purkaa koko päädyn irti on paljon helpompi. Päädyn pultteihin pääsy on vaan oma rojektinsa. Moottorista pitää ensin lyödä hiilisillan päätykoppa irti, vasta sen jälkeen mahtuu irtoamaan. Porasin nyt puskurin sivurautaan lisäreiän että moottorin pitkä pultti mahtuu ulos ilman moottorin pyörittelyä. Viime venäjän safarilla hajosi edestä levike. Varmaan joku kepakko mursi kiinnikkeet tai sitten korkeat 37 renkaat nappasi kiinni jossain vaiheessa. En oikein muuta korjausta keksinyt kuin tämän nippariviritelmän Ei ollut edes mustia laadukkaita nippareita joilla olisi saanut hieman huomaamattoman korjakuksen.Löytyisiköhän vastaavia levikkeitä vahvemmalla muovilla. Sellaisella joka palautuu muotoonsa. Nämä hajoavat aika herkästi varsinkin talvella. Leiman jälkeen pitää tutkia miten 37 renkaat mahtuu alle ilman kosketuksia. Nyt alla oli kapeat ziarellit mutta täytyy tehdä tilaa 37x12.5 renkaalle 10" vanteella. Mittailin juuri että perä on vielä pystyssä joten eteen tarvitaan vielä +30mm korotusta. Samalla voisi laskea pohjaanlyöntikumeja ainakin 20-25mm. Takana onkin jo tiputettu 50mm mutta saa nähdä tarvitaanko lisää. Viimeksi muokannut mikjus : 31.12.2019 10:28 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Noita muovilevikkeitähän vois käyttää muottina kun laminoi lasikuidusta vahvemmat. Levike irti, sisäpuolelta putsaa hyvin, vaha pintaan ja muutama kerros mattoa ja hartsia. Siistiminen lamelli laikalla ja maalia päälle.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
| toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
| Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
| Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
| Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |