![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mun mielestä joku kylmä käynti säätäjä. Pitää kaasua korkeemmalla kun neste on viileetä
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Joo mielestäni ääni hävisi tai sit se on vaan korvien välissä. Pelotti kun jossain luki että pitää ääntä ennen kun hajoo ja sit jos huono säkä niin pumppu entinen. Voi myös oireilla vuotamalla nestettä tai dieseliä. On siis automatic cold start device eli kylmäkäynnistys avustin joka pitää kierroksia ylhäällä kylmänä.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Hitto vie sentään. Purin tänään snorkkelin irti kun se on kohta vähän muuten tiellä. Irroitin putsari ja lähtö näytti tältä. On niin ohutta peltiä että snorkkelin kumiletku painanut sen lyttyyn kun menee vähän mutkalla. Olis varmaan höriny vedet tästä sisään jos olis ajanut syvään. Kandee tsekata ja vahvistaa lähtö.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Säätää myös ruiskutusennakkoa kylmänä. Juuri se ennakkoa säätävä vipu sieltä pumpun sisältä kuluu ja aikaa myöten katkeaa ja tuhoaa koko keksinnön. Se kierroksia nostava vivusto on ihan pumpun ulkopuolinen eikä aiheuta vaaraa pumpulle vaikka onkin toiminnassa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kaikki nämä räpläykset oikeastaan liittyy siihen että autosta on myös tullut jotenkin laiska kiihtymään eikä oikeen jaksa mennä. Lähtee vetämään ihan hyvin mutta sitten tulee tehoton alue eikä kaasun painaminen auta, melkein vaan pahentaa. Ahdot kyllä nousee mutta jotenkin tuntuu että olis "tukossa" tai menee heti fuel cuttiin. Pitäisi ehkä karaa vähän työstää muutenkin. Suodattimet on vaihdettu jne. Yksi mitä pitää testata on motonetin ilmansuodatin. Voisiko olla niin huono että tukehtuu. En tarkkaan muista milloin tämä alkoi mutta leiman jälkeen tosin laitoin taas 35 alle, eikä se niillä mikään tykki ole, varsinkaan 3.7 välityksillä. Tuntuu vaan jotenkin että ei jaksa enää mennä edes sladissa vaikka on liukasta Pitää vielä katsoa onko pumpussa joku sihti tukossa.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Siinä pumpun paluulinjan banjossa taisi hodarissakin olla kuristus. Jos se kuluu tai muuten virtaa liian paljon läpi niin ennakot ei säädy kierroksilla kunnolla - - - > ei voimaa.
Toki ahtokaraa säätämällä tai viilailemalla siihen saa vetoa ja savua mutta tuo ennakon säätyminen olisi hyvä tarkistaa. Oikeilla ennakoilla pakopaine ja lämmöt tippuu. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Onko normaalia että suodattimen jalasta pumppaamalla polttoaine lorisee tankkiin päin? Paluukiertohan näissä on muutta pitäisikö noin helposti kiertää takaisin. Vanhoissa kun saa pumpattua kunnon paineen tuohon mutta niissä tosin ei ole paluukiertoa tankkiin.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Kävin läpi paikkoja. En löytänyt pumpusta sihtiä ainakaan sisäämeno letkusta. Paluuta en avannutkaan. Irrotin tankin imuputkihässkän ja putsasin sen. Oli tosin melko puhdas. Otin letkut irti pumpusta ja puhalsin ne läpi. Samalla tosin kiristelin kaikki ahtoletkut ja hieman myös "kiillotin" syöttökaraa. Nyt tehot palasi ja kojelautaan syttyy taas punainen overboost valo. Jokin oli siis pielessä. Voi olla että pumpun kara oli huonossa asennossa koska nyt katsoin sen tarkaan uudestaan. Kantta kiinnittäessä saattaa vahingossa pyörittää kalvoa ja karaa väärään asentoon jos ei ole tarkkana.
Minulla kun on tämmöinen kara, tosin vakiopuoli on hieman modattu kuvasta. Nyt käytössä vakio kuvan vasen puoli. Tuolla toisella puolella riittää savua mutta menee aika iloiseen. Pakopuolen lämpömittarikin alkaa rajummalla puolella toimimaan kun vakiolla ei juurikaan luvut muutu. Tosin nyt pienellä maltillisella viilauksella vakiopuolikin on hyvä. Täytyisi näitä tehdä muutama lisää joilla voisi testailla. En viitsi vakio ahdinta kuormittaa tuolla rajummalla viilauksella mutta isompi turbokin on jo odottamassa inspiraatiota. Tässä on sihti joka oli aika puhdas. Ongin tankin pohjalta pari mönjäläjää pois mutta tankki oli muuten sisältä tosi puhdas. Samalla tuli laitettua konttiin kiinnityspisteitä. Biltemassa on näitä kiinnityslenkkejä mustana 2.9€kpl, samaa lenkkiä saa 2kpl paketissa sinisenä hintaan 2,7€ nimikkeellä lastenistuimen kiinnikkeet. Sopii hyvin esim. penkin jalkoihin ja takapenkin kiinnityspultteihin. Saa tavaroita pikaliinoilla kiinni. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
| toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
| Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
| Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
| Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |