![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Etuveto mukaan vasta kun "pakko" ..Eli pääasiassa takapotkulla mennään
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jarrutukset hiukan "vaarallisia" nelikko päällä liukkaalla. Kääntyminenkin hiukan kankeampaa eikä muutenkaan ajettavuus ihan parasta mahdollista nelikko päällä. Näin ainakin LJ.n kanssa...eiköhän samat päde hiluksiinkin.
Eli ite tulee ajettua myös takavedolla kunnes oikeasti tarvii nelivetoa.
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Lj taitaa olla lyhyemmällä akselivälillä ja siten hieman eri kuitenkin. Vastauksissa taitaa myös näkyä alueelliset erot. Rannikolla ei taida niitä liukkaita kelejä niin ollakaan. Täällä on tiet jäässä kuitenkin koko talven. Tuossa minun ajokissa kun on sähkölukko perässä niin se on kyllä aivan onneton liikkumaan pelkällä takavedolla ja tuntuu että perä lähtee alta paljon herkemmin kuin edellisessä jossa oli kitkalukko takana.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Normiteillä ei nelikkoa juuri tarvi kun pysytään jossain oulun alapuolella. Sen korkeammalta ei ole kauheasti tullut ajeltua, mutta jos tiet aurataan sielläkin niin eiköhän sama toimi huipulle asti.
Hiluxissa ainakin vanhemmissa nelikko on kiinteä ja tämä ei haittaa pikkuteillä/metsässä kun vauhdit on pieniä missä sitä nelikkoa sitten saattaa tarvita. Eli takavetona teillä ja nelikolla mettässä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hiluxia ja LJiitä ei välttämättä kannata vertailla keskenään...
Itselläni on ollu tönkkinelikolla hilux, hiace ja vanha Gee. Kaksi ensimmäistä oli ihan hyviä ajaa nelikolla tielläkin kuhan se oli jäässä. Ei häirinnyt kääntämistä tai jarruttamista. Kääntäessä toki jokin pyörä täytyy luistaa, mutta kun perä on reilusti keulaa keveämpi niin aina perä luisti. Ei kuitenkaan häiritsevän paljon. Samasta syystä ne oli takavedolla melko liukkaita ajettavia... Gee taas oli erilainen. Siinä painojakauma oli tasaisempi ja siksi ei kääntäessä tiennyt, että puskeeko se vai luistaako perä. Toisaalta se oli parempi ajettava takavedolla. Sillä ei tullut sen takia aina ajettua nelivedolla. Toyotoissa taas oli aina etupäästä joku paikka väljänä ja ravisti, joten niilläkin tuli yleensä ajettua takavedolla napalukot auki. Ostin sitte uudemman Geen jatkuvalla nelivedolla. On hyvä ajaa kelistä riippumatta, eikä tarvi miettiä milloin kytkee nelikon. Lava-autoissa tosin taitaa olla vähissä sellaiset vaihtoehdot? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hiluxia ei ole, vastaan silti kun nelivetoja on tullut ajeltua tovi. Kesällä navat auki ja silloin tällöin käyttää napoja kiinni ja nelivetoa päällä että voitelu pelaa. Syksyllä navat kiinni kun alkaa livettää. Neliveto tarvittaessa päälle tuntuman mukaan. Talvella lähes aina nelivedolla. Usein en kehtaa kytkeä takavedolle vähän takia olipa tienpinta sula tai ei. Nelivedolla tulee talvella ajettua paljon, kaikkia nopeuksia. Yksikään auto ei ole nelivedon käytöstä hajonnut. Käyttämättäjättämisestä kylläkin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12 ht:n käyntilämpö talvella? | maakari | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.11.2008 17:59 |
100% automaattilukko talvella? | hiluman | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 23.11.2005 17:54 |
chevy talvella | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.09.2005 12:03 | |
SJ:n peräöljyt talvella | Suizaman | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.12.2004 12:18 |
Toyota BJ-40 kulutus talvella | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 16.07.2004 07:36 |