|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
12 ht:n käyntilämpö talvella?Onko kukaan ottanu jäähdyttäjän ropellia talveks pois? Tuntuu pyörivän kesät talvet samalla tavalla. Lämpömittari ei nouse ekaa viivaa ylemmäksi oli kesä tai talvi. Turhaan ropelli varmaan talvella pyörii, eikä ainakaan mittarista huomaa vaikka talveks tukkii syylärin etupuolen. Laitoin eteen ahtimen coolerin, joten pahvia ei kehtais laittaa kennojen väliin ettei häiritse coolerin ilmavirtausta. Sellaista juttua kuulin et ykkös pytty menee väljäks kylmän ilman jäähdyttäessä moottorin etupäätä ja alkas olla vaihtovalmis 600 tkm kohilla. Voishan tuohon laittaa sähköflektin korvaamaan viskohässäkkää! Tuohon viskon toimintaan ei taida pystyä vaikuttamaan?
|
#2
|
||||
|
||||
Onkos termostaatti varmasti toimiva?
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#3
|
|||
|
|||
kannattaa kokeilla ostaa tosiaan uus termostaatti...
|
#4
|
||||
|
||||
moottorissa ei pala tarpeeks iso tuli ei kun syöttöjä lissee ja siinä samalla ahtoja kilo niin alkaa se isompikin pata lämpiämään.voihan se tosiaan olla tuokin termari tiensä päässä
|
#5
|
|||
|
|||
Kyllä syötöt on kohillaan ja termari uusi 87 asteen. Sais varmaan olla kuumempikin termari, mut ei saanu 92 asteen.
Taitaa pirulaisessa olla tyyppivikana hidas lämmönnousu |
#6
|
|||
|
|||
Suoraruikkareissa on tyyppiominaisuutena hidas lämpiäminen.Ja ulkomuistin mukaan 12H-T on suoraruisku.
|
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lämpenemisestä sen verran että ainakin toi oma lämpiää kunnolla vasta kun on ajanu tollasen 20km. Viimeksi muokannut escorvet : 12.11.2008 21:51 Perustelu: typoja... |
#8
|
|||
|
|||
joo hitaasti mutta varmasti.. eikä kyllä nouse tällä kelilläkään ku ensimmäiseen ohueen viivaan näköjään lämmöt, mutta hyvin tarkenoo kopissa
|
#9
|
||||
|
||||
Mulla ainakin mitä on ollu kuusykösii, niin vaikka on ollut ajossa lämmin ja pysähtyy paikalleen tyhjäkäynnillä, niin jäähtyy kylmäks taas (siis pakkasilla). 20 astetta jos on pakkasta niin pitää käyttää sisäilmankiertoa kokoajan että tarkenee.
Kuuskymppiset sitten taas ihan lämpösii autoja, mutta 2h pata tuottaa hukkalämpöä ihan erilailla. |
#10
|
|||
|
|||
Samoin itsellä, kun vaihdoin 2h -> 12h-t, niin ihmettelin, kun ei tule lämmintä (vanhalla koneella ei tarvinnut palella). Sähköinen kiertovesipumppu auttaa, mutta hiki ei tule vieläkään. Kai se on ominaisuus.
Kulutus ei juurikaan laskenut, joten se siitä "vähemmän polttoainetta, vähemmän lämpöä "teoriasta... |
#11
|
||||
|
||||
Meikäläisellä on ekan ohuen viivan päällä kesät talvet.
Ison kirkon kohdalla aina lämmin(10km ) Paukkupakkasilla tosiaan jäähtyy jos paikallaan seisottaa. Pahvi talvella auttaa roimasti, reilusti vaan koko syyläri umpeen. kulutus on noilla 31" kesät talvet noin 9l/100km Kyllä mulla ainakin 2h otti soppaaa vähintään 11l/100km |
#12
|
||||
|
||||
Mullakin lämmöt pysyy normi ajossa tuossa ekan viivan päällä kesät talvet. Sit jos ajaa pitempään yli 115 km/h niin nousee ekan ja tokan viivan väliin. Tonne ekalle viivalle päästään noin 5 km matkalla jos weba (5kw) lämmittänyt 1/2 h. Matkan voi melkeen puolittaa jos sisälämppäriä pitää kylmällä ajon alussa. Käytän jäähdyttimen edessä sitä rullaverhoa kun keli menee alle +5c, lämmöt nousee huomattavasti nopeammin.
Jos lyö kylmiltään käyntiin ja jättää tyhjäkäynnille ja pistää lämmöt kabiinissa täysille ei koneen lämpömittari juuri nouse tunnin tyhjäkäynnin aikana. Kyllä tossa mun autossa riittää lämpöä talvellakin kabiiniin. Koskaan ei ole tarvinnut takalämppäriä käyttää. Lämppärin kennon puhtaus on varmaan aika ratkaiseva tuon suhteen.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#13
|
|||
|
|||
Samalla viivalla lämpöjen kanssa sitten ollaan
Ennen webaston asennusta, letkulämmittimellä kun lämmitti, niin sai ajella ainaskin 20 kilsaa -25c et alko tuvassa tareta. 5.2 kw:n lämmitin saapi jotakin aikaankin. Kovimmilla pakkasilla vajaan tunnin kun antaa pauhata, niin ei pyöri korotettua tyhjäkäyntiä Coolerista on kyllä hyötyä, savutus väheni samoilla syötöillä. Ahtopainetta vajaa kilo, ei taida raaskia enempää ruuvata, kun on arkikäytössä. Katsastusmiehen ilona pitäs kävästä, saapi kuulla mitä mieltä coolerin jälkiasennuksesta! |
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mulla taas kulutus tipahti puolella kun 2h hoti yli 20l sadalla. |
#16
|
|||
|
|||
jos pojilla kylmä tulee hytissä mulla ois eberi lääkkeeksi vaivaan laite on 24v.hydronic5ws
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
100% automaattilukko talvella? | hiluman | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 23.11.2005 17:54 |
chevy talvella | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.09.2005 12:03 | |
Pajeron käyntilämpö? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 01.02.2005 19:11 |
SJ:n peräöljyt talvella | Suizaman | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.12.2004 12:18 |
Tarkeneeko talvella? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.08.2004 16:26 |