Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   12 ht:n käyntilämpö talvella? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52751)

maakari 11.11.2008 19:22

12 ht:n käyntilämpö talvella?
 
Onko kukaan ottanu jäähdyttäjän ropellia talveks pois? Tuntuu pyörivän kesät talvet samalla tavalla. Lämpömittari ei nouse ekaa viivaa ylemmäksi oli kesä tai talvi. Turhaan ropelli varmaan talvella pyörii, eikä ainakaan mittarista huomaa vaikka talveks tukkii syylärin etupuolen.
Laitoin eteen ahtimen coolerin, joten pahvia ei kehtais laittaa kennojen väliin ettei häiritse coolerin ilmavirtausta.
Sellaista juttua kuulin et ykkös pytty menee väljäks kylmän ilman jäähdyttäessä moottorin etupäätä ja alkas olla vaihtovalmis 600 tkm kohilla.
Voishan tuohon laittaa sähköflektin korvaamaan viskohässäkkää!
Tuohon viskon toimintaan ei taida pystyä vaikuttamaan?

Rytö 11.11.2008 20:36

Onkos termostaatti varmasti toimiva?:rolleyes:

landruiseri 11.11.2008 20:38

kannattaa kokeilla ostaa tosiaan uus termostaatti...

titanix 11.11.2008 21:00

moottorissa ei pala tarpeeks iso tuli :)ei kun syöttöjä lissee ja siinä samalla ahtoja kilo niin alkaa se isompikin pata lämpiämään.voihan se tosiaan olla tuokin termari tiensä päässä

maakari 12.11.2008 17:04

Kyllä syötöt on kohillaan ja termari uusi 87 asteen. Sais varmaan olla kuumempikin termari, mut ei saanu 92 asteen.
Taitaa pirulaisessa olla tyyppivikana hidas lämmönnousu :)

Jappi 12.11.2008 21:17

Suoraruikkareissa on tyyppiominaisuutena hidas lämpiäminen.Ja ulkomuistin mukaan 12H-T on suoraruisku.

escorvet 12.11.2008 21:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 506047)
Suoraruikkareissa on tyyppiominaisuutena hidas lämpiäminen.Ja ulkomuistin mukaan 12H-T on suoraruisku.

Pitäis omastakin mielestä olla suorasuihku.
Lämpenemisestä sen verran että ainakin toi oma lämpiää kunnolla vasta kun on ajanu tollasen 20km.

landruiseri 12.11.2008 22:12

joo hitaasti mutta varmasti.. eikä kyllä nouse tällä kelilläkään ku ensimmäiseen ohueen viivaan näköjään lämmöt, mutta hyvin tarkenoo kopissa

Holle 13.11.2008 08:36

Mulla ainakin mitä on ollu kuusykösii, niin vaikka on ollut ajossa lämmin ja pysähtyy paikalleen tyhjäkäynnillä, niin jäähtyy kylmäks taas (siis pakkasilla). 20 astetta jos on pakkasta niin pitää käyttää sisäilmankiertoa kokoajan että tarkenee.
Kuuskymppiset sitten taas ihan lämpösii autoja, mutta 2h pata tuottaa hukkalämpöä ihan erilailla.

osilpi 13.11.2008 11:17

Samoin itsellä, kun vaihdoin 2h -> 12h-t, niin ihmettelin, kun ei tule lämmintä (vanhalla koneella ei tarvinnut palella). Sähköinen kiertovesipumppu auttaa, mutta hiki ei tule vieläkään. Kai se on ominaisuus.

Kulutus ei juurikaan laskenut, joten se siitä "vähemmän polttoainetta, vähemmän lämpöä "teoriasta...

Heikki L 13.11.2008 14:26

Meikäläisellä on ekan ohuen viivan päällä kesät talvet.
Ison kirkon kohdalla aina lämmin(10km;) )

Paukkupakkasilla tosiaan jäähtyy jos paikallaan seisottaa.
Pahvi talvella auttaa roimasti, reilusti vaan koko syyläri umpeen.
kulutus on noilla 31" kesät talvet noin 9l/100km

Kyllä mulla ainakin 2h otti soppaaa vähintään 11l/100km

JES 13.11.2008 18:36

Mullakin lämmöt pysyy normi ajossa tuossa ekan viivan päällä kesät talvet. Sit jos ajaa pitempään yli 115 km/h niin nousee ekan ja tokan viivan väliin. Tonne ekalle viivalle päästään noin 5 km matkalla jos weba (5kw) lämmittänyt 1/2 h. Matkan voi melkeen puolittaa jos sisälämppäriä pitää kylmällä ajon alussa. Käytän jäähdyttimen edessä sitä rullaverhoa kun keli menee alle +5c, lämmöt nousee huomattavasti nopeammin.

Jos lyö kylmiltään käyntiin ja jättää tyhjäkäynnille ja pistää lämmöt kabiinissa täysille ei koneen lämpömittari juuri nouse tunnin tyhjäkäynnin aikana.

Kyllä tossa mun autossa riittää lämpöä talvellakin kabiiniin. Koskaan ei ole tarvinnut takalämppäriä käyttää. Lämppärin kennon puhtaus on varmaan aika ratkaiseva tuon suhteen.

maakari 13.11.2008 18:44

Samalla viivalla lämpöjen kanssa sitten ollaan:)
Ennen webaston asennusta, letkulämmittimellä kun lämmitti, niin sai ajella ainaskin 20 kilsaa -25c et alko tuvassa tareta.
5.2 kw:n lämmitin saapi jotakin aikaankin. Kovimmilla pakkasilla vajaan tunnin kun antaa pauhata, niin ei pyöri korotettua tyhjäkäyntiä:)
Coolerista on kyllä hyötyä, savutus väheni samoilla syötöillä. Ahtopainetta vajaa kilo, ei taida raaskia enempää ruuvata, kun on arkikäytössä.
Katsastusmiehen ilona pitäs kävästä, saapi kuulla mitä mieltä coolerin jälkiasennuksesta!

Rekisteröimätön 14.11.2008 17:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maakari (Viesti 506284)
Samalla viivalla lämpöjen kanssa sitten ollaan:)
Ennen webaston asennusta, letkulämmittimellä kun lämmitti, niin sai ajella ainaskin 20 kilsaa -25c et alko tuvassa tareta.
5.2 kw:n lämmitin saapi jotakin aikaankin. Kovimmilla pakkasilla vajaan tunnin kun antaa pauhata, niin ei pyöri korotettua tyhjäkäyntiä:)
Coolerista on kyllä hyötyä, savutus väheni samoilla syötöillä. Ahtopainetta vajaa kilo, ei taida raaskia enempää ruuvata, kun on arkikäytössä.
Katsastusmiehen ilona pitäs kävästä, saapi kuulla mitä mieltä coolerin jälkiasennuksesta!

Laitas kuvia tuosta cuuleri hommista

Gravehill 14.11.2008 17:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja osilpi (Viesti 506191)
Samoin itsellä, kun vaihdoin 2h -> 12h-t, niin ihmettelin, kun ei tule lämmintä (vanhalla koneella ei tarvinnut palella). Sähköinen kiertovesipumppu auttaa, mutta hiki ei tule vieläkään. Kai se on ominaisuus.

Kulutus ei juurikaan laskenut, joten se siitä "vähemmän polttoainetta, vähemmän lämpöä "teoriasta...

Ei mun oo ainakaan ikään tarvinnu palella, justiin yhtä lämmin auto oli nokalla sitten 12h-t tai 2h.

Mulla taas kulutus tipahti puolella kun 2h hoti yli 20l sadalla.:D

Rekisteröimätön 14.11.2008 17:59

jos pojilla kylmä tulee hytissä mulla ois eberi lääkkeeksi vaivaan laite on 24v.hydronic5ws


Sivu luotu: 14:15 (GMT +2).