![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ite en juurikaan arkiajossa käytä tuota edellä mainittua jarrutustekniikkaa ![]() Enempi ja vähempi eli lähes aina on tullu ajettua erilaisilla maastorenkailla tai altsikoilla yms. gummeilla, joita ei voi rinnastaa oikeisiin talvirenkaisiin. Näillä ajelu talvikelissä perustuu enempi ennakointiin ja hieman vähemmän agressiivisiin jarrutuksiin, joissa tuo jäykkä neliveto auttaa asiaa. Eli kuten edellä mainittiin jarrutus alkaa aina etu sekä taka akselilla yhtä aikaa. Tuossa miun Hiluxissa on jo Abs jarrut, ja kyllähän ne hoitaa hommansa täysjarrutuksessa myös neliveto kytkettynä, eli pyrkivät hyvin myös estämään auton kääntymistä linkkuun. Mut kyllähän normaalia vakiorengasta suuremmat ja painavammat maastogummit heikentää myös Abs:n ominaisuuksia. Jos rengas käy hetkeäkään lukossa, sen uudelleen pyörimään lähteminen on paljon hitaampaa, kun olis normikokoisella hyvällä talvirenkaalla.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12 ht:n käyntilämpö talvella? | maakari | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.11.2008 17:59 |
100% automaattilukko talvella? | hiluman | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 23.11.2005 17:54 |
chevy talvella | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.09.2005 12:03 | |
SJ:n peräöljyt talvella | Suizaman | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.12.2004 12:18 |
Toyota BJ-40 kulutus talvella | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 16.07.2004 07:36 |