Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2019, 15:38
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Starttimoottoriin tuli uudet laakerit ja hiilet. Ei kylläkään auttanut starttausongelmaan millään lailla.

Seuraavaksi sitten kaikki konehuonehuoneen isot piuhat plussa ja miinuspuolelta uusiksi jonka jälkeen auto lähti taas käyntiin.

Samalla muutin auton yks-akku järjestelmään ja uus virranjakokisko vei ilmanputsarin paikan. Avoimien kuparien päälle tuli vielä kuminen suoja.



Valtatien ojasta pelastettu Volvon putsari löysi sitten paikan katolta. Samoin aiemmin etupuskurissa ollut ledivalo.



Huonosti toimiva alkuperäinen lukon kompura aiheutti päänvaivaa ja ratkaisin sen risteyttämällä vanhan 230v kompuran sekä uuden tyrexin renkaantäyttökompuran.



Lukolle laitoin mahdollisimman yksinkertaisen venttiilin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2020, 09:51
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Akseliston vaihtoa valmisteltu takapään osalta.



Puhallus+maalaus, jarrujen kunnostus, pientä panssarointia jne.



Otin lattiamatot pois kun auto alkoi kerätä lievää ummehtuneen hajua, luonnollisesti korroosiovaurioita löytyi riittävästi. Sisustaan jätin toistaiseksi keskikonsoli ja kojelaudan.



Uusia linjauksia alettu hakemaan. 5-paikkainen tulossa edelleen.



Saa nähdä mitä tästä muotoutuu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2020, 09:59
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Jossain välissä keulaan tuli pyykkinaru ja rullakita vaihtui hitsattuun liukukitaan.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2020, 10:15
Buuhiz Buuhiz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.17
Sijainti: Pertteli
Viestit: 56
Perusasetus

Mikä ilmanputsarikotelo katolla? Joku yleismalli?
__________________
Toyota Hilux LN65 -87
VW passat 3C -09
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2020, 10:42
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Buuhiz Näytä viesti
Mikä ilmanputsarikotelo katolla? Joku yleismalli?
Volvo 11033214 lukee pömpelin kyljessä, olisko tää jonkin pienen pyöräkuormaajan tai kaivurin putsari?

https://www.osamies.fi/varaosa/ilman...3214-263906875

Viimeksi muokannut Pertsi : 09.03.2020 10:45
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2020, 21:45
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

M
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Volvo 11033214 lukee pömpelin kyljessä, olisko tää jonkin pienen pyöräkuormaajan tai kaivurin putsari?

https://www.osamies.fi/varaosa/ilman...3214-263906875

Pyöräkoneen putsari ja ei niin kovin pienen semmosen .

Volvo L150F mallissa muistaakseni tuommonen on laturin ilman suodattimena.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 09.03.2020 21:53
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.03.2020, 20:56
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Jotain kerinnyt taas tuhraamaan.

Jalkatiloja museoitu, keskelle tuli oikein alkuperäistä lähentelevä vahvikekotelo.


Takapää hahmottuu pikkuhiljaa, käytännössä kaikki matskut pelastettu romuläjästä tai ollu jo muuten olemassa.


Pääkaaren tein mallia ulkoa sisään. Yläpään muotoilusta tulossa "hylkivä".


Takasivuikkunoiden paikalle olis mukava saada irrotettavat rätit ikkunoilla, mutta sopivaa aihoita ei ole vielä pälkähtänyt mieleen. Olisiko kellään hyviä (tai huonoja) ehdotuksia?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.05.2020, 00:13
realtime realtime ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.09.18
Sijainti: Sastamala
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Akseliston vaihtoa valmisteltu takapään osalta.



Hieno projekti!


Millaisella välityksellä tämä uusi taka-akselisto on? Onko tuo ns iso vai pieni peräinen.

Asiaa sivuten:
Itsellä myös pätkä 2gen ja 4,625 akselit ja pitäisi saada päivitettyä lukollisiin . Itseltä Löytyisi varastosta iso paineilmalukollinen 4,875 välitteinen taka-akseli ilman vetareita ja jarruosia, mutta mahtaakohan pienen perän/akselin vetarit ja jarruosat sopia siihen suoraan?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.05.2020, 10:07
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja realtime Näytä viesti
Hieno projekti!


Millaisella välityksellä tämä uusi taka-akselisto on? Onko tuo ns iso vai pieni peräinen.

Asiaa sivuten:
Itsellä myös pätkä 2gen ja 4,625 akselit ja pitäisi saada päivitettyä lukollisiin . Itseltä Löytyisi varastosta iso paineilmalukollinen 4,875 välitteinen taka-akseli ilman vetareita ja jarruosia, mutta mahtaakohan pienen perän/akselin vetarit ja jarruosat sopia siihen suoraan?
Eteen ja taakse tuli tuli 5.29 akselit. Ainakin näissä mun akseleissa jarrut olivat samanlaiset. Tai iso perähän tuo 4.625 oli myös. Edessä kuskin puolen vetari ei ole sisäpäästä vaihtokelponen, apparin puoli käy molemmista. Taka-akselin sisuskaluja ei sen suuremmin tullut vertailua. 5.29 etuakselissa oli ns katkeava vetoakseli, joka tuli vaan lukittua lukkoasentoon.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.05.2020, 10:23
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Loppuvaiheen päivitykset jäikin vähän unholaan, auto tuli vapuksi ajoon.

Takaluukku tuli alumiinista ja takalamput kiinni kumilevyyn. Josko vähän joustavat risukkoon pakitellessa niin eivät hajoa helposti.



Kompura siirtyi kattoon, säiliö vanhalla paikalla.



Sisälle 4 metriä ledinauhaa sisävaloksi ja eteen muovikuppijakkarat. Takalasit 1mm polykarbonaattia ja etulasit 2mm. Ovien sisästä siivosin turhat rojut pois.






Ulkokuoreen tuli perinteinen puolen päivän pihamaavärjäys. Konepelti tuli vaihdettua reiättömään versioon.





Ja vielä loppuposeeraus.



Kuvat eivät ole kronologisessa järjestyksessä. Jos joku yksityiskohta kiinnostaa niin räpsitään lisää kuvia.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.06.2020, 10:50
VilleH. VilleH. ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.11.18
Sijainti: Oulu
Viestit: 4
Perusasetus

Miten välijäähdytin saa kylmää ilmaa kun konepellissä ei ole reikää. Mulla olisi kanssa välijäähdyttimen asennus edessä enkä haluaisi tehdä konepeltiin reikiä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.06.2020, 15:59
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

alkuperäisessä konepellissä on ilmakanava joka ottaa ilman maskista.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.06.2020, 12:04
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VilleH. Näytä viesti
Miten välijäähdytin saa kylmää ilmaa kun konepellissä ei ole reikää. Mulla olisi kanssa välijäähdyttimen asennus edessä enkä haluaisi tehdä konepeltiin reikiä.
Konepellissä ilmakanavat maskin alta kuulerille. Metsässä ei taida juurikaan olla hyötyä ilmakuulerista vaikka olis minkälainen reikä kun ajoviimaa ei ole.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:44 (GMT +2).