![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ruostehommille välillä vaihtelua, 12ht:n turboa tutkiskelin. Purin tuon CT26:n ajatuksella, että tilalle uudet laakerit ja tiivisteet ja ehkä kompurasiivikon tilalle vastaavan kokoinen billetversio. Kompurasiipi, laakerit ja akseli olikin ihan ok-kunnossa, samoin pakopuolen kotelo näytti ehjältä, mutta turbiinisiivikko on saanut näköjään kirjaimellisesti siipeensä. Eli vaihtoon menee myös turbiinisiivikko akseleineen jos tuosta turbosta alan kunnostelemaan. Tarkoitus on siis mennä moottorin luotettavuus edellä, eli hyviä (hyvälaatuisia) osalähteitä tuohon on etsinnässä. Tämä on toinen turbo jonka olen eläessäni avannut, joten tietoa CT26:n sepittelystä kaipailen. Nettipalstoja ja -keskusteluja aiheen tiimoilta on tullut selattua useina iltoina kyllä.. Viritysturboa en siis tuosta haaveile, ahdot tulee pysymään lähellä vakiota esimerkiksi. Lähinnä mitä muutoksia voi/kannattaa kohtuukustannuksilla ja -vaivalla tuohon tehdä samalla kun se nyt joka tapauksessa on levällään. Pako/imukoteloa en lähde tuosta muokkaamaan, mutta olisiko mitään hyötyä (haittaa?) esim. tuosta: https://shop.mambatek.com/CT26-9-Bla...?categoryId=-1 Ainakin tuo Mamba kehuu, että pyörivät osat on tasapainotettuja, vaatineeko tuo turbo vielä erikseen tasapainotuksen, kun on lopullisesti kasattu?
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 19.10.2019 12:24 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Taas jotakin etenemistä.. Paikkahommat jatkuu, niissä ei mitään mielenkiintoista.
Etuovet ja toinen takaovista lähti korjattuna maalarille maalauksen pohjatöitä varten. Vasemman takaovenkin meinasin ite korjailla, mutta laiskuus iski ja tilasin Partsouqilta uuden, kun kerta noita vielä saa. Toyotan originaali osa siis. Saapahan tuonkin korjailuajan käytettyä muuhun projektia edistävään. Saamassa lähetyksessä tuli muutakin pienempää. Nopeasti tulee tavara Arabiemiraateista, parhaillaan viidessä päivässä kotiovelle siitä, kun tavarat lähtee liikkeelle. Katto on saanut jossain vaiheessa varmaan liian raskaan lumikuorman päälleen, kun oli aika "veltto" ja painunut sisäänpäin lievästi keskivaiheilta. Aikani tuota koputeltuani, tulin siihen tulokseen että nuo katon pitkittäiset pokatut vahvikeurat ovat menettäneet muotonsa ja jännityksensä. Jotenka tein tuommoisen vipulaitteen, ikäänkuin tunkin, jolla saikin hyvin nytkyteltyä katon takaisin entiseen jämäkkyyteen. Nyt kattopelti on taas lievästi kupera ulospäin. Moottoriin sain kampiakselin ja männät kankineen paikoilleen. Mäntien ulostyöntymät lohkosta näyttää olevan arvojen sisällä, samoin akselin päittäisvälys. Mäntien öljysuihkuihin vaihdoin uudet kuulaventtiilit, kun semmoiset hyllyssä oli, entisetkin kyllä olisi varmaan toimineet. Kolmas värivaihtoehto moottorille lopulta mätsäsi.. ![]() Alunperin keltapassivoitujen nippelien (putket, kiinnikkeet, pultit, mutterit ym.) kanssa vähän kahden vaiheilla, mitä niiden kanssa tekisi. Jotenkin kai nekin pitää käsitellä, kun muutenkin tulee uudet pinnat tuohon moottoriin. Pitänee puhallella/hapotella ja lähettää sinkitettäväksi johonkin.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
sinulta kyllä hommat luonnistaa.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuossapa se näkyy. Moottorin korvakon ja lohkon välistä löytyi koskematon värimalli, jonka mukaan autoväriliikkeessä tuon katsoivat. Minusta tuo NCS S 3050-B oli jo hyvä, mut myyjä halusi laittaa vielä mustaa pari millilitraa tummennukseksi.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kai sulla oli katossa ne kaikki 3 alkuperästä poikittaispalkkia tallella? Ilman niitä on ainakin ihan lötkö.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo, on ne ruoteet tallessa. Katto oli mutkalla niiden väleistä.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos vanhan liiton keltapassivointia meinaat nippeleille, niin Pe-Me Ky tekee sitä, kuten myös Piiroinen Oy. Eka edullisemmin kun niillä on rumpu eikä tarvii joka pulttia ripustaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |