![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Lopulta aika iisi oli tuo työkalu tehdä. vajaa metrin pätkä 16 mm 10.9 kierretankoa ja laakerin asennuspäähän muokkasin sorvin puutteessa penkkiporakoneen ja lamellilaikan avulla sopivan palikan. Laakeri pysyy paikallaan asennuspäässä uretaanikiekolla, jonka saa "turvotettua" laakerin sisään mutteria kiristämällä. Tuolla värkillä sain laakerit vaihdettua, tarkin homma tuossa on saada sihdattua laakerin öljyreiät lohkon reikien kohdalle ja saada laakeri vedon alussa lähtemään suoraan. Toisella rintamalla ruostekorjailuja.. Hitaasti tosin ![]() Pihalla odottaa huomattavasti alkuperäistä ehjempi takalattia, kiitokset vaan Porvoon suunnille. Pitänee hakea repullinen pistehitsiporia ennen tuota lattian kunnostusprojektia ![]() Purkaamolla tuli vastaan siistit E90-Bemarin sporttipenkit, jos nuo yrittäisi asennella alkuperäisten tilalle. Ainakin omalle ruodolle huomattavasti sopivamman tuntuiset kuin orikinaalit. Muutama lomaviikko edessä, jospa tuota lattiaa ehkä seuraavaksi..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
iso työmaa tästä tulee komea
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Takalattia valmis, noin 9 metriä piti saumaa hitsailla. on se vaan hidasta hommaa. Maalasin hapolla/epoksilla piiloon jäävät pellin kohdat, esim. noiden lattian kannatinpalkkien kohdalta.
Seuraavaksi etujalkatilat, helmakotelot ja takaloksut, ehjää peltiä ruostuneen tilalle sielläkin...
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ruostehommille välillä vaihtelua, 12ht:n turboa tutkiskelin. Purin tuon CT26:n ajatuksella, että tilalle uudet laakerit ja tiivisteet ja ehkä kompurasiivikon tilalle vastaavan kokoinen billetversio. Kompurasiipi, laakerit ja akseli olikin ihan ok-kunnossa, samoin pakopuolen kotelo näytti ehjältä, mutta turbiinisiivikko on saanut näköjään kirjaimellisesti siipeensä.
Eli vaihtoon menee myös turbiinisiivikko akseleineen jos tuosta turbosta alan kunnostelemaan. Tarkoitus on siis mennä moottorin luotettavuus edellä, eli hyviä (hyvälaatuisia) osalähteitä tuohon on etsinnässä. Tämä on toinen turbo jonka olen eläessäni avannut, joten tietoa CT26:n sepittelystä kaipailen. Nettipalstoja ja -keskusteluja aiheen tiimoilta on tullut selattua useina iltoina kyllä.. Viritysturboa en siis tuosta haaveile, ahdot tulee pysymään lähellä vakiota esimerkiksi. Lähinnä mitä muutoksia voi/kannattaa kohtuukustannuksilla ja -vaivalla tuohon tehdä samalla kun se nyt joka tapauksessa on levällään. Pako/imukoteloa en lähde tuosta muokkaamaan, mutta olisiko mitään hyötyä (haittaa?) esim. tuosta: https://shop.mambatek.com/CT26-9-Bla...?categoryId=-1 Ainakin tuo Mamba kehuu, että pyörivät osat on tasapainotettuja, vaatineeko tuo turbo vielä erikseen tasapainotuksen, kun on lopullisesti kasattu?
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 19.10.2019 12:24 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Taas jotakin etenemistä.. Paikkahommat jatkuu, niissä ei mitään mielenkiintoista.
Etuovet ja toinen takaovista lähti korjattuna maalarille maalauksen pohjatöitä varten. Vasemman takaovenkin meinasin ite korjailla, mutta laiskuus iski ja tilasin Partsouqilta uuden, kun kerta noita vielä saa. Toyotan originaali osa siis. Saapahan tuonkin korjailuajan käytettyä muuhun projektia edistävään. Saamassa lähetyksessä tuli muutakin pienempää. Nopeasti tulee tavara Arabiemiraateista, parhaillaan viidessä päivässä kotiovelle siitä, kun tavarat lähtee liikkeelle. Katto on saanut jossain vaiheessa varmaan liian raskaan lumikuorman päälleen, kun oli aika "veltto" ja painunut sisäänpäin lievästi keskivaiheilta. Aikani tuota koputeltuani, tulin siihen tulokseen että nuo katon pitkittäiset pokatut vahvikeurat ovat menettäneet muotonsa ja jännityksensä. Jotenka tein tuommoisen vipulaitteen, ikäänkuin tunkin, jolla saikin hyvin nytkyteltyä katon takaisin entiseen jämäkkyyteen. Nyt kattopelti on taas lievästi kupera ulospäin. Moottoriin sain kampiakselin ja männät kankineen paikoilleen. Mäntien ulostyöntymät lohkosta näyttää olevan arvojen sisällä, samoin akselin päittäisvälys. Mäntien öljysuihkuihin vaihdoin uudet kuulaventtiilit, kun semmoiset hyllyssä oli, entisetkin kyllä olisi varmaan toimineet. Kolmas värivaihtoehto moottorille lopulta mätsäsi.. ![]() Alunperin keltapassivoitujen nippelien (putket, kiinnikkeet, pultit, mutterit ym.) kanssa vähän kahden vaiheilla, mitä niiden kanssa tekisi. Jotenkin kai nekin pitää käsitellä, kun muutenkin tulee uudet pinnat tuohon moottoriin. Pitänee puhallella/hapotella ja lähettää sinkitettäväksi johonkin.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |