![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Metsässä ZJ:n pidempi akseliväli jeesaa vähän nousuissa, ja maantiellä pidempi akseliväli rauhoittaa menoa eli on vakaampi ja parempi ajaa. Toki sitten jos tukivarsien puslat on ihan loppu ja simpukka väljä niin yhtä kamalia paskoja ne molemmat on silloin ajaa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä pitäis olla 3.73 mutta jostain syystä tämä on 3.55 välityksellä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Luotettavuutta jos hakee niin kuutonen ja AW4.
Kyllä tuolla tekniikalla pärjää ZJ:ssäkin. Varsinkin jos vaihtaa välitykset renkaisiin sopiviksi. AW4:ssa oli muistaakseni pikkasen lyhyempi ykkönen kuin 42re:ssä.
__________________
Jeep ISORY |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ZJ:ssä aika vaikea löytää 4.0 + AW4 koska niitä oli vain ihan alkupään mallivuoden '93 kuutoskoneisissa, lähinnä kait vain '92 puolella valmistetuissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla oli tuollainen -92 syyskuussa valmistettu 4.0/AW4, 3.73 akseleilla ja sitä on aina välillä ollut ikävä. Se Aisin sopi ZJ:hin ainakin noilla välityksillä todella hyvin, eikä se kutonen mikään nuhanen kone kuitenkaan ole. Kulutus tuossa pysyi 12 litran pinnassa normiajossa ja vetokäytössä 14-17l/100km. Tykkäsin siitä kovasti, mutta piti saada lisää istumapaikkoja, niin vaihdoin 7-paikkaiseen Pajeroon sen. Kyyti kävi aikalailla laiskemmaksi, mutta kulutus tipahti.. Veroja saikin sitten maksaa tuplamäärän. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kunhan ei lähde Norjan tai Keski-Euroopan vuoristoihin, niin kuutoskoneisella ZJ:lläkin toki pärjää. Ei se raketti ole, mutta pärjää.
'93- '94 tehty 5- pykäläinen manuaali- ZJ voisi olla aika maukas kuutoskoneella, vaikken erityisesti keppivaihteisten ystävä olekaan ![]() AW4:ssä ykkönen on 2.80 ja kakkonen 1.53, kun 42RE ja 44RE:ssä ne on 2.74 ja 1.54 - kohtuu lähellä ykkönen on mutta AW4:n on aavistuksen lyhyempi. Toki jos on vielä 3.73 välitykset AW4:n kanssa niin tulee siinä eroa 42- laatikkoiseen 3.55 välityksillä. 46RH/RE:ssä ykkönen on 2.45 ja kakkonen 1.45, mutta näitä on vain kasikoneiden perässä ja välitykset silloin 3.73
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kaikki on suhteellista. Siellä Norjan ja Keski-Euroopankin vuoristoteillä liikkuu kyllä paljon pienempitehoisia ja laiskempia vehkeitä kuin kuutosella olevat jeepit. Saattaa kuutosjeeppi olla ihan pirteäkin laite monien eurovehkeiden seassa. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Itellä on -93 4.0 3.73 välityksillä. Näkyy ihan vin koodillakin.
__________________
Jeep ISORY |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Juu, noita on ehkä yksi viidestä tuhannesta
![]() Ihan sama kuin 3.55 välityksillä oleva kasikoneinen, kyllä niitä on tehtaaltakin laitettu mutta äärimmäisen harvinaisia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 10.07.2019 22:42 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jeepit muutenkin on välillä lähteneet melko mielivaltaisin varustein. Varsinkin kun on sattunut kohdalle facelifti
__________________
Jeep ISORY |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noita paketteja muistaakseni on sekä "Trailer tow prep group" ja "Trailer tow group", tai sitten nekin vaihtelee vuosimallien mukaan. Toisessa tuli johtosarjat yms. valmiina mutta ei koukkua, toinen sitten koukkuineen päivineen. Tai sitten olen aivan väärässä, mikä on myös aivan mahdollista koska Jeepin optiot on välillä olleet aika kummallisia ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
Dkw mungo-jeeppi, siis mikä...? | Urbancityboy | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 11.09.2008 22:30 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
mikä mikä auto.äänestys. | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 09.08.2004 23:07 | |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |