Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 05.07.2019, 16:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Ok, mitenkäs on xj ja zj sopivat yhteen. Meinaan jos sattuu sopivasti löytämään grandin ja ostaa sen ni voiko xjstä lyädä kestävämpää jakolaatikkoo ja vaihdelaatikkoo kiinni sitämukaa ko hajoilee? Jos kerran xjn tekniikka on lujempaa mutta zj mukavempaa kyytii tarjoaa. Tai oikeastaan mulla ratkasee se kumman sattuu halvemmalla saamaa
Ainoa vahvempi asia XJ:ssä ZJ:hin verrattuna on kuutoskoneen automaattilaatikko luotettavuudeltaan, ja etuakseli silloin kun on high pinion D30 ilman alipaineella katkeavaa repsikan sisävetaria. Jakikset on käytännössä ihan yhtä vahvoja kummassakin, eikä niitä ihan helpolla saa rikottua.

Kasikoneisen ZJ:n ohjausvarret on paljon vahvemmat kuin kuutoskoneisen ZJ:n tai XJ:n. Ne saa kyllä laitettua niiden heikkojen tilalle.
Akseliston tuenta, jarrut, yms... on käytännössä identtiset edessä, ja takana ZJ:ssä nelilinkki + panhard vs. XJ:n lehtijouset. XJ:ssä orkkis takajouset on AINA loppu, ja sekä XJ:ssä että ZJ:ssä jos jotenkin ihmeessä on vielä alkuperäiset tukivarret, niin ne on syytä uusia.

Alustan ja ohjauksen osat edessä käy ristiin ihan suoraan, vaihdelaatikot pääosin ei ollenkaan, jakikset varauksin (niissä on muutamaa eri sisääntuloakselin pituutta ja spoorimäärää), kuutoskone varauksin (niissäkin on pieniä eroja apulaitteissa yms.), ja sähköt pääosin ihan eri.


Toiset ei missään nimessä haluaisi OBD2- aikakauden ('96->) moottorinohjausta, itse en missään nimessä haluaisi vanhempaa OBD1:tä.. OBD1:ssä en näe mitään etuja OBD2:een verrattuna, enkä nyt oikein allekirjoita edes sitä että OBD2 olisi epäluotettavampi. Mutta se nyt vaan oma mielipiteeni.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Dkw mungo-jeeppi, siis mikä...? Urbancityboy Tekniikka & Jutustelu 10 11.09.2008 22:30
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
mikä mikä auto.äänestys. Tekniikka & Jutustelu 19 09.08.2004 23:07
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 09:58 (GMT +2).