![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pistin vivun ja rajoitin ruuvvin väliin kovan putken mitä vasten sain painettua liikkeet pois ja käännettyä samalla sopiville kierroksille. Ei vaikutusta tärinään tällä. Vvedin kannuun letkut ja löin 10litran kannuun 2litraa 2t ja loput dieseliä.Susse lavalle ja vedin kun mielipuoli yhden puolituntia ahdot tapissa ja lappu lattiassa.125km/h ottaa mittariin Kannussa oli parikolme litraa jäljellä,Niin löin loput kaksilitraa 2t ja lähdin hörskyttämään kotiinpäin raskaasti kuormittaen. Syy ja seuraus. Käyntiääni tipan pehmeämpi ja vetoja ihan tipan enemmän. Tärinä sen kuin pysyy. Toisen 4litran 2t kannun kumosin tankkiin ja löin redlinen RL2 kanssa purkin ajellaan 3/4 tankki vielä tommosella blendillä. Lähden rälläköimään kannatinta mäkeen ja hitsaan samalla pakoputkeen joustoelementin kun sellainen löytyy...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Orkkis kannatinkumi paikkaansa ja tärinä palasi onneksi lähtölinjalle.
Joustopala pakoputkeen=Ei vaikutusta tärinään. Vaihdoin myös siirtopumpun mikä olin ihan helvetin paskassa paikassa=Ei vaikutusta. Tilasin korin ja runkon väliin uudet kumityynyt.1kk toimitusaika. Seuraavaksi laitan Sussen vanhan iskunvaimentimen koneen ja korin väliin .Öljypohjan tiivisteen tilasin ja kk-laakerit,Tuskin on mitään moitittavaa ne on niin ylimitoitetut.No ompahan jos tarvii. Öljypohja irti,Kun tässä koneessa on pultattavat vastapainot kampurassa.Mutta mikäs ne ois löystyttänyt... Kanisterin kanssa kun läträsin,Niin yks mikä saattoi vaikuttaa ihan tipan käyntiin. Paluulinjan kun löi suppuuun,Pitääkö paluulinjaan laittaa kuristus vielä testimielessä?Minkäkokoinen reikä? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ettei se kuitenkin nyhdä ilmaa paluulinjasta ...
Käynnistyykö hyvin, vai sahuuttaako, ja sauhuttaako sinistä käynnistyessään ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kovilla pakkasilla kävi vähän hutkuttamalla ja sauhus valkoista jos ei ollut lämmityksessä. Pitää tutkia vielä toi paluulinja,helpompi varmaan ylipaineistaa se ja vetää leak finderit joka liitokseen+koviin muoviputkiin.tankilta tulevat letkut on jo vaihdettu. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Siellä kait pitäisi olla syöttöpumpun paluulähdössä sellainen vastapaineventtiilillä varustettu banjopultti?
Mutta tosiaan jos se täristää kierroksilta laskiessa vaikka sammuttimen vetaisee päälle niin ei se tärinä tule polttoainepuolelta. Se on lähtöisin jostain pyörivästä tai eestaa liikkuvasta osasta. Ei muuta kuin moottori osiksi ja tasapainottamaan pyörivät osat ja punnitsemaan männät/kanget.
Viimeksi muokannut Mika_T : 29.03.2019 12:24 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Imupuolella on takaisku joten paluupuoli oli helppo ponnistaa paineilmalla+painemittarilla ja sulkuhanalla. 2baria laitoin painetta ja vedin hanan kiinni,Tunnin päästä oli mittarissa vielä samat paineet. Sellainen huomio tuli tehtyä,Kun vetää vaihdekepistä tukevasti sivulle sillon kun ollaan tärinä kierroksilla.Niin laatikosta kuuluu kihinää/kilkutusta.Ääni lakkaa samaan aikaan kun tärinä loppuu/painaa kytkintä. -Laatikko on tosiaan rempattu talvella ja siellä oli sellaisia nyrkin kokoisia laakereita jotka tuli vaihdettua. Mekaaniseen vikaan en usko lootan puolesta. Voiskos koneen epätasainen pyöriminen hakata laatikon "tyhjiä" pois? -Olkoot se sitten epätasapainossa oleva kytkinasetelma tai joku muu pyörivä osa -Rajusti vuotava suutin voisi myös(mutta nämäkin tuli silloin vaihdettua ja testasin avautumispaineet/jätin vähän alle avautumispaineen painetta suuttimeen ja paperin alle ja touhusin kaikkea muuta sillä välin ja paperi oli kuiva.Tän luulisi myös pölläyttävän käynnistäessä tai kalkattavan.. Ainiin ja öljypohjaankin kurkkasin.vastapainot oli kiinni ja laakerit ihan vimpan päälle luonnollisesti. Öljypohjassa oli vielä tehdasmaali pultinkannoissa/prikkojen alla täysin ehjä joten konetta ei oo kätetty ikinä auki ja rävelletty.. Vahvasti alan epäillä kytkintä tärinän aiheuttajaksi. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Suuttimet käytin irti,Ponnistin niistä avautumispaineet ja jätin paineen niihin n.15min/per suutin...Ei tiputellut.
Seuraavaksi kun on työtön vloppu(oiskin joskus),Niin kaivan v.pyörän+kytkimen ja käytän tasapainotuksessa .Palataan sitten asiaan,Kun vielä tärisee![]() ![]() . |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nissan d22 täristää | Loossi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2019 22:15 |
| HDJ täristää liikkeellelähdössä.. | Ambula | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.07.2013 16:56 |
| Suzuki täristää | suzuki samurai | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2012 18:35 |
| Patrol y61 täristää | jaskapa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.05.2011 20:47 |
| Sukisuki täristää | geswas | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 23.03.2005 17:32 |