![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En tiedä oisko se haitaksi, mutta jotenkin hirvittää että tankki olisi alin kohta akselin takana. Muutenhan siimä olis hyvin helppo paikka. Mutta mikäli se bensan kuumeneminen tosiaan vaikuttaa noin runsaasti, niin täytynee koittaa keksiä kabiinista joku paikka 🤔
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvitse hirvittää, kunhan on panssari tankin alla. Kestää kyllä tiputella ja raahata kiviin vaikka ja miten.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli Discossa ja suikassa noin ja hyvin toimi, kunnon panssari vaan tankin alle.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Okei. Täytyy nyt vielä funtsia tota vaihtoehtoa 🤔
Kyseessä on maastohenkilöauto |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No se selittää. Mun K5 on vain henkilöauto.
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
|||
|
|||
![]()
😂😂 juuri näin. Komia on auto, on tullu netin sylvereissä vastaan ennenkin!
Periaatteessa jos tekisin ohuemman tankin niin sen saisi vielä ylemmäs, mutta sit epäilyttää et miten se saa soppaa kallellaan kun olisi levee mutta matala. Kerran on jo loppunu bensa kun jätin jyrkkään kulmaan tyhjäkäynnille 😂 Ihastuin muuten sun takalaitaan onko kuinka raskas käyttää? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eikö Blazeriin nyt vois tankin tehdä vaikka takaluukkuun jos ei halua sitä auton alle? Siis siihen avattavaan luukkuun integroituna.
Vähän niinkuin tuossa veijon-esson mörössä vararengasteline..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sehän kävi kanssa mielessä, mut sit aloin.miettiin et jaksaisko mm muija nostaa sitä enää kiinni kun se painaa jo nyt ihan helvetisti verrattuna vaikka jonkun perus caprice farkun luukkuun 😅
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alkuperäisellä mekaanisella pumpulla imu tankilta ja täyttö välisäiliöön joka voi olla konehuoneen kulmassa. Välisäiliön yläpinnasta paluu takaisin tankkiin, niin pysyy välisäiliö täynnä ja viileämpänä. Välisäiliön pohjasta syöttö sähköpumpulle joka työntää kamaa kaasarille tai ruiskulle. Jos pumpun jälkeen on paineenalennin jossa paluu, niin sen paluulinjan voi vetää välisäiliöön. Käy vaikka miten kalleellaan bensansaannin puolesta, kaasari voi kyllä ruveta oireilee. Luukku ei oo painava käännellä koska rengashan on puoliks sisäpuolella, eikä renkaan korkeus juurikaan muutu kun luukku on auki/kiinni. Kaverin muksu käänteli tota luukkua aikansa kuluks, tais just kouluun mennä ekalle luokalle. Toki offroad harrastajan poika, eli aika vahva! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Toihan kuulostaa järkevältä, ongelma ratkee sillä. Jännä ettei oo tollasta aiemmin tullu vastaan, tai ainakaan en oo "rekisteröiny" nähneeni.
Onko muuten joku selvä syy miksi bensan siirto mekaanisesti ja kaasarille sähköllä? Ja minkä kokoista välisäiliötä yleensä käytätte? |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tämmönen katiska se K5 Blazer on (miun auto, ei topikin aloittajan):
![]() Kunnollinen panssari tankin alle ni kyllä se kestää kolhimista. Miul oli semmonen että takareuna panssaria oli ~45° kulmassa niin ei peruuttaessakaan tökännyt mihkään.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pohja 3mm optim 650:stä ja loppu 2mm peltiä. Suzukista tosin kyse. 6:sta pisteestä kiinni rungossa/takapuskurissa.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tankki konehuoneessa on kyllä vähän arvelluttava, tosin onhan esim. pienemmissä perämoottoreissa tankkin moottorin konekopan sisällä ja tankkaus kopan päältä. Trimmerit, ruohonleikkurit ja moottorisahakin omaa tankin koneen kyljessä kiinni. myös paikallismoottorit kuten agrekaatit ym. omaavat tankin suoraan koneen päällä. että eikai siinä mitään? huohotus kannattaa vaan vetää johonkin muualle.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
![]() |
Luokat |
polttoainetankki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Polttoainetankki | äljii70 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 15.05.2015 21:25 |
Ostettu lj:n polttoainetankki | kännirakastaja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.04.2015 19:39 |
Ostettu polttoainetankki | perse arska | O/M/V Muut | 0 | 12.08.2013 21:46 |
RJ - LJ polttoainetankki? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.07.2011 06:43 |
Myydään Polttoainetankki | Taisto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.08.2009 15:01 |