![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyseessä on offikäyttöön tehty ruttunen blazer. Kuvaa en tähän hätäön tänne osaa laittaa. Eikä tässä nyt varsinaisesti ollut pointtina etsiä tankille paikkaa, sitä olen tehnyt tässä itsekkin auton ympärillä pyörien, vaan ajatus oli miettiä tankin sijoitusta moottoritilaan, että kuinka paska ratkasu se loppupelissä olis.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Koita nyt hyvä mies keksiä sille joku parempi paikka, tuon kokoiseen lahnaan luulisi todellakin löytyvän paikka mihin laittaa tankki suojattuna vaikka sitten auton alta. Niinkuin tuossa jo aiemmin todettiin, kuva auton alta olisi aika kova, niin pystyisi ihmetellä miksi sinne ei mihinkään mahdu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meinaan 50 litran tankki räjähdyshäkillä, villavuorauksella ja päällipelleillä ei enää ole ihan pikkuinen. Vaatii jo kiinnityspaikaltakin jotain et pysyy menossa mukana, et ei niinku silleen ihan suoraan istu pissapojan säiliön tilalle. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
En ole näin väittänyt, mutta heitto tankin laittamista helman ja rungon väliin kuulostaa melko jännältä
![]() Varsinaista faktaa - siis sitä mitä tulin hakemaan - on löytynyt melko harvalta. Voi vaikuttaa rasittavalta, mutta olen niitä miehiä joka ei usko ilman perustelua. Muuten ois tähänkin asti jääny monta juttua tekemättä. Auton alle joutuis tehä panssaria ja putkistoo sun muuta pientä uusiksi, joten se ei innosta. Sit niillä iskee sama tilaongelma, kun ei meinaa fiksusti sopia. Käytännössä siis vaihtoehdot on sisään tai konetilaan, ja nyt tahtoisin kuulla jonkunnäköstä faktatietoa siitä miten toi suojattuna ja hyvin toteutettuna ei voisi moottoritilassa ajaa asiaansa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lämpö tulee olemaan haaste. Omassa bensan välisäiliö konehuoneessa ja vaikka on paluu päätankille, niin helteillä halusi lämmetä niin että tuli ilmalukko. Eli ei sen mikään syttymislämpötila tarvitse olla, kiehumislämpö riittää. No eristämällä selvis toi oma tapaus. Jos koko tankki konehuoneessa niin se lämpenee lopulta niin että saa pitää reilumman tauon.
Sinänsä tossa omassa on tankki pelannut alkuperäisellä paikallaan, myös sen jälkeen kun tuli isompi 120l tankki. Hyvät panssarit vaan niin siinähän se liukuu kuin pulkka. Toki en tiedä millaista offia tällä topikin vehkeellä on tarkoitus ajaa, joten voihan se olla haitaksi siellä takana.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä oisko se haitaksi, mutta jotenkin hirvittää että tankki olisi alin kohta akselin takana. Muutenhan siimä olis hyvin helppo paikka.
Mutta mikäli se bensan kuumeneminen tosiaan vaikuttaa noin runsaasti, niin täytynee koittaa keksiä kabiinista joku paikka 🤔 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvitse hirvittää, kunhan on panssari tankin alla. Kestää kyllä tiputella ja raahata kiviin vaikka ja miten.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli Discossa ja suikassa noin ja hyvin toimi, kunnon panssari vaan tankin alle.
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Okei. Täytyy nyt vielä funtsia tota vaihtoehtoa 🤔
Kyseessä on maastohenkilöauto |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pohja 3mm optim 650:stä ja loppu 2mm peltiä. Suzukista tosin kyse. 6:sta pisteestä kiinni rungossa/takapuskurissa.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tankki konehuoneessa on kyllä vähän arvelluttava, tosin onhan esim. pienemmissä perämoottoreissa tankkin moottorin konekopan sisällä ja tankkaus kopan päältä. Trimmerit, ruohonleikkurit ja moottorisahakin omaa tankin koneen kyljessä kiinni. myös paikallismoottorit kuten agrekaatit ym. omaavat tankin suoraan koneen päällä. että eikai siinä mitään? huohotus kannattaa vaan vetää johonkin muualle.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
![]() |
Luokat |
polttoainetankki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Polttoainetankki | äljii70 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 15.05.2015 21:25 |
Ostettu lj:n polttoainetankki | kännirakastaja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.04.2015 19:39 |
Ostettu polttoainetankki | perse arska | O/M/V Muut | 0 | 12.08.2013 21:46 |
RJ - LJ polttoainetankki? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.07.2011 06:43 |
Myydään Polttoainetankki | Taisto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.08.2009 15:01 |