![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
"...kerta kukaan ei kuitenkaan osaa tehdä sitä oikein..."
mutta olisiko toisella tai kolmannella kerralla jo osattu? ![]() Ihmeellistä tämä kerta-sanan käyttäminen koska- ja kun-sanojen sijasta. Mistä lie moinen oppi tullut?
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaan takasin nimikkeistöpoliisointiin: hihnapyörän nimittäminen siivapyöräksi tai siipipyöräksi. No hei, ei se ole kumpikaan, vaan hihnapyörä. Voi olla uria tai hampaita tai mitä vaan ja aina vaan se on hihnapyörä. - t |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siivapyörä on hyvinkin useesti kuultu, toki itse en käytä, kun en ole ottanu selkoa mikä se oikeesti on. Google tarjoaa sujuvasti kaikkia mahdollisia mahdollisuuksia. Siipipyöräkin on tuttu, mutta tavallisesti syynä tähän termiin on akselin toisessa päässä oleva puhaltimen siipi, niin periaatteessa se toisinaan on ihan ok. Mutta hihnapyörässä ei kyllä voi olla hampaita mitenkään, jos olis, se olis hammashihnapyörä
![]() Hammastuksen myötä muuttuu koko hihnan funktio pelkästi viheltävästä äänestä synkronoituun voiman välittämiseen, tästä syystä ainakin itse teen selvän eron näiden välille. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Yks minkä jo isäukko opetti pikkupoikana, jääny mieleen: peräkoukku - se on vetokoukku!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No varmaan nokka-akselin hihnapyörä parempi, harvemmin pyörittää mitään muuta ohella.
|
![]() |
Luokat |
kielenhuolto, kielipoliisi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|