Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies
Näin vakavasta ei epäilystä. Eikä tupsuta vaan tasainen puhallus. Ennemminkin kuluneet männänrenkaat tms. Öljyä kuluu jonkin verran ajossa. Ensin luulin että turbon tiivisteet on morjens kun tämä on todella öljyinen ja siksi aloin tutkimaan. Näyttäisi että pääasiallinen öljyn lähde on kuitenkin huohotuskanava. Mutta koetan jossain välissä mittailla puristuspaineet ja puran kyllä sen turbonkin sieltä jotta vähän saa putsattua ja selvyyttä paremmin.
|
Aiemmin kerroit että öljyä kuluu ylärajasta alarajaan 10 tkm ajolla.
Tämä on aivan normaali määrä; pikemminkin niinpäin, että jos puoli miljoonaa ajettu ei syö tuonvertaa, niin silloin kannattais olla huolestuneempi.
Jos käyttö on raskasta, niin kannattasko vaihtaa öljyt esim. 7500 km välein tai vaikka vieläkin aikaisemmin?
Taisi olla minun hodarissa tuo 7500 vaihtoväli.
Minä vaihdan öljyt viimmeistään tuolla 7500 km seudulla, vaikka on kohtuu hyvät öljyt käytössä (teboil shpd 10w-40)
Minusta tuo aikainen öljynvaihto on niin edullinen henkivakuutus koneelle, että vaikka öljyä on tuplasti sen verran, mitä tuon tehoisissa nykyautoissa, tuo n. 40 euron satsaus on kannattava.
Talvella minulla hodari yleensä aina lohkolämppärissä väh. tunnin ennen ajoonlähtöä.
Jos ajaa offroadia, niin varsinkin silloin kannattaa pitää öljyt lähempänä ylä- kuin alarajaa, että öljypumpulle riittää varmasti öljyä.