![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Minkäs verran 1hd-t huohottaa normaalisti? Omassa autossa irrotin huohottimen letkun suodattimen kyljestä ja huomasin että jonkun verran huohottaa. Peukalolla kun tukkii huohotusletkua niin että pieni rako jää niin puhalluksen huomaa jo tyhjäkäynnillä. Öljyä on mennyt 10tkm matkalla tikun mitta-alueen ylälaidasta lähelle alalaitaa eli oisko sitä 1-2L kulunut öljyä..
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kaikkissa ex hodareissa ollu sama homma. Öljykorkki auki "ei yhtään"
Eli minkäänlaista puhallusta ei ole ollu käsipelillä havaittavissa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tuolla tavalla testatessa mahdollinen paine karkaa huohotusputken kautta imukanavaan?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Karkaahan se jos sen öljykorkin tukkii. mutta jos pitää kämmentä vaan siinä suuaukolla niin kyllä se tuntuu jos puhaltaa.
Varsinkin jos jostain pytystä on renkaat poikki/mäntä halki niin sen tupsutuksen kyllä tuntee korkeammaltakin. Ja painehan sinne tulee kuitenkin aina jos kaikki huohotusreiät tukkii. Ei niin tiivistä nelitahtimoottoria ole olemassakaan johon ei kampikammioon painetta kerry jos huohotuksen tukkii. Viimeksi muokannut Mika_T : 02.12.2018 21:32 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Juu jos mäntä halki niin sen kyllä kuuleekin selvästi eikä tarvi ees konepeltiä avata
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Näin vakavasta ei epäilystä. Eikä tupsuta vaan tasainen puhallus. Ennemminkin kuluneet männänrenkaat tms. Öljyä kuluu jonkin verran ajossa. Ensin luulin että turbon tiivisteet on morjens kun tämä on todella öljyinen ja siksi aloin tutkimaan. Näyttäisi että pääasiallinen öljyn lähde on kuitenkin huohotuskanava. Mutta koetan jossain välissä mittailla puristuspaineet ja puran kyllä sen turbonkin sieltä jotta vähän saa putsattua ja selvyyttä paremmin.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Minkä ikäinen ja paljonko ajettu hodari?Lainaus:
Tämä on aivan normaali määrä; pikemminkin niinpäin, että jos puoli miljoonaa ajettu ei syö tuonvertaa, niin silloin kannattais olla huolestuneempi. Jos käyttö on raskasta, niin kannattasko vaihtaa öljyt esim. 7500 km välein tai vaikka vieläkin aikaisemmin? Taisi olla minun hodarissa tuo 7500 vaihtoväli. Minä vaihdan öljyt viimmeistään tuolla 7500 km seudulla, vaikka on kohtuu hyvät öljyt käytössä (teboil shpd 10w-40) Minusta tuo aikainen öljynvaihto on niin edullinen henkivakuutus koneelle, että vaikka öljyä on tuplasti sen verran, mitä tuon tehoisissa nykyautoissa, tuo n. 40 euron satsaus on kannattava. Talvella minulla hodari yleensä aina lohkolämppärissä väh. tunnin ennen ajoonlähtöä. Jos ajaa offroadia, niin varsinkin silloin kannattaa pitää öljyt lähempänä ylä- kuin alarajaa, että öljypumpulle riittää varmasti öljyä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |