Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.12.2018, 21:04
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 347
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kaikkissa ex hodareissa ollu sama homma. Öljykorkki auki "ei yhtään"
Eli minkäänlaista puhallusta ei ole ollu käsipelillä havaittavissa.
Eikös tuolla tavalla testatessa mahdollinen paine karkaa huohotusputken kautta imukanavaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.12.2018, 21:29
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Karkaahan se jos sen öljykorkin tukkii. mutta jos pitää kämmentä vaan siinä suuaukolla niin kyllä se tuntuu jos puhaltaa.
Varsinkin jos jostain pytystä on renkaat poikki/mäntä halki niin sen tupsutuksen kyllä tuntee korkeammaltakin.

Ja painehan sinne tulee kuitenkin aina jos kaikki huohotusreiät tukkii. Ei niin tiivistä nelitahtimoottoria ole olemassakaan johon ei kampikammioon painetta kerry jos huohotuksen tukkii.

Viimeksi muokannut Mika_T : 02.12.2018 21:32
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2018, 19:48
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Juu jos mäntä halki niin sen kyllä kuuleekin selvästi eikä tarvi ees konepeltiä avata
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2018, 20:37
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 347
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Juu jos mäntä halki niin sen kyllä kuuleekin selvästi eikä tarvi ees konepeltiä avata
Näin vakavasta ei epäilystä. Eikä tupsuta vaan tasainen puhallus. Ennemminkin kuluneet männänrenkaat tms. Öljyä kuluu jonkin verran ajossa. Ensin luulin että turbon tiivisteet on morjens kun tämä on todella öljyinen ja siksi aloin tutkimaan. Näyttäisi että pääasiallinen öljyn lähde on kuitenkin huohotuskanava. Mutta koetan jossain välissä mittailla puristuspaineet ja puran kyllä sen turbonkin sieltä jotta vähän saa putsattua ja selvyyttä paremmin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2018, 18:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minkä ikäinen ja paljonko ajettu hodari?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Näin vakavasta ei epäilystä. Eikä tupsuta vaan tasainen puhallus. Ennemminkin kuluneet männänrenkaat tms. Öljyä kuluu jonkin verran ajossa. Ensin luulin että turbon tiivisteet on morjens kun tämä on todella öljyinen ja siksi aloin tutkimaan. Näyttäisi että pääasiallinen öljyn lähde on kuitenkin huohotuskanava. Mutta koetan jossain välissä mittailla puristuspaineet ja puran kyllä sen turbonkin sieltä jotta vähän saa putsattua ja selvyyttä paremmin.
Aiemmin kerroit että öljyä kuluu ylärajasta alarajaan 10 tkm ajolla.
Tämä on aivan normaali määrä; pikemminkin niinpäin, että jos puoli miljoonaa ajettu ei syö tuonvertaa, niin silloin kannattais olla huolestuneempi.

Jos käyttö on raskasta, niin kannattasko vaihtaa öljyt esim. 7500 km välein tai vaikka vieläkin aikaisemmin?
Taisi olla minun hodarissa tuo 7500 vaihtoväli.
Minä vaihdan öljyt viimmeistään tuolla 7500 km seudulla, vaikka on kohtuu hyvät öljyt käytössä (teboil shpd 10w-40)
Minusta tuo aikainen öljynvaihto on niin edullinen henkivakuutus koneelle, että vaikka öljyä on tuplasti sen verran, mitä tuon tehoisissa nykyautoissa, tuo n. 40 euron satsaus on kannattava.
Talvella minulla hodari yleensä aina lohkolämppärissä väh. tunnin ennen ajoonlähtöä.

Jos ajaa offroadia, niin varsinkin silloin kannattaa pitää öljyt lähempänä ylä- kuin alarajaa, että öljypumpulle riittää varmasti öljyä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.12.2018, 23:08
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Mittariston ja kojetaulun polttimot, eikö tosiaan saa käypäsiä muualta kun Toyotalta?
Lediä näytöstäs saavan vaikka ja mistä oikeessa koossa mutta ne ei oo vaihtoehto nyt.

Polttoainemittari, kuuluuko tosiaan näyttää tankissa olevaa pa-määrää aina, jopa virrat pois päältä??
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.12.2018, 23:17
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Mittariston ja kojetaulun polttimot, eikö tosiaan saa käypäsiä muualta kun Toyotalta?
Lediä näytöstäs saavan vaikka ja mistä oikeessa koossa mutta ne ei oo vaihtoehto nyt.

Polttoainemittari, kuuluuko tosiaan näyttää tankissa olevaa pa-määrää aina, jopa virrat pois päältä??
Saa niitä lasikantapolttimoita motonetistakin. Katkasijoiden pikkusia polttimoita vaikeempi löytää kun on useeta eri wattimäärää alun perin.

Eikös kaikissa vanhoissa tojoissa näytä bensat ilman virtoja?
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.01.2019, 19:13
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Mittariston ja kojetaulun polttimot, eikö tosiaan saa käypäsiä muualta kun Toyotalta?
Lediä näytöstäs saavan vaikka ja mistä oikeessa koossa mutta ne ei oo vaihtoehto nyt.
Tulipas tuossa käytyä Motonetissä ja muistin jopa ottaa pari poltinta malliksi mukaan. Hetken vertailun jälkeen päädyin koppaamaan mukaan seuraavia tuotteita, ja kappas kummaa jo alkoi kojelautaan löytyä taas eloa.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4326...imopari-12V14W
Nämä polttimot käy kaikkiin kojelaudan nappeihin. (takasumuvalo, takalasin lämppäri, penkinlämmittimet jne..) Parissa polttimossa joutu hieman kontaktipintoja mattoveiten terällä nostamaan pystympään että sai kontaktia.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4326...johdoin-o42-mm
Nämä myös käy edellämainittuihin, kun vaihtaa alkuperäiseen muovikantaan palaneen tilalle. Johtimia ei tarvinnut lyhentää. Vaatii hieman sorminäppäryyttä.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4326...t-o32-mm-1-kpl
Mikäli autossasi on sähköantenni, niin nämä käy "UP" ja "DOWN" namikoitten alle. Johtimista saa about puolet lyhentää. Vaatii vielä hieman parempaa sorminäppäryyttä pienemmän kokonsa vuoksi.

Vielä pitäisi lämmönsäätöpaneeliin vaihtaa taustavalot, samoin automaatin vaihteenilmaisimeen mittaristossa. Laittelen näistä lisää juttua kunhan saan auton lämpimään talliin ja kojelaudan purettua, sekä käypäset polttimot etsittyä.
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.12.2019, 20:01
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Aiemmin kerroit että öljyä kuluu ylärajasta alarajaan 10 tkm ajolla.
Tämä on aivan normaali määrä; pikemminkin niinpäin, että jos puoli miljoonaa ajettu ei syö tuonvertaa, niin silloin kannattais olla huolestuneempi.

Jos käyttö on raskasta, niin kannattasko vaihtaa öljyt esim. 7500 km välein tai vaikka vieläkin aikaisemmin?
Taisi olla minun hodarissa tuo 7500 vaihtoväli.
Minä vaihdan öljyt viimmeistään tuolla 7500 km seudulla, vaikka on kohtuu hyvät öljyt käytössä (teboil shpd 10w-40)
Minusta tuo aikainen öljynvaihto on niin edullinen henkivakuutus koneelle, että vaikka öljyä on tuplasti sen verran, mitä tuon tehoisissa nykyautoissa, tuo n. 40 euron satsaus on kannattava.
Talvella minulla hodari yleensä aina lohkolämppärissä väh. tunnin ennen ajoonlähtöä.

Jos ajaa offroadia, niin varsinkin silloin kannattaa pitää öljyt lähempänä ylä- kuin alarajaa, että öljypumpulle riittää varmasti öljyä.
Tuli ajettua 12tkm Teboilin Gold S 5w-40:llä ja 35tkm ajettu ja ammatilaisella tehty turbo meni aivan sohloksi ja tuuttas öljyt pakoputken kautta pihalle. Onneks tais mennä vaan turbo kun käytin hetken öljyn lisäyksen jälkeen, niin kävi ihan hyvin. Tiedä oisko RVS auttanut konees, mutta turbossa ei näemmä Öjynpaineen valo ei ehtinyt kyl syttyä. Nyt voiskin sitten alkaa vaihtaa vähä aikasemmin ja ostaa parempaa öljyä kun oppirahat tuli maksettua.

Turbomies kehu Tribo Dyn ja Del-Ron öljyjä, joissa pintapaineen kesto eri tasolla kuin markettiöljyissä. On tietysti öljyn vaihdon hinnatkin eri tasolla varsinkin jos kilsoja tulee useempi kymmenen tkm vuodessa.

Tribo Dyn vähän eri tasolla kuin muut öljyt https://www.theseus.fi/bitstream/han...ce=1&isAllowed

Tuota vois kuulemma sekottaa normiöljyn sekaan jos ja kun ei kukaan raaski ostaa pelkkää tuota.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 14.12.2019 20:33
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.12.2019, 00:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hessu888 "Finland"


ei ole helppo "yrittää" neuvoa, kun "anonyymi?" vastaanottaja, kun vielä takemmin, siis lainataan viestiänäini.... olis edes pvm; mistä topiikki alkaa....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Tuli ajettua 12tkm Teboilin Gold S 5w-40:llä ja 35tkm ajettu ja ammatilaisella tehty turbo meni aivan sohloksi ja tuuttas öljyt pakoputken kautta pihalle. Onneks tais mennä vaan turbo kun käytin hetken öljyn lisäyksen jälkeen, niin kävi ihan hyvin. Tiedä oisko RVS auttanut konees, mutta turbossa ei näemmä Öjynpaineen valo ei ehtinyt kyl syttyä. Nyt voiskin sitten alkaa vaihtaa vähä aikasemmin ja ostaa parempaa öljyä kun oppirahat tuli maksettua.

Turbomies kehu Tribo Dyn ja Del-Ron öljyjä, joissa pintapaineen kesto eri tasolla kuin markettiöljyissä. On tietysti öljyn vaihdon hinnatkin eri tasolla varsinkin jos kilsoja tulee useempi kymmenen tkm vuodessa.

Tribo Dyn vähän eri tasolla kuin muut öljyt https://www.theseus.fi/bitstream/han...ce=1&isAllowed

Tuota vois kuulemma sekottaa normiöljyn sekaan jos ja kun ei kukaan raaski ostaa pelkkää tuota.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 10:27 (GMT +2).