Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.09.2018, 21:17
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Dieselissä saa palaa jos käyttöönotto ennen 1.1.2007.

EGR stä vai mistä vaan syystä 👍🏿?

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.09.2018, 21:33
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Nuo EGR-herjat voi johtua ilmavuodosta tai jopa ilmamassamittaristakin. Tsekkaa ekana imu- ja ahtoputket MAFfin jälkeen imusarjalle. Oma 200cdi Mese herjasi EGRrää mutta se toimi normaalisti. Imupuolella ennen turboa oli pieni vuoto.

Puskeeko mustaa?
Kakkospytty on toinen jakopäästä päin katsottuna. Kannattaa kyllä vaihtaa kaikki hehkut kerralla.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)

Viimeksi muokannut TimoV : 27.09.2018 21:35
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.09.2018, 07:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimoV Näytä viesti
Nuo EGR-herjat voi johtua ilmavuodosta tai jopa ilmamassamittaristakin. Tsekkaa ekana imu- ja ahtoputket MAFfin jälkeen imusarjalle. Oma 200cdi Mese herjasi EGRrää mutta se toimi normaalisti. Imupuolella ennen turboa oli pieni vuoto.

Puskeeko mustaa?
Kakkospytty on toinen jakopäästä päin katsottuna. Kannattaa kyllä vaihtaa kaikki hehkut kerralla.
Ei sieltä mustaa mielestäni tule. Mun mielestä ihan normaalia dieselin pölläytystä kun polkee. Ei mikään paha, eikä mielestäni epänormaalia. Samanlailla ne citikat puski samalla moottorilla. Noi putket voisin kyllä katsoa. Koska välillä tuntuu, että jostain puskee painetta hieman pihalle. Turbo ainakin viheltää ihan hienosti. En tie saako tuon egr:n tuossa mallissa itse tulppailla? Laittais jonkun peltilätkän alle vaan mikä estää koko kierron. Tai vaihtoehtoisesti blokkaisi sen alipaineletkun ilman kulkemisen mikä menee sen päälle. Turhanpäiväinen kapistus. Tuossahan oli imuilman putki irti kun ostin. Mikä aiheutti ostettaessa nykimistä, mikä oli osa syy siihen kun tuon sai kohtuu edukkaasti. Laittoi sen putken kunnolla kiinni niin alkoi toimia ok. En tie miten se on ylipäätään irronnut? Joku varmaan huonosti kiinnittänyt sen. Koska minä ainakin kiristin huolella sitä klemmaria siitä ja ainakin se on paikallaan pysynyt.

Tuon yhden hehkun nyt voisin katsella. Tilasin siihen vain yhden hehkun. Toki ei se nyt suuri vaiva niitä kaikkia olis vaihtaa. Pitäs varmaan saksaan tehdä uusi tilaus. Ne hehkut on melkein tuplaten kalliimpia suomessa kuin saksassa. Säästää 40e kun tilaa ulkomailta jos tilaisi siis 4kpl. Mut pitää nyt vähän katsella mitä muita osia tilaisi niin ei tule postikuluja.

Tuohon V6 moottoriin verrattuna tuossa dieselissä on huomattavasti helpompi tehdä kaikenlaisia remppoja. Paljon enemmän tilaa ympärillä. Pelkän öljynsuodattimen irroitus oli siitä V6 koneesta melko haastava. Sen näki kyllä missä se on, mutta kun ei kädet mahdu oikein mistään sinne ja mikään työkalu ei oikein mahtunut. Hommaa helpotti vielä kun se suodatin oli huolella kiristetty. Lopulta se antautui kun vetäsin ruuvarin sen läpi ja käänsin sillä sen suodattimen auki. Tässä dieselissä ei ollut sitä ongelmaa. Itseasiassa tuo öljynsuodatin oli aika löysällä. Tarvi vaan hipasta koko suodatinta niin se lähti pyörimään pois.

Mut eilen vähän rakenneltiin kun postimies Pate oli kuskannut kamaa. Yllätyin kun virolaisten renkaiden toimitukseen kuului kotiin kuskaaminen. Yleensä ne on pitänyt postista hakea. Nyt on kierros Maxxis MT-764 Bighorn renkaita laitettu alle. Kokona 225/75-16. On muuten huomattavasti parempi ajella tuo noilla renkailla kuin noilla 235/60-18 katuslikseillä. Niillä katurenkailla tuo haki aivan jatkuvasti ja löysi kaikki urat tiestä. Noilla uusilla gummeilla ei uria löydy ollenkaan ja menee koko ajan suoraan. Hieman rengasääni lisääntyi, mutta ei kyllä edelleenkään mikään paha. Itseasiassa tämä diesel peli on hiljaisempi kuin xl-7 oli. Nuo renkaat painaa muuten aivan helvetisti. Sen postin lapun mukaan ne painaa 70kg. Olihan siinä ihan mukavaa jumppaa niitä heittää auton kyytiin. Onneksi en ottanut yhtään leveempiä renkaita kun nuo mahtui juuri ja juuri auton sisään pinona.



Eikä sinne kyllä ihan kauheasti isompi rengas voi mahtua kun ottaa kiinni muuten. Edessä se itseasiassa ottaa hieman kiinni sisälokariin. Se olisi helposti muokattavissa kun vähän lämmittää sitä lokaria ja painaa pikkusen sisäänpäin. Mutta kun tuohon on se korotussarja tulossa niin ei sille ole mitään tarvetta. Se nousee sen verran ylös, ettei ota kiinni mihinkään. Mistä päästään siihen, että voisi laittaa vielä isompaa rengasta, mutta sisään joustossa se sitten ottaisi kiinni.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.09.2018, 07:38
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
EGR stä vai mistä vaan syystä 👍🏿?
Eipä sitä syytä selvitetä kuin vasta käytt.otto 1.9.2016->, eli ihan mistä vaan syystä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.09.2018, 17:25
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Tuo viimenen vikakoodi voi olla sen imuilmaputken takia tullut. Jos vielä tulee kaasupolkimen potikasta herjaa niin siihen on saatavilla sellainen johdon pätkä jossa on joku vastus tai häiriönpoistaja välissä. Noissa on ilmeisesti ollu vähän vikana että se herjaa sitä vaikkei oikeaa vikaa olekaan.

Egr-venttiilin saanee ohjelmallisesti poistettua käytöstä ja tulppaa sen sitten.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.09.2018, 09:54
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Mitenhän noi vetokoukun sähköt pitäisi toimia? Virtaa ei tule yhteenkään piuhaan. Maatakin on pikkusen vaikea löytää. Otin tuon takavalon irti missä on peruutusvalo. En tie mitä helvettiä ne japsissa on keksinyt kun kaikkiin liittimiin tuli siellä valolla virtaa ja maata taas vaihdeltiin sen perusteella mikä valo palaa. Tuollainen maa ohjattu valo on kyllä keksintö helvetistä. Pikkusen perseestä. No koukulle maa on otettu suoraan rungosta tuon valon takaa. Maan sai lopulta mitattua ja se on ok. Mut yhteenkään liittimeen ei silti tule sähköä. Jossain on varmaan joku ohjain boksi? Tai kasa sulakkeita tuohon koukkuun liittyen. Hieno vielä kun alkuperäinen pistoke oli 7 napainen, mut johtosarja on 13 napaiseen. Väritkin on sitä luokkaa, ettei ne täsmää mihinkään ohjeeseen mitä netistä löytää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.09.2018, 12:50
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Joku edellinen omistaja oli irroittanut valoilta nuo sähkön ottajat. Vähän tosiaan ihmettelin kun mitään virtaa ei tule. No ei varmaan tule kun johdot ei johtanut mihinkään. Liittimet oli irti. En tie miksi. Nyt ne on kiinni. Samalla selvisi, että tuo onkin 7-napainen johtosarja. Osassa piti kaksi johtoa laittaa yhteen liittimeen. Esim. Vilkut. Muutoin ne ei toiminut.

Samalla huomasin, että tuo mun irroitettava koukku on pulteilla ilmeisesti vielä erikseen irroitettavissa tuosta koukusta. Nyt kun saa korotussarjaa niin pitää irroittaa tuo nykyinen koukku siitä pulteista. Sit johonkin metallipajaan, missä saa koukun alemmas. Ei ehkä ihan alkuperäistä vastaa, mut eiköhän ne tuollaisissa liikkeissä osaa mitoittaa sen oikein.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.10.2018, 06:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Piti käydä vähän kokeileen maasto-ominaisuuksia ennen korotusta.




Kyllähän se hienosti eteni. Ainoa, että maavaraa ei ollut.


Maavara ongelma korjaantuu kun vaihtaa korotusjouset.


Tuon verran pidemmät jouset tuli taakse. Samaten ne on paksummat.


Ja tuolta se nyt näyttää. Pitää tänään päivällä ottaa vähän parempia kuvia.

Perän osalta ei ollut oikein ongelmia asennella. Kohtuu helposti hoitui tuo perä. Ainut, että kun jarruja piti ilmailla niin en löytänyt takaa mitään ilmausruuvia? Pikkusen kumma systeemi. Jarrupaineen säätimessä oli ilmausruuvi, mutta se on jo ennen kuin nesteet menee taka-akselin suunnalle. Pitää tänään tutkia vähän uudelleen.

Etupää olikin sitten vittumaisempi homma. Siinä 7 tuntia duunia ja edessä ollut yhtäkään jousta paikallaan kun nuo korotusjouset on niin hemmetin jäykät. Ne oli hieman pidemmät kuin alkuperäiset, ei paljoa eroa. Muutama sentti ehkä. Mutta varmaan tuplaten paksummat. Jousipuristimia hajosi 3kpl. Nuo on niin pienet jouset vielä, että puristimet tuppaa olemaan liian isoja. Netistä ohjeistuksena oli irroittaa alatukivarren sisempi puoli. Sellaista en suosittele. Hitto mikä homma oli saada takas se. Ratkaisu asiaan lopulta oli irroittaa koko vakaaja mäkeen. Sen jälkeen tukivarret jousti juuri ja juuri sen verran, että se jousipuristimilla hieman kasaan painetun jousen paikalleen. Bilteman halpispaska puristimilla sai sopivasti puristettua sitä ja ne oli riittävän lyhyet. Tuossakin oli aika tarkkaa missä kohtaa jousta ne puristimet on, koska kun jousi on paikallaan niin niiden puristimien irtisaaminen olikin mukava työmaa. Mutta tuon systeemin kun lopulta keksi miten ne jouset sinne saa niin se oli reilu tunnin homma puoli niin etupään jouset oli paikallaan.

Etuakselia myös pudotetaan tuossa setissä. Senkin asentaminen oli perin mielenkiintoista. Kuskin puolella ei ole ongelmaa. Se meni ihan ok. Mutta apparin puolella olikin. Jos kiinnittää sen adapterin sinne akseliin kiinni ja lähtee tunkkaan sitä adapteria koriin kiinni niin ei muuten onnistu sitten millään. Se ei vaan mene sinne. Se adapteri pitää kiinnittää ensin koriin ja sitten akseliin. Kahden henkilön homma, koska toinen joutuu olemaan auton alla kääntelemässä ja vääntelemässä sitä akselia oikeaan asentoon ja toinen yrittää saada ruuvit reikiin. Ja kun tuo on paikallaan niin ne ruuvit reiät ei muuten täsmää enää. Siinä on neljä pulttia ja kaksi saa paikalleen ok, mutta toiset kaksi ei täsmää sitten millään. Sitä akselia ei saa mitenkään käännettyä sellaiseen asentoon, että kaikki 4 saisi kiinni. Akselin keskelle ei myöskään tullut mitään adapteria. Siinä mennään alkuperäisellä. Joka sitten vääntyy hieman eteen ja alaspäin, koska tuo akseli putoaa hieman alaspäin.

Eikä tuo kyllä ihan pulttaa kiinni sarja ollut. Taakse tulee panhardiin sellainen korokepala. No sehän ei sinne vakiona mene kiinni sitten millään. Siitä piti rälläkällä leikellä alapäästä sellaiset lärpäkkeet mäkeen. Sen jälkeenkään se ei sinne mene, koska yläpään Y-muoto otti kiinni. Sitä piti vähän muotoilla ruuvipenkissä menemään Y-muotoon vähän myöhemmin. Etupäähän pitäisi saada pidemmät jarruletkut jos käyttää niitä uusien iskareiden jarruletkujen kiinnityspaikkoja. Nyt jos niitä käyttää niin letkut menee käännettäessä poikki. Se kiinnityspiste pitäisi olla hieman ylempänä ja vähän sivummassa. Tuota akselin adapteria pitäs kanssa hieman modailla. Iskareiden mukana ei tullut mitään suojia. Jos käyttää vanhojen iskareiden muovisia suojia niin ne on kyllä aika nopeasti paskana, koska uusissa iskareissa on sellainen este duunattu iskarin varteen. Kun nuo muoviset suojat ottaa siihen kiinni niin nehän on entiset.

Vakaajan irroituksessa yllättäen meni ruuveja poikki.. Pitää ne koiranluut uusia sinne. En vaan nyt tiedä pitäisikö ne olla sitten pidemmät? Jos pitää niin mistähän sinne pidemmät repii tilalle ja kuinka pitkät ne pitää olla? Oisko se 7-8cm sitten se oikea pituuslisä?

Alkuperäiset mitat perässä oli navasta pyöränkaareen 38cm. Edessä 37cm. Maavara 31cm helmasta mitattuna. Tuon setin jälkeen minkä piti tosiaan 3" korottaa niin taka-akselissa mitta on 48cm. Etu-akselilla mitta oli heti alussa 51cm. Mutta kun liikutti autoa pihassa niin mitta tippui 46cm. Kun kävi autolla kaupassa niin keulan mitta oli 48cm.. Eli tuo näyttäisi vielä vähän elävän keulan osalta. Perässä mitta on koko ajan samana. Pitää käydä ajeleen jollain töyssyisellä tiellä niin ehkä se siitä asettuu. Helman alle tuli 42cm maavaraa, joka varmaan muuttuu tuon keulan osalta vielä. Lisäksi kun saa sen vakaajan kiinni niin veikkaan keulan mitan taas muuttuvan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.10.2018, 07:48
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.049
Perusasetus

Kivastihan tuo vaikutti. Eikä ulkonäkökään lainkaan pahentunut...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand Vitara Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 3 28.02.2018 09:16
Myydään / Vaihdetaan Grand vitara 1,9 stigu64 O/M/V Ajoneuvot 0 11.07.2017 11:20
Grand Vitara -08 tjoki Tekniikka & Jutustelu 2 03.08.2013 08:47
Myydään Suzuki grand vitara cossie O/M/V Ajoneuvot 0 02.04.2011 21:38
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" rocky4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.04.2007 18:07


Sivu luotu: 02:04 (GMT +2).