Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 11.08.2018, 19:28
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Tuossa polarthermissä vielä sekin puoli, että voi lyödä vaikka kylmäksi tilan halutessaan. Ei mitään jäätyvää itse laitteessa.
Näinpä ja ilman kuivaa hiton nopeasti. Mulla se taivaan vanha pikkunen polarin ilmakattila. Vaikka oli pakkasella talli niin 15min kattila täysillä niin on reilusti tallissa lämmintä. Jos maalaa jotain niin lämmön pystyy nostamaan mun tallissa 15asteen pakkasella yli 30astetta sisä lämmöksi kun autoa kuivatettiin. Mut öljyä kyllä menee silloin.

Nopea helppo suht halpa yksinkertainen ja vähän tilaa vievä laite

Vastaa lainaten
Vanha 11.08.2018, 21:58
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Tässä vielä referenssitietoja omasta lämpöpumpulla lämpiävästä 100 m2, 450 cm korkeasta tallista. Liukuva 12 kk sähkön kulutus lämmitykseen on nyt 2544 kWh eli ~260 euroa vuodessa. Sisälämpö on n. 17 astetta ja lämmitys tapahtuu VILPillä joka lämmittää lattiassa kiertävää vettä. Pidän pumpulla vakiolämpöä, joten kovilla pakkasilla sisälämpö laskeen parisen astetta.

Tallin ilmavuodot, eristeet yms. tietysti vaikuttaa lämmön tarpeeseen joten joka talli on erilainen. Roilottamisessa ei tietenkään ole mitään järkeä tallin lattiaan, mutta ILPillä ilman lämmitys tapahtuu about samalla COPilla verrattuna tuohon minun konfiguraatioon. Mielestäni lämpöpumppujen helppous ja kustannustehokkuus on kuitenkin niin iso etu että en nää puu- tai öljylämmitystä järkeväksi ainakan jos tallissa ei satu jo valmiiksi olemaan pattereita.
Vastaa lainaten
Vanha 11.08.2018, 22:23
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Itse ajattelisin puuhapajan lämmitystä siitä näkökulmasta, että sen voi antaa huilia kylmimmät ilmat ellei kyseessä ole joku täysin ammattiluokan puuhapaja, jossa joka arkipäivä töitä.

Jos puuhapajaan roudaa vaikka vanhan puukiukaan ja 9 kilowatin sähköpuhaltimen, ne on melkeen ilmaiset. Toisaalta jos talo on lähellä, puuhapajan yhteydessä voi olla tarpeeksi suuri puukattila, jolla voisi myös taloa lämmitellä silloin kun lämmön tarve suurinta.

Puuhapajan sisällä voi olla joku paremmin eristetty pikku koppi jos on sellaisia välineitä, jotka ei kestä kylmää.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ilmalämpöpumppu ???? mettäsika Chit-Chat 190 29.09.2015 20:49
Myydään / Vaihdetaan Ilmalämpöpumppu Holsethx55 O/M/V Muut 4 07.08.2015 10:13
Ostettu Öljykattila ja vermeet caltsu O/M/V Muut 0 28.10.2012 11:04
Myyty ANNETTU Jäspi öljykattila & tulisydän poltin liippari O/M/V Muut 2 03.11.2011 20:31
Myydään öljykattila,poltin ja säiliö j O/M/V Muut 3 05.08.2008 09:10

Sivu luotu: 17:01 (GMT +2).