Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.04.2018, 03:42
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Hauskan näkönen kiuas, onko tää jatkuvalämmitteinen eli jostain kohtaa pressuja tulee piippu läpi? Ja soitteleeko toisiopalo viritettyä pakosarjaa äärimmilleen viedyn hyötysuhteen nimissä?

- t
Joo siis piippu menee katosta läpi, ja tuolla siilollisella saunoo muutaman tunnin. Kuva on otettu kun tsekkasin teltan mittoja ja pohjaratkaisua. Tällön ei ollu vielä läpiviennin paikka jäätyny.

Eipä tuossa oo viritelty muuta kun että palaa ilman näkyvää savua, ja että tehoa saa "riittävästi" ja että sitä voi säätää. Lämmönlähteenä muistuttaa intin telttakaminaa, joten kyllähän se piippukin lämpeää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.04.2018, 18:54
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Joo siis piippu menee katosta läpi, ja tuolla siilollisella saunoo muutaman tunnin. Kuva on otettu kun tsekkasin teltan mittoja ja pohjaratkaisua. Tällön ei ollu vielä läpiviennin paikka jäätyny.

Eipä tuossa oo viritelty muuta kun että palaa ilman näkyvää savua, ja että tehoa saa "riittävästi" ja että sitä voi säätää. Lämmönlähteenä muistuttaa intin telttakaminaa, joten kyllähän se piippukin lämpeää.
Jaajaa no ei sitä liian usein tarvi ladata kuitenkaan. Josko tämmösen kopioiminen ois mahollista, onko raapustuksia saatavilla?

- t
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2018, 11:59
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Kadonneiden kannakkeiden metsästys jatkui tuskallisen hitaasti kroonisen ajanpuutteen vuoksi. Joistain syystä 1.5v jälkikasvu tuntuu syövän kaiken vapaana olevan kapasiteetin, mitä työssäkävijän arjesta liikenee. No kuitenkin, isännän eväspakkauksilla mentiin taas, ja yksi uusi kannake koki syntymänsä eräänä toukokuisena lauantaiaamuna. Kolmaskin kannake vänkärin puolella tarvitsi uuden pohjalapun, josta tosin jäi kuvat ottamatta. Kaikkiin tuli ne jäätävän hienot jääkiekkokumit, ja lopuksi massat päälle.

Harkinnassa on kyllä hommata CoolCruiserssilta kumisarja: http://www.coolcruisers.com/bodymounts.html mutta sitten kyllä pitäis miltei nostaa pulkka pois rungolta… Ehkä tapahtunee jollain 10 vuoden aikavälillä, jos koskaan.

Sitten olikin aika tarkistaa takajarrujen tilanne. Tekniikan päivitysprojektin jälkeen on vänkärinpuoleinen takajarru ollu aina heikompi, vaikka taakse oli laitettu jarrurumpuja lukuun ottamatta kaikki kilkkeet uusiksi. Monenlaista kokeilua on viimeisen viiden vuoden aikana tullu yritettyä jarrujen tasaamiseksi laihoin tuloksin. Viimein päätin vaihtaa ”hyväkuntoiset ja miltei kulumattomat” rummut uusiin. Tuon tehtyäni ja jarrut säädettyäni rinta rottingilla tänään leimasetää tapaamaan. Ja kas 0% ero!

Pieni epätoivon hetki tuli pakokaasumittausten yhteydessä, kun en tullut etukäteen vääntäneeksi ruiskupumpun rehuruuvia katsastusasentoon. Olin tiellä kaasutellut ja ei mielestäni juurikaan pölläytelly, mutta niin se k-arvo oli kuitenkin luokkaa 3.5. Onneksi leimasetä oli ystävällisellä päällä ja antoi mun säätää ruuvia 1.5 kerrosta auki, jolloin k-arvo putos lukuun 1.18…. Toki muistelen palstan syövereissä jonkun maininneen, että 12HT-koneelle olis poikkeus jolloin tuo 3.5 olis hyväksyttävä?? Voin olla kyllä tässä väärässä. Menipä tuo nyt kuitenkin pienellä ruuvaamisella läpi. Noilla säädöillä ei kyllä ristinivelet yms. katkeile, ja kaasutallan pohjaan painamisella ei tapahdu muuta kun että kuski kiihtyy (vi****ksesta).

Mutta on se vaan poikaa, kun on Cruiseri taas leimassa.

Sivuhuomautuksena mainittakoon, että meinasi vähän ahdistaa tuossa muutama viikko sitten kun perheessä on neljä autoa, ja ne kaikki oli yhtaikaa paskana. Vaimokin joutuu ottamaan vuokra-auton päästäkseen työreissulleen. Nyt rupee muuten oleen kalusto kunnossa, mutta vaimon peuraa päin ajama Skodillac on parhaillaan kolarikorjaamolla… Peijoonan vakuutusyhtiö korjauttaa sen, vaikka pirssi rupeaa olemaan käyttöauton ja paalin välimaastossa olevassa kunnossa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	kannake 2.PNG‎
Views:	449
Size:	688,1 Kt
ID:	85471   Click image for larger version

Name:	Kannake 2 massa.PNG‎
Views:	450
Size:	106,3 Kt
ID:	85473   Click image for larger version

Name:	Kannake 1 massa.PNG‎
Views:	504
Size:	328,6 Kt
ID:	85472   Click image for larger version

Name:	Rumpu.PNG‎
Views:	499
Size:	880,7 Kt
ID:	85474   Click image for larger version

Name:	Katsastus.PNG‎
Views:	400
Size:	164,1 Kt
ID:	85475  


Viimeksi muokannut Radis : 19.05.2018 12:16
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.09.2018, 22:16
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 591
Perusasetus

Greenmoderator

...erehtyivätkö vanhat silmäni vai oliko se Radis joka vieraili aiemmin tänään PohjolanLiikenteen tallissa säätämässä 12H-T:n syötöt leimasetä -asentoon?
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.10.2018, 20:04
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
Greenmoderator

...erehtyivätkö vanhat silmäni vai oliko se Radis joka vieraili aiemmin tänään PohjolanLiikenteen tallissa säätämässä 12H-T:n syötöt leimasetä -asentoon?

Näinhän sitä tuli vierailtua. Mielenkiintoisia ennakkonäytöksiä tuli taas nähtyä Afrikan Tähden saagassa. Mitään tietenkään paljastamatta jään mielenkiinnolla seuraamaan seuraavia päivityksiä.

Vaikka Land Cruiserilla ajaminen on henkisesti kuin rahaa pankkiin laittaisi, ei Radiksen kukkaro kestänyt "Inariin ja takaisin"- reissua täyden nautinnon Cruiserikyydillä. Matka tuli siis tehtyä tyttömäisesti mitäänsanomattomalla Skodillac Faabiolla. Tästä suuret miinuspisteet. Vain Kia -kyyti olisi ollut vielä mauttomampi tapa matkustaa, vaikka Skodakin on jo aikamoinen auton irvikuva ja pohjanoteeraus--- ainakin minun mielestä.

Hirvestyskausi alkoi. BJ pääsee siis taas tositoimiinsa irstaiden hirvestäjien kuljetustehtävien merkeissä. "Ajelenpa vaan"- vaihe jatkukoon siis taas ainakin yhden syksyn. Mitä lie kevät sitten tuo tullessaan....

Viimeksi muokannut Radis : 16.10.2018 20:07
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.10.2018, 09:24
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 673
Perusasetus

paljos sulla vie toi 12-ht matkalla? kävin jahdissa omalla bj.llä 40 missä 3.5l urbolla ja 33" alla niin kulutus oli kaikkine tavaroineen 13.3-13.5 ja ajelin sitä 80-90km/h

Hj 61 kun ei vienyt moisia lukuja vaikka oli 35" alla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2018, 19:14
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

ä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj Näytä viesti
paljos sulla vie toi 12-ht matkalla? kävin jahdissa omalla bj.llä 40 missä 3.5l urbolla ja 33" alla niin kulutus oli kaikkine tavaroineen 13.3-13.5 ja ajelin sitä 80-90km/h

Hj 61 kun ei vienyt moisia lukuja vaikka oli 35" alla
No matkaa tuli noin 3000km. BJ vie noin 10.5l/100km, kun Skoda taasen 4.5l. Tuolla matkalla BJ- kyyti näillä polttoainehinnoilla olis ollu noin 250€ kalliimpi. Sitten kun otetaan huomioon matka-aikavaikutus, niin BJ- kyydistä olis saanu nauttia karkeesti 7, 5h pidenpään. Tämä olis tarkoittanut käytännössä yhtä palkatonta vapaapäivää lisää.

Tietty mikä on kallista kellekin? Mulle tuo polttoainekustannuksen ero yhdistettynä suurempaan ansionmenetykseen, ratkaisi menopelin valinnan ikävystyttävän Skodan puolelle..

Viimeksi muokannut Radis : 24.10.2018 20:43
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu BJ45 lepa77 O/M/V Ajoneuvot 3 15.08.2013 16:47
Myyty BJ45 -81 Projekti bj45lava O/M/V Ajoneuvot 5 14.08.2010 14:11
Myydään bj45 SAMROCK O/M/V Ajoneuvot 3 23.03.2010 16:42
o: bj45 O/M/V Ajoneuvot 1 02.01.2006 19:53
Myydään BJ45 pic-up projekti Käyttäjä O/M/V Muut 0 16.09.2003 18:52


Sivu luotu: 05:00 (GMT +2).