![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Eipä tuossa oo viritelty muuta kun että palaa ilman näkyvää savua, ja että tehoa saa "riittävästi" ja että sitä voi säätää. Lämmönlähteenä muistuttaa intin telttakaminaa, joten kyllähän se piippukin lämpeää.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
- t |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kadonneiden kannakkeiden metsästys jatkui tuskallisen hitaasti kroonisen ajanpuutteen vuoksi. Joistain syystä 1.5v jälkikasvu tuntuu syövän kaiken vapaana olevan kapasiteetin, mitä työssäkävijän arjesta liikenee. No kuitenkin, isännän eväspakkauksilla mentiin taas, ja yksi uusi kannake koki syntymänsä eräänä toukokuisena lauantaiaamuna. Kolmaskin kannake vänkärin puolella tarvitsi uuden pohjalapun, josta tosin jäi kuvat ottamatta. Kaikkiin tuli ne jäätävän hienot jääkiekkokumit, ja lopuksi massat päälle.
Harkinnassa on kyllä hommata CoolCruiserssilta kumisarja: http://www.coolcruisers.com/bodymounts.html mutta sitten kyllä pitäis miltei nostaa pulkka pois rungolta… Ehkä tapahtunee jollain 10 vuoden aikavälillä, jos koskaan. Sitten olikin aika tarkistaa takajarrujen tilanne. Tekniikan päivitysprojektin jälkeen on vänkärinpuoleinen takajarru ollu aina heikompi, vaikka taakse oli laitettu jarrurumpuja lukuun ottamatta kaikki kilkkeet uusiksi. Monenlaista kokeilua on viimeisen viiden vuoden aikana tullu yritettyä jarrujen tasaamiseksi laihoin tuloksin. Viimein päätin vaihtaa ”hyväkuntoiset ja miltei kulumattomat” rummut uusiin. Tuon tehtyäni ja jarrut säädettyäni rinta rottingilla tänään leimasetää tapaamaan. Ja kas 0% ero! Pieni epätoivon hetki tuli pakokaasumittausten yhteydessä, kun en tullut etukäteen vääntäneeksi ruiskupumpun rehuruuvia katsastusasentoon. Olin tiellä kaasutellut ja ei mielestäni juurikaan pölläytelly, mutta niin se k-arvo oli kuitenkin luokkaa 3.5. Onneksi leimasetä oli ystävällisellä päällä ja antoi mun säätää ruuvia 1.5 kerrosta auki, jolloin k-arvo putos lukuun 1.18…. Toki muistelen palstan syövereissä jonkun maininneen, että 12HT-koneelle olis poikkeus jolloin tuo 3.5 olis hyväksyttävä?? Voin olla kyllä tässä väärässä. Menipä tuo nyt kuitenkin pienellä ruuvaamisella läpi. Noilla säädöillä ei kyllä ristinivelet yms. katkeile, ja kaasutallan pohjaan painamisella ei tapahdu muuta kun että kuski kiihtyy (vi****ksesta). Mutta on se vaan poikaa, kun on Cruiseri taas leimassa. Sivuhuomautuksena mainittakoon, että meinasi vähän ahdistaa tuossa muutama viikko sitten kun perheessä on neljä autoa, ja ne kaikki oli yhtaikaa paskana. Vaimokin joutuu ottamaan vuokra-auton päästäkseen työreissulleen. Nyt rupee muuten oleen kalusto kunnossa, mutta vaimon peuraa päin ajama Skodillac on parhaillaan kolarikorjaamolla… Peijoonan vakuutusyhtiö korjauttaa sen, vaikka pirssi rupeaa olemaan käyttöauton ja paalin välimaastossa olevassa kunnossa. Viimeksi muokannut Radis : 19.05.2018 12:16 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Green
![]() ...erehtyivätkö vanhat silmäni vai oliko se Radis joka vieraili aiemmin tänään PohjolanLiikenteen tallissa säätämässä 12H-T:n syötöt leima ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Näinhän sitä tuli vierailtua. Mielenkiintoisia ennakkonäytöksiä tuli taas nähtyä Afrikan Tähden saagassa. Mitään tietenkään paljastamatta jään mielenkiinnolla seuraamaan seuraavia päivityksiä. Vaikka Land Cruiserilla ajaminen on henkisesti kuin rahaa pankkiin laittaisi, ei Radiksen kukkaro kestänyt "Inariin ja takaisin"- reissua täyden nautinnon Cruiserikyydillä. Matka tuli siis tehtyä tyttömäisesti mitäänsanomattomalla Skodillac Faabiolla. Tästä suuret miinuspisteet. Vain Kia -kyyti olisi ollut vielä mauttomampi tapa matkustaa, vaikka Skodakin on jo aikamoinen auton irvikuva ja pohjanoteeraus--- ainakin minun mielestä. Hirvestyskausi alkoi. BJ pääsee siis taas tositoimiinsa irstaiden hirvestäjien kuljetustehtävien merkeissä. "Ajelenpa vaan"- vaihe jatkukoon siis taas ainakin yhden syksyn. Mitä lie kevät sitten tuo tullessaan.... Viimeksi muokannut Radis : 16.10.2018 20:07 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
paljos sulla vie toi 12-ht matkalla? kävin jahdissa omalla bj.llä 40 missä 3.5l urbolla ja 33" alla niin kulutus oli kaikkine tavaroineen 13.3-13.5 ja ajelin sitä 80-90km/h
Hj 61 kun ei vienyt moisia lukuja vaikka oli 35" alla |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ä
Lainaus:
Tietty mikä on kallista kellekin? Mulle tuo polttoainekustannuksen ero yhdistettynä suurempaan ansionmenetykseen, ratkaisi menopelin valinnan ikävystyttävän Skodan puolelle.. Viimeksi muokannut Radis : 24.10.2018 20:43 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu BJ45 | lepa77 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 15.08.2013 16:47 |
Myyty BJ45 -81 Projekti | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.08.2010 14:11 |
Myydään bj45 | SAMROCK | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2010 16:42 |
o: bj45 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.01.2006 19:53 | |
Myydään BJ45 pic-up projekti | Käyttäjä | O/M/V Muut | 0 | 16.09.2003 18:52 |