Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2016, 19:56
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Viestit: 424
Perusasetus

Hieno on bertta. Onko pintavärin sävy alkuperäsiä toyotan sävyjä?

__________________
- missing operating system -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2016, 20:07
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi Näytä viesti
Hieno on bertta. Onko pintavärin sävy alkuperäsiä toyotan sävyjä?
No kyllä alkuperäistä väriä tuohon haettiin. CoolCruisers-sivuilta etsin värikoodin ja Karin autotarvikkeessa Kirkkonummella sekoitettiin maalit.

Kattoon en ettiny alkuperäitä valkoista, vaan tuo on autoilualan pilailukaupan Bilteman luunvalkoista polyuretaanivenemaalia. On muuten riittoisaa tavaraa, saa ohentaa ihan homona että tulee ruiskusta ulos.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2016, 20:36
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.651
Perusasetus

sähkö ikkunat oikeenonko ollu pitkä projekti?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2016, 16:34
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
sähkö ikkunat oikeenonko ollu pitkä projekti?
Noin 3 tuntia per puoli. Eli HJ61:sen ikkunahissin "hammaspöyöräinen" varsi poikki ennen nivelpistettä. BJ:n hissi samasta kohtaa poikki. Nämä yhteen hitsaamalla, varmistaen että hammaspyörän akselin ja nivelpsteen välinen etäisyys on millileen sama kuin BJ:n hisissä. Sitten tarvitaan sellainen pahvinen sapluuna jolla voidaan porata oveen reijät moottorin kiinnikkeelle. moottorin akselin tulee olla täsmälleen samassa kohtaa kuin ikkunakammen akseli on. Ovensta joutuu nävertään tarvaraa pois että saa moottorin mahtumaan avautuvan ikkunan ja verhoilun väliin.

Suurin homma oli tuossa pahvisessa sapluunassa ja siten niiden kiinnitysreikien asemoinnissa. Toisiks vaivalloisinta oli tehdä johdotukset. Mutta mulla on tuossa HJ61 sähköt niin sekin onnistu melko helposti.

Tästä ei tullu otettua kuvia....

Jonkunverran oli vaivaa tuon kuskinpuoleisen käyttökytkimen kanssa. Neli-ikkunaisen kytkin ei olis mahtunu, joten siitä piti sahata kaks turhaa kytkintä pois. No rautasahalla ja muovia yhteen juottamalla sekin onnistui yllättävän helposti. Vähän joutu kytkimen vetoja miettimään mistä kotaa ne voi katkoa ja mitkä pitää juottaa yhteen. Tilasin Jenkeistä vissiin 4-runnerin kytkinpaneelin joka olis ollu kahdelle ikkunalle, mutta tuosta omasta tekeelestä tuli kuitenkin parempi.Oli jotekin himpulan oloinen se uus paneeli.

Viimeksi muokannut Radis : 06.01.2016 00:06
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.01.2016, 18:52
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Noin 3 tuntia per puoli. Eli HJ61:sen ikkunahissin "hammaspöyöräinen" varsi poikki ennen nivelpistettä. BJ:n hissi samasta kohtaa poikki. Nämä yhteen hitsaamalla, varmistaen että hammaspyörän akselin ja nivelpsteen välinen etäisyys on millileen sama kuin BJ:n hisissä. Sitten tarvitaan sellainen pahvinen sapluuna jolla voidaan porata oveen reijät moottorin kiinnikkeelle. moottorin akselin tulee olla täsmälleen samassa kohtaa kuin ikkunakammen akseli on. Ovensta joutuu nävertään tarvaraa pois että saa moottorin mahtumaan avautuvan ikkunan ja verhoilun väliin.

Suurin homma oli tuossa pahvisessa sapluunassa ja siten niiden kiinnitysreikien asemoinnissa. Toisiks vaivalloisinta oli tehdä johdotukset. Mutta mulla on tuossa HJ61 sähköt niin sekin onnistu melko helposti.

Tästä ei tullu otettua kuvia....

Jonkunverran oli vaivaa tuon kuskinpuoleisen käyttökytkimen kanssa. Neli-ikkunaisen kytkin ei olis mahtunu, joten siitä piti sahata kaks turhaa kytkintä pois. No rautasahalla ja muovia yhteen juottamalla sekin onnistui yllättävän helposti. Vähän joutu kytkimen vetoja miettimään mistä kotaa ne voi katkoa ja mitkä pitää juottaa yhteen. Tilasin Jenkeistä vissiin 4-runnerin kytkinpaneelin joka olis ollu kahdelle ikkunalle, mutta tuosta omasta tekeelestä tuli kuitenkin parempi.Oli jotekin himpulan oloinen se uus paneeli.
Tuossapa kuva millaisia hukkapaloja jäis tuosta ikkunahissin teosta. Laitoinpa tämän jos jotakin kiinnostaa. No kiinnosti tai ei ni siinä se kuva nyt kuitenkin on....
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20160111_001.jpg‎
Views:	646
Size:	77,5 Kt
ID:	66946  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2016, 19:04
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Sitten tällainen "sattuu ja tapahtuu"-osio.

Ystävällinen ja matkustmon äärimmäisestä turvallisuudesta huolehtinut aiemipi robaaja oli laittanut takasivulasit paksusta tavallisesta ikkunalasista.

Ensimmäistä ikkunaa kun painoin tiivisteiltä irti tietämättä tästä "kepposesta", halkesi lasi ja leikkasi samalla peukalon auki. Peukalosta katkes valtimo ja hermo, ja tämän lisäksi jännekin sai pienen osuman. Onneks on tapatrumavakuutus jonka piikkin saatiin tuo hermo ommeltua kiinni. Valtimoa ei saatu kuntoon. Peukaloon palasi jonkinlainen tunto mutta puuttuva valtimo kylmettää peukaloa ikävästi. Onni onnettomuudessa oli että jänne ei menny kokonaan poikki. Sen kanssa olis ollu kuulema kuukausien kuntoutus edssä. Nyt selvisin vain 6:n viikon robaustauolla.

Kauhulla oon vaan ajatellu että mitä olis käyny jos auto olis ollu täynnä ukkoja ja lasit olis särkyny jostakin syystä. Ois voinu kauloista suihkuta vähän enemmänkin verta.

On suorastaan rikollista tehdä tuommosia virityksiä....
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20160111_002.jpg‎
Views:	889
Size:	69,9 Kt
ID:	66947  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2016, 19:46
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.651
Perusasetus

onneks ei koko peukku tippunu
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.01.2016, 12:53
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
sähkö ikkunat oikeenonko ollu pitkä projekti?
Nii ja jos oli kysymys ylipäätään miten pitkä projekti tää on ollu, nii sen viiden vuoden aikana tätä on pikkuhiljaa rakenneltu. Tässä on ollu kolme vaihetta:

1. Henkiinherätys, eli paljon hitsaushommia yks loppukesä/ alkusyksy
2. Tekniikkapäivitys + rungon ja pohjan ruosteiden poisto. Tähän meni noin 7kk aikaa, ja se vapaa-aika mitä oli käytössä.
3. Simpsiminen, ja tää vei noin 300h + 400h 2014-2015 aikana.

Noitten välissä on autoa käytetty vaihtelevasti, lähinnä mehtuureissuilla.

Tää jälkimmäisin vaihe oli ehdottomasti työläin.

Kylmät asennustilat vähän rajoittaa millon mitäkin juttuja on voinu tehdä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu BJ45 lepa77 O/M/V Ajoneuvot 3 15.08.2013 16:47
Myyty BJ45 -81 Projekti bj45lava O/M/V Ajoneuvot 5 14.08.2010 14:11
Myydään bj45 SAMROCK O/M/V Ajoneuvot 3 23.03.2010 16:42
o: bj45 O/M/V Ajoneuvot 1 02.01.2006 19:53
Myydään BJ45 pic-up projekti Käyttäjä O/M/V Muut 0 16.09.2003 18:52


Sivu luotu: 23:20 (GMT +2).