![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
...lupailin topicini puolella "kahveet & cognakit" veriryhmäanalyysisi ansioista...tarjous on pysyvästi voimassa, paitsi että tuplattuna ![]() ![]() ...jos ovat pahvimallit viileitä ratkaisuja runkoasioissa, niin jääkiekot ne vasta jäätäviä pelimiehen liikkeitä ovatkin...joo, ja ne alustan joustoista puhumiset ovat tyttöjen juttuja, tosi BJ-kuskit aistivat kaikki allavilisevät epätasaisuudet takapuolellaan, kyllä asia on näin ![]() ![]() ![]() ![]() peeäs: "raitisilmamaski" kuulostaa kans tyttöjen jutulta sikälimikäli PohjolanLiikenteen tallissa usvailee ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eihän siinä mitään, sainpahan hyvän tekosyyn itselleni hommata kauan hinkumani AC/DC-TIGin. Niinpä toissasyksynä tallin perukoille kulkeutui vanha kunnon Kempotig suoraan 90-luvulta. TIG-hitsauksen saloja netissä kuivaharjoitellessa esiin nousi alumiinihitsauksen höyryjen mahdollisesti dementiaa aiheuttava vaikutus. Eipä kuulostanut kovin houkuttelevalta, joten tuli sitten se raitisilmamaski hommattua käytettynä. Siinä oli vaan sellanen puute, että maski ei ollu automaattinen. No MIGin kaasupullon venttiilissä roikkui autoilualan pilailukaupan automaski. Siihenhän minä sitten sen raitisilmamaskin osat sovittelin, ja ihan toimiva kokonaisuus siitä tuli. Sellanen juttu siinä vaan kävi, että eihän mulla sitten enää normimaskia ole. Mutta nyt kun on tuota raitisilmamaskia käyttäny missävaan hitsauksessa, niin onpa se paljon mukavampaa hommaa kun ei tarvii haistella käryjä. Ohessa pari kuvaa sitten siitä saunasta. Viimeisesä kuvassa näkyy (huonosti) kehittämäni painovoimasyöttöinen pellettikiuas. Sellaisenkin jouduin tekemään kaverille... vieläpä hapiksesta. Kuvassa näkyy mustasta tehty versio. ”No eihän siinä kauaa mene” ei jokseenkaan toteutunu…. aloittelin projektin kutakuinkin vuosi sitten, ja päivää vaille juhannuksena se tuli valmiiksi. Varsin pitkiä päiviäkin tuli tehtyä…. PS Guzzinin keittiövaa´alla on hyvä punnita mm. hirvenjauhenlihoja, kun niitä pussittaa pakkaseen…. Viimeksi muokannut Radis : 23.04.2018 19:28 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
- t |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eipä tuossa oo viritelty muuta kun että palaa ilman näkyvää savua, ja että tehoa saa "riittävästi" ja että sitä voi säätää. Lämmönlähteenä muistuttaa intin telttakaminaa, joten kyllähän se piippukin lämpeää. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
- t |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kadonneiden kannakkeiden metsästys jatkui tuskallisen hitaasti kroonisen ajanpuutteen vuoksi. Joistain syystä 1.5v jälkikasvu tuntuu syövän kaiken vapaana olevan kapasiteetin, mitä työssäkävijän arjesta liikenee. No kuitenkin, isännän eväspakkauksilla mentiin taas, ja yksi uusi kannake koki syntymänsä eräänä toukokuisena lauantaiaamuna. Kolmaskin kannake vänkärin puolella tarvitsi uuden pohjalapun, josta tosin jäi kuvat ottamatta. Kaikkiin tuli ne jäätävän hienot jääkiekkokumit, ja lopuksi massat päälle.
Harkinnassa on kyllä hommata CoolCruiserssilta kumisarja: http://www.coolcruisers.com/bodymounts.html mutta sitten kyllä pitäis miltei nostaa pulkka pois rungolta… Ehkä tapahtunee jollain 10 vuoden aikavälillä, jos koskaan. Sitten olikin aika tarkistaa takajarrujen tilanne. Tekniikan päivitysprojektin jälkeen on vänkärinpuoleinen takajarru ollu aina heikompi, vaikka taakse oli laitettu jarrurumpuja lukuun ottamatta kaikki kilkkeet uusiksi. Monenlaista kokeilua on viimeisen viiden vuoden aikana tullu yritettyä jarrujen tasaamiseksi laihoin tuloksin. Viimein päätin vaihtaa ”hyväkuntoiset ja miltei kulumattomat” rummut uusiin. Tuon tehtyäni ja jarrut säädettyäni rinta rottingilla tänään leimasetää tapaamaan. Ja kas 0% ero! Pieni epätoivon hetki tuli pakokaasumittausten yhteydessä, kun en tullut etukäteen vääntäneeksi ruiskupumpun rehuruuvia katsastusasentoon. Olin tiellä kaasutellut ja ei mielestäni juurikaan pölläytelly, mutta niin se k-arvo oli kuitenkin luokkaa 3.5. Onneksi leimasetä oli ystävällisellä päällä ja antoi mun säätää ruuvia 1.5 kerrosta auki, jolloin k-arvo putos lukuun 1.18…. Toki muistelen palstan syövereissä jonkun maininneen, että 12HT-koneelle olis poikkeus jolloin tuo 3.5 olis hyväksyttävä?? Voin olla kyllä tässä väärässä. Menipä tuo nyt kuitenkin pienellä ruuvaamisella läpi. Noilla säädöillä ei kyllä ristinivelet yms. katkeile, ja kaasutallan pohjaan painamisella ei tapahdu muuta kun että kuski kiihtyy (vi****ksesta). Mutta on se vaan poikaa, kun on Cruiseri taas leimassa. Sivuhuomautuksena mainittakoon, että meinasi vähän ahdistaa tuossa muutama viikko sitten kun perheessä on neljä autoa, ja ne kaikki oli yhtaikaa paskana. Vaimokin joutuu ottamaan vuokra-auton päästäkseen työreissulleen. Nyt rupee muuten oleen kalusto kunnossa, mutta vaimon peuraa päin ajama Skodillac on parhaillaan kolarikorjaamolla… Peijoonan vakuutusyhtiö korjauttaa sen, vaikka pirssi rupeaa olemaan käyttöauton ja paalin välimaastossa olevassa kunnossa. Viimeksi muokannut Radis : 19.05.2018 12:16 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Green
![]() ...erehtyivätkö vanhat silmäni vai oliko se Radis joka vieraili aiemmin tänään PohjolanLiikenteen tallissa säätämässä 12H-T:n syötöt leima ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu BJ45 | lepa77 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 15.08.2013 16:47 |
Myyty BJ45 -81 Projekti | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.08.2010 14:11 |
Myydään bj45 | SAMROCK | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2010 16:42 |
o: bj45 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.01.2006 19:53 | |
Myydään BJ45 pic-up projekti | Käyttäjä | O/M/V Muut | 0 | 16.09.2003 18:52 |