![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nivel vaihdettu ja koeajon perusteella tuli kuntoon. Siinä liun päässä on sellanen hitsattu suojakorkki, joka oli poksahtanut auki kun liuku oli painunut äkisti pohjaan. Äkkinäisenä liimasin sen ensin pelkästään öljynpohjaliimalla. Eipä olis tullu kestämään noin, kun liuku aiheuttaa aikamoisia paine-eroja liikkuessaan. Huomasin tuon siinä vaiheessa kun laitoin kardaania kiinni. Oishan se ollu melko helppo heppailla kiinni ennen ku laitto nivelen paikalleen.... tulipa taas hölmöiltyä. No onneks nivelen välistä pääs vielä hitsailemaan. Tiivistys uudestaan öljypohjaliimalla. Jospa tuo nyt toimis. Ja näemmä pääsee taas vähän hitsailleen kun yks korikannake oli hävinny jostain syystä jonnekin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Metsästys pääsi täälläkin liikkeelle kadonneen korikannakkeen osalta nimimerkki Pillimehun tavoin pahviaskarein. Tosin allekirjoittaneella ei ollut erään rakennustarvikeliikkeen taannoisen tarrakampanjan kylkiäisenä tullutta hienoa italialaista "Guzzini-pahvia". Nyt oli tyytyminen isännän, sekä isännän parhaan kaverin herkkujen pakkauksiin. Alkuperäistä kannaketta oli sopivasti jäljellä, jotta siitä sai vielä kopioitua muodon. Varastosta löytyi sopivasti 2mm vahvaa sinkittyä peltiä, jossa oli yksi kantti jo valmiina. Joo, ja raitisilmamaskilla hitsuuttelen... Täälläkin operoidaan pohjolan liikenteen tallissa, ja varustuksiin kuuluu "kätevä" kanttikone. Pahvimallilla myös palkin pään korjaus, ja valmis kannake kiinni. Kumityynykin oli kadonnut, joten uusi tuli tehtyä junior-mallisista jääkiekoista. Kovahkoahan tuo kumi on, joten vaimentanee alustan ääniä heikommin kuin alkuperäiset. Ajanee kuitenkin asiansa. Aikoinaan projektin alkuvaiheilla tehty typerä “Minähän en koria rungon päältä nosta" - periaatepäätös rupeaa tässä vaiheessa potkimaan vastaan. Näemmä töitä saa tehdä muidenkin kannakkeiden kanssa. Tuokin viimeisen kuvan kannake oli vielä pari vuotta sitten ihan ok. Pintaruosteetkin oli raaputeltu ja ruosteenestomaalit sekä massat oli levitelty. Aiempien ponnistelujen mukanaan tuoma huoleton "ajelenpa vaan"- aikakausi on tullut selkeään päätökseensä. Projekti etenee vääjäämättä synkkää tahtia takaisin kohti "harrastusvaihetta". Mutta ei ei lannistuta, kaikki korjataan ajallaan. Viimeksi muokannut Radis : 23.04.2018 17:27 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...lupailin topicini puolella "kahveet & cognakit" veriryhmäanalyysisi ansioista...tarjous on pysyvästi voimassa, paitsi että tuplattuna ![]() ![]() ...jos ovat pahvimallit viileitä ratkaisuja runkoasioissa, niin jääkiekot ne vasta jäätäviä pelimiehen liikkeitä ovatkin...joo, ja ne alustan joustoista puhumiset ovat tyttöjen juttuja, tosi BJ-kuskit aistivat kaikki allavilisevät epätasaisuudet takapuolellaan, kyllä asia on näin ![]() ![]() ![]() ![]() peeäs: "raitisilmamaski" kuulostaa kans tyttöjen jutulta sikälimikäli PohjolanLiikenteen tallissa usvailee ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eihän siinä mitään, sainpahan hyvän tekosyyn itselleni hommata kauan hinkumani AC/DC-TIGin. Niinpä toissasyksynä tallin perukoille kulkeutui vanha kunnon Kempotig suoraan 90-luvulta. TIG-hitsauksen saloja netissä kuivaharjoitellessa esiin nousi alumiinihitsauksen höyryjen mahdollisesti dementiaa aiheuttava vaikutus. Eipä kuulostanut kovin houkuttelevalta, joten tuli sitten se raitisilmamaski hommattua käytettynä. Siinä oli vaan sellanen puute, että maski ei ollu automaattinen. No MIGin kaasupullon venttiilissä roikkui autoilualan pilailukaupan automaski. Siihenhän minä sitten sen raitisilmamaskin osat sovittelin, ja ihan toimiva kokonaisuus siitä tuli. Sellanen juttu siinä vaan kävi, että eihän mulla sitten enää normimaskia ole. Mutta nyt kun on tuota raitisilmamaskia käyttäny missävaan hitsauksessa, niin onpa se paljon mukavampaa hommaa kun ei tarvii haistella käryjä. Ohessa pari kuvaa sitten siitä saunasta. Viimeisesä kuvassa näkyy (huonosti) kehittämäni painovoimasyöttöinen pellettikiuas. Sellaisenkin jouduin tekemään kaverille... vieläpä hapiksesta. Kuvassa näkyy mustasta tehty versio. ”No eihän siinä kauaa mene” ei jokseenkaan toteutunu…. aloittelin projektin kutakuinkin vuosi sitten, ja päivää vaille juhannuksena se tuli valmiiksi. Varsin pitkiä päiviäkin tuli tehtyä…. PS Guzzinin keittiövaa´alla on hyvä punnita mm. hirvenjauhenlihoja, kun niitä pussittaa pakkaseen…. Viimeksi muokannut Radis : 23.04.2018 19:28 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
- t |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eipä tuossa oo viritelty muuta kun että palaa ilman näkyvää savua, ja että tehoa saa "riittävästi" ja että sitä voi säätää. Lämmönlähteenä muistuttaa intin telttakaminaa, joten kyllähän se piippukin lämpeää. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
- t |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu BJ45 | lepa77 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 15.08.2013 16:47 |
Myyty BJ45 -81 Projekti | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.08.2010 14:11 |
Myydään bj45 | SAMROCK | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2010 16:42 |
o: bj45 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.01.2006 19:53 | |
Myydään BJ45 pic-up projekti | Käyttäjä | O/M/V Muut | 0 | 16.09.2003 18:52 |