Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 22.03.2018, 14:36
amatyyr amatyyr ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.17
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pitäishän ne muutoskatsastaa, vaikka ei niitä keskivertomasentunut katsastaja välttämättä sieltä bongaa. Ei ne ton korkuset vielä ongelmia tuo.

Toinen simppeli vaihtoehto kopsauttaa alalautanen irti ja sen alle holkki. Ironmanikohan niitä myi valmiinakin... Sitä ei huomaa sen vertaa.

Paras budjettiversio vaihtaa iskarit säädettävällä alalautasen paikalla oleviin Bilsteineihin (5100): https://www.bilsteincanada.com/pdf/5100.pdf
Vaikka täältä: http://www.4x4proyect.com/parts/bils...es-b8-shock/en
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja amatyyr Näytä viesti
Tämä viimeisin voisi olla varsin kätevä kampe, kun ei nuo alkuperäiset iskarit aivan täydessä iskussa taida enää olla. Kiitos vinkeistä!
No niin, nyt on alla nuo yo. iskarit, ja samalla vaivalla meni alle myös uudenkarheat orkkisjouset. Keula nousi n. 70mm lähtökohtaan verrattuna, eli lie 50-60mm tehdasuuteen nähden. Ensin kokeiltiin jättää korotus toiseksi ylimpään, n. 50mm korottavaan pykälään, mutta ennen suuntausta piti tehdä päätös malttaako jättää keulan n. 40mm alemmas kuin perän, ja totta kai nälkä kasvoi syödessä. Muutoskatsastuksessa ihmetteli parikin inssiä, että mitä tästä nyt pitäisi kirjoittaa, kun jousi on vakio ja iskunvaimenninkin tähän malliin tehty, iskunvaimentimen merkin vaihto kun ei ole muutoskatsastuksen alainen asia. No, kun se kerran korottaa alustaa, niin päätti kirjoittaa asian otteeseen varmuuden välttämiseksi, ettei kukaan muukaan tuosta loppuelämän aikana napise.

Tietty autosta tuli nyt ihan erilainen ajaa, kun keulan pehmenneistä jousituselementeistä lähti yli 300tkm pois, ja taitaa Bilsteinin keppi muutenkin olla hieman tanakampaa tekoa kuin uusi alkuperäinen. Mitään vertailukohtaa mihinkään muihin ratkaisuihin ei ole, mutta tämä kelpaa minulle, ainakin toistaiseksi.


- amatyyr -

Ps. Nuo kepit sai tilattua ihan paikallisen jälleenmyyjän kautta, hinta 350e / pari tiskin yli näppiin ojennettuna.

Viimeksi muokannut amatyyr : 22.03.2018 14:38
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 01:00 (GMT +2).