Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2018, 13:18
Jarski899 Jarski899 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.18
Sijainti: Heinola
Viestit: 17
Perusasetus

Kardaanin tukilaakeri.


Kaipailisin vähän apua, eilen könysin hiluxin alla ja ravisteli käsin kardaania. Jos tukilaakeri on kunnossa ei lieni laakeri kunnossa kun kartaani heiluu käsi voimin ylös alas siitä tukilaakerin kohdalta? Mulla meinaa heiluu sentti kaupalla ylös alas, ja se kumi näyttää silmämääräisesti olevan kunnossa mutta aika reilusti antaa periksi. Auto on ollu niin kk päivät mulla, ja tutkin tota hommaa kun auto tahtoo hieman täristä/jyristä maantieajossa. Enkä äkkiseltään keksi muutakaan vikaa. Taakse vaihdoin uudet iskarit ja takapään niiaus muuttui paremmaksi. Tosin edestä menee iskarit myös vaihtoon kun näyttää toiselta puolelta vuotavan. Oon vaihtanu etu/takaperä, vaihde ja jakolootan öljyt juuri. Jyrinä ja tärinä voumistui ehkä hieman kun laitoin renkaisiin painetta n.1,9 kiloa. Ei oo hajuakaan paljon 33x12.5R15 (mutikoihin) rengastukseen kuuluisi pitää paineita maantieajossa? Kun auto tuli mulle oli n.1.7kiloa. ja paljon uskaltaa pudottaa kun lähtee metsään että ei lähde vanteelta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.03.2018, 17:48
Jarski899 Jarski899 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.18
Sijainti: Heinola
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarski899 Näytä viesti
Kaipailisin vähän apua, eilen könysin hiluxin alla ja ravisteli käsin kardaania. Jos tukilaakeri on kunnossa ei lieni laakeri kunnossa kun kartaani heiluu käsi voimin ylös alas siitä tukilaakerin kohdalta? Mulla meinaa heiluu sentti kaupalla ylös alas, ja se kumi näyttää silmämääräisesti olevan kunnossa mutta aika reilusti antaa periksi. Auto on ollu niin kk päivät mulla, ja tutkin tota hommaa kun auto tahtoo hieman täristä/jyristä maantieajossa. Enkä äkkiseltään keksi muutakaan vikaa. Taakse vaihdoin uudet iskarit ja takapään niiaus muuttui paremmaksi. Tosin edestä menee iskarit myös vaihtoon kun näyttää toiselta puolelta vuotavan. Oon vaihtanu etu/takaperä, vaihde ja jakolootan öljyt juuri. Jyrinä ja tärinä voumistui ehkä hieman kun laitoin renkaisiin painetta n.1,9 kiloa. Ei oo hajuakaan paljon 33x12.5R15 (mutikoihin) rengastukseen kuuluisi pitää paineita maantieajossa? Kun auto tuli mulle oli n.1.7kiloa. ja paljon uskaltaa pudottaa kun lähtee metsään että ei lähde vanteelta?
Noniin kävin tänään ostamassa Motonetin kannatin laakerin, saas nähdä tekeekö tolla mitään. Kun saan vaihdettua. Noin 80€ joutu köyhtymään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2018, 20:27
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Sähkö propleema


Ln170 päätti parkissa ollessaan kytkeä lähivalot palamaan ihanitsekseen,sammumaan ne sai irrottamalla akun johdot..varmaan jossain täällä foorumilla käsitelty ongelmaa,mutta liekö rele tai joku muu maadoitus häikkä,en ole vielä ehtinyt asiaan perehtyä,mut jos jollain täällä tuntumaa olisi asiaan niin kiitän ohjeista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.03.2018, 17:43
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex Näytä viesti
Ln170 päätti parkissa ollessaan kytkeä lähivalot palamaan ihanitsekseen,sammumaan ne sai irrottamalla akun johdot..varmaan jossain täällä foorumilla käsitelty ongelmaa,mutta liekö rele tai joku muu maadoitus häikkä,en ole vielä ehtinyt asiaan perehtyä,mut jos jollain täällä tuntumaa olisi asiaan niin kiitän ohjeista.
No rele se siinä oikutteli, uus maksoi peräti 9.50€
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2018, 17:38
Jarski899 Jarski899 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.18
Sijainti: Heinola
Viestit: 17
Perusasetus

Pienoinen ongelma


Noniin tänään aloin vaihtamaan sitä kardaanin tulilaakeria, ja nyt se on penkissä kiinni. Mutta kuinka helvetin tiukkaan se 24mm mutteri on täräytetty kiinni? Se on niin tiukassa että koko pötkö kääntyy penkissä. On koitettu jatkovarella, ja pultti koneella. Eikä niin mihinkään inahda, vituttaa kun noin simppeli homma tyssää tohon. Kai se on kohta käytävä töistä hakee talon isoin pultti pyssy. Enkä ole kyllä mun mielestä jäänyt mitää huomioimatta? Mitä YouTubesta katsoin jonkun videon niin se lähti melkein yskimällä irti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.03.2018, 14:11
Jarski899 Jarski899 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.18
Sijainti: Heinola
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarski899 Näytä viesti
Noniin tänään aloin vaihtamaan sitä kardaanin tulilaakeria, ja nyt se on penkissä kiinni. Mutta kuinka helvetin tiukkaan se 24mm mutteri on täräytetty kiinni? Se on niin tiukassa että koko pötkö kääntyy penkissä. On koitettu jatkovarella, ja pultti koneella. Eikä niin mihinkään inahda, vituttaa kun noin simppeli homma tyssää tohon. Kai se on kohta käytävä töistä hakee talon isoin pultti pyssy. Enkä ole kyllä mun mielestä jäänyt mitää huomioimatta? Mitä YouTubesta katsoin jonkun videon niin se lähti melkein yskimällä irti.
Vastataan itse itselle, että lähtijän se mutteri. Vaati vaan järeämmän pultti koneen. Muta tiukassa oli mutteri.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.03.2018, 12:52
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarski899 Näytä viesti
Vastataan itse itselle, että lähtijän se mutteri. Vaati vaan järeämmän pultti koneen. Muta tiukassa oli mutteri.
Kai nakuttelit/väänsit sen mutterin kaulassa olevan lukituslipareen auki siitä urastaan? Se mutteri pitäisi muuten olla avattavissa ihan kardaanin ollessa paikallaan auton alla, mulla riitti Makitan akkupulttipyssy kun olin laiska.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.03.2018, 13:21
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

No niin ristikot vaiheltu kaikki eteen ja taakse yks, etu kartaaniin myös vaati sen pronssi helan. Kummasti se hiljeni..
Vastauksia kun ei ole vielä antaa ni jatketaas kysymys linjalla..puhallin lakkasi hönkimästä länmintä, rintapellissä olevan hanan vaijeri liikkuu normaalisti ja nostaa lämpöjä normisti..ei vaan prkl puhalla ku kylmää?!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.03.2018, 15:20
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maksaa Näytä viesti
No niin ristikot vaiheltu kaikki eteen ja taakse yks, etu kartaaniin myös vaati sen pronssi helan. Kummasti se hiljeni..
Vastauksia kun ei ole vielä antaa ni jatketaas kysymys linjalla..puhallin lakkasi hönkimästä länmintä, rintapellissä olevan hanan vaijeri liikkuu normaalisti ja nostaa lämpöjä normisti..ei vaan prkl puhalla ku kylmää?!
Entäs se keskikonsolissa oleva sekoitusläppä? Kääntääkö vaijeri sitä yhtään/tarpeeksi? Sen läpän käyttövipu on ainakin 80-lukulaisissa käsiteltävissä ilman mitään purkamista apparin jalkatilassa. Jos sieltä on vaikka se vaijerin pää irti tai vaatii säätöä. Toinen vaihtoehto on se, että lämppärin kennon ympäriltä on semmoset vanhat vaahto tms. muoviset tiivisteet tuhoutuneet aikojen saatossa ja kaikki kennon kotelosta läpi tuleva ilma ei mene kennon läpi vaan sen ohi. Senkin näkee, kun irrottaa sen hanskalokeron takana olevan puhaltimen ja kennon kotelon välisen muoviputken ja sen isomman tötterön mikä on kennokotelon edessä. Samalla näkee onko se sekoittajan läppä rikki tai pois paikoiltaan.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.03.2018, 11:36
Haukitaro Haukitaro ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.18
Sijainti: Kokkola
Viestit: 16
Perusasetus

Muutama kysymys asiasta ymmärtäville!
Eli tyhjäkäynti seilaa riippumatta siittä onko moottori kylmä tai lämmin ja aina käynnistyksen jälkeen kierrokset matalalla, josta ne nousee jossain vaiheessa ylemmäs (1200rpm)! Edellinen omistaja ruuvannu hiukan syöttöä isommaks! (Ei savuta kuitenkaan)
Saako sitä kylmäkäynti-avustinta kuntoon kotikonstein, ilmeisesti vika siinä!?
Toinen asia on virransaanti, nimittäin pyyhkijät toimii välillä normaalisti ja välillä hitaammin! samalla kun pyyhkijät "normalisoituu" niin kierrokset koneessa nousee ihan pikkasen! Mikähän tämä juttu?
Jännitemittari kajuutassa näyttää kyllä tasasesti, n.14V! Toinen akku näyttää jo kulahtaneelta!
Kolmas asia liittyy näihin Ala-Plast levikkeisiin, eli jos jollain ois kuva missä levikkeet on paikoillaan!?
Autona Taro -96 2.4d ja ajettu 200tkm!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.03.2018, 11:42
Haukitaro Haukitaro ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.18
Sijainti: Kokkola
Viestit: 16
Perusasetus

Ja moottori on tuo 61kw!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.03.2018, 06:00
leppänen leppänen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.03.16
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 48
Perusasetus

ln65


tarvis muutoskatsastella ln65 taka-akseliin rangen 3-linkki eli A-frame ja rangen alatukivarret. eräskonttori ei lähteny katsastaan ja toinen konttori sanoi että onnistuu. rangesta löytyy paperit voi esittää katsurille mistä autosta luovutettu. löytyykös täältä ketään kuka olis tehny itelle muutoskatsastuksen samoilla härpäkkeillä? kaveri kehu että sai meneen pelkällä tolla rekkari otteella läpi. onko jotain muuta infoo asiasta?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.03.2018, 06:22
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja leppänen Näytä viesti
tarvis muutoskatsastella ln65 taka-akseliin rangen 3-linkki eli A-frame ja rangen alatukivarret. eräskonttori ei lähteny katsastaan ja toinen konttori sanoi että onnistuu. rangesta löytyy paperit voi esittää katsurille mistä autosta luovutettu. löytyykös täältä ketään kuka olis tehny itelle muutoskatsastuksen samoilla härpäkkeillä? kaveri kehu että sai meneen pelkällä tolla rekkari otteella läpi. onko jotain muuta infoo asiasta?
Olen katsastanut rangen varret 65:een. Mulla oli Rangen lukkopelti mukana mistä näki akselipainot ja runkonumeron. Lisäksi ne vaati aika tarkan selostuksen paperille mitä tehty miten hitsattu yms.....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.03.2018, 11:15
Tinka 2 Tinka 2 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.08.17
Sijainti: lieksa
Viestit: 11
Perusasetus

Meneeko 170 koppasen hiluxin vakio 6'' vanteelle 245/75/16 rengas? Taulukon mukaan pitäs olla vähintään 6,5''. onko kukaan kokeillu?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 14:15 (GMT +2).