![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mutta vikavaloonhan ne kyllä puuttuu ja vikakoodeihin. Tuo vikavalohan palaa kun autossa on vikaa. Siitä viasta tallentuu vikakoodi mistä herja on tullut. Eihän se auto ehjä ole jos siinä vikaa on??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No jos tohon alkuperäiseen kysymykseen vielä palataan, niin ihan muutamat perusasiat jos jaksaa tarkistaa, niin ei jää ainakaan ihan hölmöistä "pikkujutuista" kiinni.
Testaa että KAIKKI valot toimii (vilkut sumarit, pakki, rekkarivalot, jarruvalot). Ja jos viitsisi pistää muutaman kympin-satasen vaikka uusiin öljyihin, suodattimiin, tulppiin jne ns. perushuoltoon ennen leimalle ajoa. Zekkaa ettei pakoputki pahasti vuoda mistään, ja kurkkaa sen verta auton alle ja koputtelee vähän helmoja ettei ole ihan paperia silmämääräisesti ainakaan. Testaa jarruja ajossa ettei puolla tai lahaa, tarkistaa palat ja vaihtaa ne tarvittaessa sekä testaa/säätää kässärin. Lainaa tai ostaa OBD testerin (eivät ole kovin kalliita ainakaan) ja lukee koodit ja nollaa jos tarvis. Tai käyttää Motomaatissa. Pieni testilenkki ja zekkaa että pysyvät poissa. Renkaiden kunto nyt pitäisi olla itsestään selvyys. Tuulilasin kunto ja pesurien (myös lampun)/ pyyhkimien pitää toimia, helppoa zekata. Ja turvavoiden kokeilukaan ei ole kovin vaikeaa ja katsoa, että niiden kiinnitykset ja muoviosat lukitsimissa on ehjät. Iskareita voi perintesesti testata painelemalla kulmista ettei jää heijaamaan pitkäksi aikaa. Ja silmäilee ettei jouset ole mistään kohtaa poikki. Ja ohjauksen palloniveliä voi tutkailla jos kaveri/emäntä heiluttaa ratista ja pyöränlaakereitä kokeilla nostamalla tassun ilmaan. Kaikki oikeestaan suht helppoja itse tehtäviä tarkistuksia, joista voi sitten miettä tartteeko pajotusta - kunhan vaan viitsii tehdä ![]() Ei se takaa tietysti että menee läpi, mutta antaa ainakin jonkunlaisen kuvan mitä voi odottaa ja ei jää ainakaan kiinni siitä palaneesta rekisterikilven valosta... ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 05.03.2018 12:05 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Empä ole koskaan nähnyt hylkyä, service valon takia
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eikä ole pahitteeksi katsoa ettei runkosta puutu juuri se pätkä missä runkonumero on,Kyllä välillä näkee semmoisia kötöstyksiä ettei ymmärrä miten ne on ajamalla tullut verstaalle ja leimalle menossa.
|
![]() |
Luokat |
ehostus, leimalle, pikkuviat |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj60 vs hj61 katsastusta varten? | kurustikroki | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 26.07.2015 11:13 |
kaasupullojen katsastusta. | tapsa4x4 | Chit-Chat | 4 | 17.06.2015 23:01 |
Oliko ennen ennen ja nyt sit niinku nyt?? | G280E | Chit-Chat | 27 | 23.05.2015 19:36 |
Oulussa katsastusta lauantaisin ? | 4WD | Chit-Chat | 6 | 29.08.2014 20:19 |
Millasta katsastusta oikeasti haapavedella on.?? | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 29.03.2013 12:15 |