![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
4x4 partsin jarno halme on katsastanut wj 4 tuuman korotuksen kannattaa sieltä kysellä
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei nykyisissä pykälissä ja sovellusohjeissa käsittääkseni ole mitään sellaista, mikä estäisi 4" korotuksen leimaamisen mm. niihin peruskorkuisiin Jeeppeihin, joita on saanut samassa mallisarjassa tehtaalta 1" korkeampana? Olisiko tuo nyt sitten taas konttorin tulkinta asiasta? Kun autohan on kaikkinensa muuten sama, ainoa ero on alustan korkeudessa.
Muuttoautona ulkomailta valmiiksi korotettuna tuotu on (ainakin periaatteessa) voitu leimata täällä maahantuonnin yhteydessä vaikka 6" korotuksella ja 35" renkailla Suomen kilpiin, mutta jo maahan tuodun vakiokuntoisen auton alustan ja renkaiden muuttamisen osalta käsittäkseni korotuksen maksimimäärä ja rengaskoko määräytyy voimassaolevien määräysten mukaisesti. Sen sijaan puskureita yms. asia ei koske, jos auto ei ole tyyppihyväksytty.. noi muuttoauton/ tuontiauton pykälät on jotenkin aika hämärät kyllä muutenkin, en ainakaan itse ole niistä ihan täysin kärryillä. Toki kaikki muutokset autoon kuin autoon on syytä varmistaa etukäteen konttorilta, ettei tule ikäviä yllätyksiä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 07.11.2017 11:24 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oli lähtökohta mikä hyvänsä korotat maksimissaan 3" ja sillä sipuli. Jos lähtökohta on vakiosta tuuman korotettu Up-Country, korotat sitä max 3" - eli laitat siihen 4" satsin - ja homma on OK, mutta 4,5" ei enää käy. Vakiokorkuista korotat sen saman 3" etkä yhtään enempää eli 3,5" ei enää käy, vaikka onkin 0,5" matalampi kuin maksimin korotettu Up-Country! Tämmönen on Hämeenlinnan palveluhalukkaimman katsurin tulkinta ja jos on asema/henkilökohtanen, niin siitä sitten vaihtamaan konttoria/katsuria. Ihan pellemeininkiä on juu, mutta minkäs teet? ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei liity Jeeppiin, mutta katsastukseen kyllä...menin Discon kanssa joku vuosi sitten vuosikatsastukseen ja pyysin että samalla muutoskatsastetaan jousikorotus. Katsuri katteli autoa ja minua epäilevästi, että oletko ihan varma että se on korotettu eikä vakiona tuollainen, vaikka jouset ja iskarit kiilteli uutuuttaan. Sanoin että kyllä siinä on 2,5". Vielä mitatessakin kysyi totisen näköisenä, että olenko nyt ihan varma että on korotettu
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Trafin uusimmassa(kaan) tulkintaohjeessa ei sanallakaan mainita siitä, että saako alustan korkeuden muutoksessa käyttää saman mallisarjan verrokkiautoa vai ei. Jos sitä ei erikseen kielletä, se ei silloin voi olla kiellettyä - etenkin, koska kyseessä on saman mallisarjan auto, joka on tismalleen samalla e- tyypihyväksynnällä. Sitä en sitten tiedä, onko Trafilta tullut joku sisäinen "hys-hys"- muistio asiasta konttoreille, mutta toisaalta Trafin ei pitäisi pystyä linjaamaan tiukempia sovellusohjeita kuin mitä määräyksissä mainitaan. Sama kuin Poliisi antaisi tienpäällä sakkoa asiasta, mistä ei lain mukaan sakkoa anneta. Ei niin vain voi toimia. Noita paskoja konttoreita ja osaamattomia/ haluttomia katsastajia on Suomi pullollaan - ovat ottaneet sen saman ajattelutavan kuin kotimaisella byrokraatti- virkamiehelläkin yleensä on, eli kansalainen on virkamiehiä varten, eikä kuten pitäisi että virkamies on kansalaisia varten. Onneksi niitä konttoreita ja katsastajia löytyy, jotka hommansa osaavat ja haluavat auttaa parhaansa mukaan, ja jos eivät osaa niin kysyvät, opettelevat ja kouluttautuvat. Niillä konttoreilla kannattaa käydä, turha sitä on omaa päiväänsä pilata jonkun kusipäisen osaamattoman urpon takia ![]() Voi sitten halutessaan käydä sillä paskalla konttorilla kiusaamassa leimasetää vuosileimalla, kun on kaikki muutokset otteella mitä siellä on kielletty ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" | Jare | Maasturiprojektit | 426 | 03.01.2020 09:30 |
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 10 | 26.10.2015 21:02 |
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.10.2015 09:18 |
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. | Jonkki | Maasturiprojektit | 15 | 05.03.2013 14:39 |
Ikuisuus Suikka-Projekti | Palde | Maasturiprojektit | 19 | 29.12.2007 18:51 |