Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix
Jos löytyy hyviä ideoita tai niksejä, valmiita juttuja ja suunnitelmia niin otetaan mieluusti vastaan...
|
Jos edelleen meinaat korottaa jousitusta edes sen 2" puhumattakaan että enemmän, niin autoon PITÄÄ asentaa tuplaristikollinen etukardaani ellei ole jo. Vakio CV-nivel ei kestä edes katukäytössä kovin kauaa 2" korotusta, koska sen joustovara on silloin tapissa. Maastoon jos mennään niin CV hajoaa tai ainakin vaurioituu jo ekassa etujousituksen ulosjoustossa. Tarvitset etuakselin ja jakolaatikon ristikkoyoket ja tuplaniveletukardaanin, jonka mahdollisesti joutuu lyhentämään/pidentämään ja tasapainottamaan. Ko-Met Espoossa on edullinen. Samalla kannattaa tehdä etuperän huolto, mutta se on sitten jo eri juttu.
Mitä omassa ekassa WJ:ssä oli tehty jarrupääsylinterinvaihdossa, niin se oli asennettu vinossa, jolloin tehostimesta tuleva tappi oli mennyt väärään kohtaan pääsylinterissä eli reunaan. Tästä seurasi nesteiden vuotaminen tehostajaan. Epäilen että sulla on sama vika, mutta oire on jumitus. Ahdashan se tappi on asentaa, kun jarruputket pistää hanttiin, mutta kyllä sen saa suoraan, kun malttaa. Toinen ja todennäköisempi vaihtoehto on että tehostimesta tuleva tappi on jäänyt säätämättä ja liian pitkällä pääsylinterissä ja sitä pitää kiertää hieman sisään. Muuten tappi painaa jarruja päälle, vaikkei poljinta painettaisikaan.
Netistä kannattaa yrittää etsiä ja ladata WJ:n päälle 2000-sivuinen korjausmanuaali, josta löytyy
kaikki. Koitin etsiä mutten kovin nopeesti löytäny. Jos vähänkään enempää meinaa harrastaa, niin se kannattaa ostaa vaikka RockAutosta, niin ei tartte kokeilla jokaista asiaa kantapään kautta.