Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.09.2017, 13:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Mites onko kokemuksia talviajosta paripyörä vs single pyörä tyhjänä?
Kai se enempi lipsuttelua on kun pintapaine on pienempi..?
Itse on omissa autoissa tullut Harrastettua Hakkapeliitta LT tyylin talvirenkaita ja nyt mennään mallissa LT2, omassa ajossa nämä ei paljoakaan talvella kulu, mutta pito vähenee silti ja mulla siis ei paripyöräautoa.

Paripyöräauton negatiivisena puolena tulis mieleen jos et aja sillä pääasiallisena ajoautonasi, niin renkaat kuluu hitaasti ja pitäs silti uusia kun pito huononee.

Kannattaa tarkiastaa, että siihen saa jatkossakin jotain järkevää rengasta kun kevyeiden autojen rangaskoot meinaa mennä aina vaan suuremmalle vanteelle ja matalaprofiilisemmaksi.

Toivottaisin kuitenkin itsellekin paripyöräauton tervetulleeksi varsinkin jos siinä voisi käyttää samanlaista rengaskokoa kun vaikka Hiluxissa. Joitain ideoita mielessä mihin joku parin tonnin kantavuus olisi hyvä.

----------

Jos ei vielä mitään ole hankittu, niin kun nykypakut ei ehkä ole parasta bestiä kokonaisuutena ikääntyessään, niin oottekos kerinnyt jo haukkua Mersun Varion jonain 614:sena?
http://heavycherry.com/machineinfo/m...an___long.html


Viimeksi muokannut tekniikkamies : 02.09.2017 14:07
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.09.2017, 17:59
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Kenties joku hiasekuski innostuisikin Varion kiihtyvyydestä ja erkonomiasta, puhumattakaan pienemmästä kääntösäteestä.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.09.2017, 18:58
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Joo tuollainen mersu on ihan ok, jos käsijarruun saa tehtyä toimivamman ratkaisun. Käsijarru on paineilmalla ja biltematyylinen pikku kompura on sijoitettu auton alle ja viime tiedon mukaan jotain muutakin ruostuu kyseiseen liittyen ja uusia ei kuulemma saa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2017, 20:31
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Itse on omissa autoissa tullut Harrastettua Hakkapeliitta LT tyylin talvirenkaita ja nyt mennään mallissa LT2, omassa ajossa nämä ei paljoakaan talvella kulu, mutta pito vähenee silti ja mulla siis ei paripyöräautoa.

Paripyöräauton negatiivisena puolena tulis mieleen jos et aja sillä pääasiallisena ajoautonasi, niin renkaat kuluu hitaasti ja pitäs silti uusia kun pito huononee.

Kannattaa tarkiastaa, että siihen saa jatkossakin jotain järkevää rengasta kun kevyeiden autojen rangaskoot meinaa mennä aina vaan suuremmalle vanteelle ja matalaprofiilisemmaksi.

Toivottaisin kuitenkin itsellekin paripyöräauton tervetulleeksi varsinkin jos siinä voisi käyttää samanlaista rengaskokoa kun vaikka Hiluxissa. Joitain ideoita mielessä mihin joku parin tonnin kantavuus olisi hyvä.

----------

Jos ei vielä mitään ole hankittu, niin kun nykypakut ei ehkä ole parasta bestiä kokonaisuutena ikääntyessään, niin oottekos kerinnyt jo haukkua Mersun Varion jonain 614:sena?
http://heavycherry.com/machineinfo/m...an___long.html
Noin 20tkm vuodes tulee ajelua...

Variosta tykkään etenki tekniikasta ja sen työkalumaisuudesta, mut se on vähän iso kaupungissa pyöriteltäväks
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2017, 22:03
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Noin 20tkm vuodes tulee ajelua...

Variosta tykkään etenki tekniikasta ja sen työkalumaisuudesta, mut se on vähän iso kaupungissa pyöriteltäväks
Jos se on kuin henkilöauto, tavallinen paku vois olla kanssa varteenotettava kun korkeet ja parkkipaikkoihin nähden ylikokoiset vehkeet on hankalia kaupunkireissussa, mutta toisaalta johonkin kuorma-autoksi rekisteröityyn peliin saa helposti samalla vähän matkailuautoakin.

Vario kokoluokan peli olis muuten varteenotettava jos on joku pienempi auto myös.

Tuollainenkin mieleen tulee, että paripyörävehje on yleensä kuorma-auto jo ylinopeuksiin puuttuminen menee näköjään tarkemmaksi ja tarkemmaksi. Jos vehje on pääautona, niin ehkä silläkin on väliä saako ajaa 80 km/h kovempaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.09.2017, 08:00
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Kuorma-auto pitää ehdottomasti olla, penkkejä vähintään 5.
Perävaunumassa vähintään 2500kg...

Hankalat kriteerit rajaa aika paljon pakettiautoja pois.
Nelivedosta jo luopunu, hinta pompsahtaa kolminkertaseks...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.09.2017, 16:07
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Paljonko paripyörä sprinterissä on koukkupainot? Ykkösyöräsissä taitaa olla paritonnia ainakin mulla ja muutamalla kaverilla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.09.2017, 17:21
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Meillä töissä on eri kokoisia sprintereitä kouluautoina 14-23 paikasia linja-autoja ja kaikki paripyörillä.
Kyllä mun mielestä ne menee huonossa kelissä ja urasilla pikkuteillä paremmin kun ykkös pyöräset autot joita ollut kanssa meillä.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.09.2017, 17:47
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Paljonko paripyörä sprinterissä on koukkupainot? Ykkösyöräsissä taitaa olla paritonnia ainakin mulla ja muutamalla kaverilla
Jos oikein muistan niin firman Sprinterissä oli uutena vetopaino 2000kg, Veholta sai lapun nimellistä (200€?) korvausta vastaan millä sai vetopainon korotettua 2800kg. Tarkkaan en muista ku senverta jo aikaa. Sama homma oli/on W639 korissa Vitoissa, vakio 2t, korotettuna 2,5t.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.09.2017, 18:08
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

2000kg on vakio koukku, lisävarusteena saanu 2800 ja kolmelitrasissa on ainaki ollu 3500kg.

Jos ei oo merkattu vetomassaa mihinkää(koukkuu/otteesee), niin kuorma-autohan menee kokonaismassan mukaa ja automatik 3500kg(?)
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Maasturi- ja pakettiauto- ym jäämistöä J.A.S O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 15.04.2012 21:13
Paripyörät+telaviritys suon ylitykseen Tekniikka & Jutustelu 8 01.01.2012 09:08
Varastettu ja löytynyt: Mazda pakettiauto veejii Chit-Chat 0 21.09.2007 06:12
Pakettiauto? Tekniikka & Jutustelu 12 07.11.2006 19:39
Hulluja ideoita: vararenkaista paripyörät taakse? Sharedoc Tekniikka & Jutustelu 11 04.05.2004 20:31


Sivu luotu: 12:35 (GMT +2).