Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.08.2017, 14:10
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Joissain paripyöräautoissa kuten Sprinter on ihmetyttänyt pieni rengaskoko. Itselle mieluisin auto olisi sellainen, johon saa tarpeeksi jämerät pyörät ilman paripyöriä.
Kuin myös. Reilumpi rengaskoko heti lähtöjään.

Taitaa vaan olla tarve saada lattia alas ja pienet lokasuojan patit.
Monellakaan ei ole tarvetta reilulle pyöräkoolle, vaikka kulkisi mukavammin pattisilla teillä.
..ja tietysti nuo isommat renkaat maksaakin enemmän.

__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.08.2017, 17:01
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Ainakin tollaseen W906-koriseen Sprinteriin mahtuu alle 285/55-18 renkaat, firman pitkässä/korkeassa 319cdi:ssä on sellaset, edessä saattaa jossain ihan äärijoustossa hitusen raapasta sisälokariin. 255/55-20 renkaat näyttäis olevan jokatoisessa vastaavassa Sprinterissä alla mikäsekin on reilusti alkuperäistä isompi.

Vakiokoko taitaa olla 225/65-16 mikä on kyllä aivan onnettoman kokoinen tollasessa autossa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2017, 20:37
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Ainakin tollaseen W906-koriseen Sprinteriin mahtuu alle 285/55-18 renkaat, firman pitkässä/korkeassa 319cdi:ssä on sellaset, edessä saattaa jossain ihan äärijoustossa hitusen raapasta sisälokariin. 255/55-20 renkaat näyttäis olevan jokatoisessa vastaavassa Sprinterissä alla mikäsekin on reilusti alkuperäistä isompi.

Vakiokoko taitaa olla 225/65-16 mikä on kyllä aivan onnettoman kokoinen tollasessa autossa.
Auto olis 515 sprintteri, taka-akselin massa muistaakseni 3500kg, niin voi olla hankala löytää singlepyörät riittävällä kantavuudella.
Sinänsä isommat pyörät tois paremmat välitykset maantieajoon.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2017, 21:06
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Jos ite olisin Sprinteriä tms. hankkimassa ja sillä olis tarkotus jtn raskaampaa kuskata niin ehdottomasti paripyöränen. Töissä 7-hengen k-a, kokonaispaino 3550kg, omapaino luokkaa 2800kg. Verhoomo Sorsan sisusta, on jääkaapit, pöydät yms.

500kg konttiin ni on aivan nyökällään ja karmea ajettava(toki noi 285 leveät renkaat ei auta asiaa). Pitäis olla toiset lehdet(vakiona vain yksi) tai ilmajouset.

Asiakkaalla muuten samanlainen mutta 519 paripyörä, kok.paino vissiin 5tonnia. Menee paljon paremmin ja ryhdikkäämmin vaikka "kiinteästi" kontissa se 5-600kg kokoajan ja saa lastata helposti toiset samanverran.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2017, 07:12
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Mites onko kokemuksia talviajosta paripyörä vs single pyörä tyhjänä?

Kai se enempi lipsuttelua on kun pintapaine on pienempi..?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2017, 10:28
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Wink

Vasta ajelin Ruotsin ja Suomen halki retkuiluautorintterillä n. 400-500 kilon kuorma päällä. Onhan se jäätävää hoipertelua jo ilman sivutuulta....ja sivutuulen osuessa aukion laidasta hyppää metrin sivulle just...ja se neloskone on aivan vitsi. Vaihteensiirtokin on kuin heiluttelis harjanvartta soraämpärissä.

Jos olis aivan pakko mokoma pommi lunastaa itselleen, niin kuorma-autona, paripyörillä, kutoskoneella ja automaatilla.

Nimimerkillä vm 2014, 127 tkm, ohjaus kolisee, käsijarru ei pidä, ilmastointi vuotaa ja tietenkin saumat ruosteessa. :

E: paripyörä voipi kyllä lipsaa talvella?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2017, 13:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Mites onko kokemuksia talviajosta paripyörä vs single pyörä tyhjänä?
Kai se enempi lipsuttelua on kun pintapaine on pienempi..?
Itse on omissa autoissa tullut Harrastettua Hakkapeliitta LT tyylin talvirenkaita ja nyt mennään mallissa LT2, omassa ajossa nämä ei paljoakaan talvella kulu, mutta pito vähenee silti ja mulla siis ei paripyöräautoa.

Paripyöräauton negatiivisena puolena tulis mieleen jos et aja sillä pääasiallisena ajoautonasi, niin renkaat kuluu hitaasti ja pitäs silti uusia kun pito huononee.

Kannattaa tarkiastaa, että siihen saa jatkossakin jotain järkevää rengasta kun kevyeiden autojen rangaskoot meinaa mennä aina vaan suuremmalle vanteelle ja matalaprofiilisemmaksi.

Toivottaisin kuitenkin itsellekin paripyöräauton tervetulleeksi varsinkin jos siinä voisi käyttää samanlaista rengaskokoa kun vaikka Hiluxissa. Joitain ideoita mielessä mihin joku parin tonnin kantavuus olisi hyvä.

----------

Jos ei vielä mitään ole hankittu, niin kun nykypakut ei ehkä ole parasta bestiä kokonaisuutena ikääntyessään, niin oottekos kerinnyt jo haukkua Mersun Varion jonain 614:sena?
http://heavycherry.com/machineinfo/m...an___long.html

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 02.09.2017 14:07
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2017, 17:59
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Kenties joku hiasekuski innostuisikin Varion kiihtyvyydestä ja erkonomiasta, puhumattakaan pienemmästä kääntösäteestä.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.09.2017, 20:31
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Itse on omissa autoissa tullut Harrastettua Hakkapeliitta LT tyylin talvirenkaita ja nyt mennään mallissa LT2, omassa ajossa nämä ei paljoakaan talvella kulu, mutta pito vähenee silti ja mulla siis ei paripyöräautoa.

Paripyöräauton negatiivisena puolena tulis mieleen jos et aja sillä pääasiallisena ajoautonasi, niin renkaat kuluu hitaasti ja pitäs silti uusia kun pito huononee.

Kannattaa tarkiastaa, että siihen saa jatkossakin jotain järkevää rengasta kun kevyeiden autojen rangaskoot meinaa mennä aina vaan suuremmalle vanteelle ja matalaprofiilisemmaksi.

Toivottaisin kuitenkin itsellekin paripyöräauton tervetulleeksi varsinkin jos siinä voisi käyttää samanlaista rengaskokoa kun vaikka Hiluxissa. Joitain ideoita mielessä mihin joku parin tonnin kantavuus olisi hyvä.

----------

Jos ei vielä mitään ole hankittu, niin kun nykypakut ei ehkä ole parasta bestiä kokonaisuutena ikääntyessään, niin oottekos kerinnyt jo haukkua Mersun Varion jonain 614:sena?
http://heavycherry.com/machineinfo/m...an___long.html
Noin 20tkm vuodes tulee ajelua...

Variosta tykkään etenki tekniikasta ja sen työkalumaisuudesta, mut se on vähän iso kaupungissa pyöriteltäväks
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.08.2017, 17:48
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Kuin myös. Reilumpi rengaskoko heti lähtöjään.
Taitaa vaan olla tarve saada lattia alas ja pienet lokasuojan patit.
Monellakaan ei ole tarvetta reilulle pyöräkoolle, vaikka kulkisi mukavammin pattisilla teillä. ..ja tietysti nuo isommat renkaat maksaakin enemmän.
Omat testit tullut tehtyä 2,8 HDI Jumperissa, johon laiton renkaaksi Hiluxin vanhat 235/85/16 Hakkapeliitta LT:t. Ne on jäykähkön tuntuiset renkaat Jumperissa, joka varsinkin perästä on etuvetoisena yllättävän kevyt.

Itse voisin ottaa paripyöräauton jos siihen mahtuu melko hyvän kokoiset paripyörät. Yksi kiinnostava pakettiauto-ominaisuus on löytyykö tarpeeksi lyhyitä vaihteita, en olisi yllättynyt jos paripyöräautossa on panostettu lyhyeen pakkiin ja ykköseen.

Vielä yksi näkökulma paripyöriin jos ne on samaa kokoluokkaa kun pihassa olevissa muissakin autossa, niitä ehkä kertyy vähän kuin itsestään, mutta jos paripyöräautoon pitää ostaa erikseen 12 rengasta kesä-ja talvirenkaat, niin kalliiksi tulee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Maasturi- ja pakettiauto- ym jäämistöä J.A.S O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 15.04.2012 21:13
Paripyörät+telaviritys suon ylitykseen Tekniikka & Jutustelu 8 01.01.2012 09:08
Varastettu ja löytynyt: Mazda pakettiauto veejii Chit-Chat 0 21.09.2007 06:12
Pakettiauto? Tekniikka & Jutustelu 12 07.11.2006 19:39
Hulluja ideoita: vararenkaista paripyörät taakse? Sharedoc Tekniikka & Jutustelu 11 04.05.2004 20:31


Sivu luotu: 13:11 (GMT +2).