Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2017, 06:35
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Väärin ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja on viimekädessä vastuussa sakosta.
Nii että esim. Santander tai Osuuspankki? No ilmankos ei rajoitusten noudattaminen kiinnosta.

__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2017, 08:25
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Väärin ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja on viimekädessä vastuussa sakosta.
Nii että esim. Santander tai Osuuspankki? No ilmankos ei rajoitusten noudattaminen kiinnosta.
Niin, eikös ainakin peltipoliisi-selfiet tule rekisteriin merkitylle omistajalle? Tiedä sitten onko tulkinnassa joku tolkku, jos omistajana on rahoitusyhtiö.

Tulee ajeltua rajoitusten mukaan, eikä se ole ollenkaan vaikeaa. Mittarivirheet on tiedossa (omassa nolla, emännän autossa +5).
__________________
Jukka

Viimeksi muokannut JiiPee : 04.06.2017 08:29
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2017, 08:29
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Ei mulla ole kyl tietoa suuntaan tai toiseen. Jotenkin haltija tuntui loogisemmalta, mutta siis en tiedä oikeasti asiasta mitään.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2017, 09:18
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Rajoitusten mukaan sen 3-4 kilsaa yläkanttiin kun ajaa niin sujuvasti menee liikenne. Jos joku ajaa kasikympin alueella vaikka 75 niin haitanneeko tuo, säästö ajassa on olematon jos matka on esim. 10 kilsaa. Tuntuu ihmisillä olevan nykyään tien päällä kauhea kiirus, maltti on valttia ja turvallisuus ennen kaikkea.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2017, 10:05
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Rajoitusten mukaan sen 3-4 kilsaa yläkanttiin kun ajaa niin sujuvasti menee liikenne. Jos joku ajaa kasikympin alueella vaikka 75 niin haitanneeko tuo, säästö ajassa on olematon jos matka on esim. 10 kilsaa. Tuntuu ihmisillä olevan nykyään tien päällä kauhea kiirus, maltti on valttia ja turvallisuus ennen kaikkea.

Ei se haittaakkaan, mutta 99% niistä perkeleistä nostaa nopeuden suoran auetessa siihen 83Kmh jolloin ohittaminen isommalla autolla on mahdotonta eikä henkilöautollakaan helppoa tai laillista

Ja unohtaa ei saa, että se rekka voi olla menossa 2 nollaa kauemmas kuin toi 10Km


Sitä en oo vielä päässy kokeilemaan mitä jotkut sanoo, että vilkku vasemalle ja keskiviivalle, niin marssinopeus nousee siihen 84;jään
Siinähän tosin saattais onnistua ohitus kun se hidastelija vilkasee mittariaan ja jarruttaa niin samalla hetkellä puikkasee ohi
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2017, 10:13
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Niin, eikös ainakin peltipoliisi-selfiet tule rekisteriin merkitylle omistajalle? Tiedä sitten onko tulkinnassa joku tolkku, jos omistajana on rahoitusyhtiö.
Kyllähän nuo maksut aina menee haltijalle jos ajoneuvolla sellainen on, haltija kun on ajoneuvon käyttäjä joka maksaa myös verot ja vakuutukset ensisijaisesti

Ja haltija voi poistaa itsensä haltijan ominaisuudesta ilmoittamatta omistajalle siitä...
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2017, 14:31
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Tulee ajeltua rajoitusten mukaan, eikä se ole ollenkaan vaikeaa. Mittarivirheet on tiedossa (omassa nolla, emännän autossa +5).
Ei olekaan, mut entäpä kun jono alkaa sahata 65-80 km/h 80-alueella? Ohi jos lähdet niin vauhdilla pitää mennä, etenkin jos taaempaa lähtee liikkeelle.

Mikäs siinä jos sais itekseen olla menossa, mut kanssatötöilijät sotkee pakan. Etenkään pitkällä matkalla ei jaksa jäähä junnaamaan jonon päähän.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2017, 18:43
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei olekaan, mut entäpä kun jono alkaa sahata 65-80 km/h 80-alueella? Ohi jos lähdet niin vauhdilla pitää mennä, etenkin jos taaempaa lähtee liikkeelle.

Mikäs siinä jos sais itekseen olla menossa, mut kanssatötöilijät sotkee pakan. Etenkään pitkällä matkalla ei jaksa jäähä junnaamaan jonon päähän.
Johtuuko se jonon haitariliike persiillän olevista nopeusrajoituksista vai siitä, että jonon ensimmäinen ajaa sen rajoituksen mukaan (mittarivirhe huomioitu, eli todellinen=rajoitus)?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.06.2017, 18:55
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Taitaa olla ihan sama mitä niissä nopeusrajoitus lätkissä lukee, aina siellä toiset ajaa yli ja toiset alinopeutta ja vaikka kaikki ajaisivat samaa nopeutta esim.100km rajoituksella ja risteysalueet on 80km rajoituksella ja näitä sattuu olemaan muutaman km välein niin haitariliike on valmis
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.06.2017, 19:47
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Taitaa olla ihan sama mitä niissä nopeusrajoitus lätkissä lukee, aina siellä toiset ajaa yli ja toiset alinopeutta ja vaikka kaikki ajaisivat samaa nopeutta esim.100km rajoituksella ja risteysalueet on 80km rajoituksella ja näitä sattuu olemaan muutaman km välein niin haitariliike on valmis
Nyky käytännöllä juurikin näin, riippumatta montako kaistaa on.
Tähän olisi ihan helppo ratkaisu. Ne matelijat jotka kiihdyttää esteen poistuttua noin tunnin viiveellä, pysyvät oikealla kaistalla ja ne jotka haluaa kotiin vielä saman vuorokauden aikana, ajavat vasenta kaistaa. Helppoa ja toimivaa, jos vain näin toimittas.

Joku sanoi tuolla aikaisemmin, että jos ajaa 82km/h kahdeksan kympin alueella, niin ei anna tietä ohittelijoille. Minkäköhän takia? Jos pysyttäisiin siellä oikealla kaistalla jonon mukaisessa nopeudessa, niin kaistanvaihdot ja muut yllättävät tilanteet sujuisivat paljon helpommin. Ja jos on vahingossa väärällä kaistalla "liittymä tulossa" niin nyt tuo edellä ajava oikeuksistaan kiinni pitelevä idiootti estää pääsyn sinne oikealle kaistalle ja ainoa vaihtoehto on hidastaa ja etsiä sopiva rako, jolloin sahausliike taas alkaa.

Itse pyrin ajamaan oikean puoleista kaistaa "ohitukset pois lukien" ja annan hätähousujen ajella sitä vasenta. Mutta surullisen usein näkee näitä oikeuksiensa puolustelijoita ajamassa vasenta kaistaa nenä pystyssä ja aiheuttavat toimillaan aivan yhtä paljon vaaraa ja haittaa, kuin ne ylinopeutta ajavatkin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.06.2017, 20:25
savikontero:n Avatar
savikontero savikontero ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.08
Sijainti: ovensuu, Finland.
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Nyky käytännöllä juurikin näin, riippumatta montako kaistaa on.
Tähän olisi ihan helppo ratkaisu. Ne matelijat jotka kiihdyttää esteen poistuttua noin tunnin viiveellä, pysyvät oikealla kaistalla ja ne jotka haluaa kotiin vielä saman vuorokauden aikana, ajavat vasenta kaistaa. Helppoa ja toimivaa, jos vain näin toimittas.

Joku sanoi tuolla aikaisemmin, että jos ajaa 82km/h kahdeksan kympin alueella, niin ei anna tietä ohittelijoille. Minkäköhän takia? Jos pysyttäisiin siellä oikealla kaistalla jonon mukaisessa nopeudessa, niin kaistanvaihdot ja muut yllättävät tilanteet sujuisivat paljon helpommin. Ja jos on vahingossa väärällä kaistalla "liittymä tulossa" niin nyt tuo edellä ajava oikeuksistaan kiinni pitelevä idiootti estää pääsyn sinne oikealle kaistalle ja ainoa vaihtoehto on hidastaa ja etsiä sopiva rako, jolloin sahausliike taas alkaa.

Itse pyrin ajamaan oikean puoleista kaistaa "ohitukset pois lukien" ja annan hätähousujen ajella sitä vasenta. Mutta surullisen usein näkee näitä oikeuksiensa puolustelijoita ajamassa vasenta kaistaa nenä pystyssä ja aiheuttavat toimillaan aivan yhtä paljon vaaraa ja haittaa, kuin ne ylinopeutta ajavatkin.
Ei vastaantulevien kaistaa saa ajaa.. täällä maalla on soratiellä kolme uraa joista 1 yhteinen.. väistä siinä sitte oikealle ni oot ojassa.
Joo ei ne rajotukset niin paljoo vituta ku se että ajetaan varuiks 15 alle sallitun nimim. Vasta ajoin 65kmh 100 rajotuksilla jonku perässä..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.06.2017, 23:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Johtuuko se jonon haitariliike persiillän olevista nopeusrajoituksista vai siitä, että jonon ensimmäinen ajaa sen rajoituksen mukaan (mittarivirhe huomioitu, eli todellinen=rajoitus)?
Ei johdu. Se jonon eka tosi harvoin ajaa tasaista suurinta sallittua, se puutuu mäkiin, hiljentää kameran kohdalla jne.

Nuo mopoautot on kyllä melkoinen vitsaus ja hermojen koetin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.06.2017, 00:33
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.016
Perusasetus

Itsellä on reittejen ja aikataulujen suunnittelua helpottanut iPad, joka ei ole ajaessa somen käyttöä varten, vaan karttana ja navigaattorina. Joskus taksihommissa ei ollut tällaista ja epävarmuus navigaattorin kanssa lisäsi stressiä.

Nyt jos haluan mennä johonkin, katson etukäteen iPad:istä minne olen menossa, ehkä mihinkä pysäköin. Joskus vanhanaikaiseen navigaattoriin kirjoitti osoitteen ja oli vähän kuin herran haltuun onko reitti järkevä ja paikka oikea.

Ajaminen voi olla hupiakin, mutta jos kyse on jostain kuljetustehtävästä, joka sisältää muutakin, työn sujuvuuden kannalta moni muu asia merkitsee enemmän ja voi olla tärkeämpää homman kannattavuuden kannalta. Esimerkiksi taksista mieleen jäi, ettei kaahailusta ole hyötyä, vaan esimerkiksi luotettavasta maineesta ja hyvästä palvelusta asiakkaiden keskuudessa. Siihen kuuluu aikataulujen pitäminen ja hyvin suunnitellut aikataulut vähentää stressiä.

Liikennettä voi parantaa poistamalla mopoautot ainakin teiltä, jossa on 80 tai enemmän nopeusrajoitukset ja tekemällä järjestelmä, jossa auto tunnistaa nopeusrajoitukset ja osaa mennä oikeaa nopeutta. Ratkaista pitäisi myös mitä tehdä jos ihmiset ei keskity ajamiseen, vaan räpläilee jotain älylaitteita.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runner jako persiillään? Oli se. Reisrdok Tekniikka & Jutustelu 8 01.04.2010 09:57


Sivu luotu: 01:18 (GMT +2).