Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2017, 09:14
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Työmaarajoitukset kokee kovaa inflaatiota, kun niitä alkaa olemaan Suomen tiet väärällään.

Itteä ei toi perseessä roikkuminen kiinnosta tuon taivaallista, kun ei mulla ole koskaan takamatkustajia kyydissä. Mutta moottoritiellä näkee monesti miten sokeita iso osa kuskeista on, kun se hitaammin omaa kaistaa kulkeva ajoneuvo huomataan vasta jollain alle 25 metrin etäisyydellä ja sitten onkin jo kiire vasemmalle kaistalle.

Peltitolpat helvettiin ja oikeata valvontaa ja tarvittaessa huomautuksia siitä oikeasta riskikäyttäytymisestä.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.06.2017, 10:46
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Tieliikenteessä suhteellisuudentajun puuttuminen nopeuksissa syljettää aina.
Piha-alueella tai Kolmenkympin alueella esimerkiksi tietyömaalla kympin tai kahden ylinopeus osaa olla todella yllättävä asia johon muut tien käyttäjät eivät ehkä pysty varautumaan, mutta moottoritiellä jossa lähtökohtaisesti ei ole risteävää liikennettä ja liikennöinti tapahtuu samaan suuntaan. On mielestäni parin kympin nopeuseroilla pieni merkitys.

Jotta niuhottamiselta vältyttäisiin ei pitäisi lainlaatijankaan toimesta tasapäistään asioita jotka eivät ole samallatapaa moitittavia.

Työmaarajoituksien inflaatioon on varmasti vaikuttanut niiden käyttö tieosuuksilla silloin kun tietöitä ei tehdä. Kyltit vaan unohdetaan paikalleen.
Toiseen ääripäähän olen tutustunut Saksassa, autobahnilta oli kuorittu pinta pois uuden tieltä ja tie muistutti kynnettyä perunapeltoa ainakin kun siihen heilahti maantienopeutta. Tietyö ei ollut käynnissä, ketään ei ollut paikalla ja koneita ei ollut tiellä. Paikalla oli siis nopeus rajoitus, suomalaisittain moottoritienopeutta (oliskohan rajoitus taas poistettu kun asfaltti olisi kunnostettu)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2017, 12:08
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Itteä raskaalla liikkuessa ja muutenkin vituttaa se, että ne nopeusrajoituskyltit pitää tilkkiä sinne risteykseen, mutta sitten se tienumero (ei merkitystä enää navig. aikaan) kyllä laitetaan omaan tolppaansa 200m ristyksen jälkeen

Sit välillä on ihan mielivaltaisesti alennettuja nopeuksia, jossain keskellä ei *ttu mitään on 60kmh;n pätkä jossa kamera, ainoo mikä sen alennuksen aiheuttaa on 30m päässä tiestä aidan takana oleva talo ja ohituskaistallinen risteys josta hyvä näkyväisyys ainakin 3km molempiin suuntiin


Ite laskettelin kajaaniin menemään ja huitaisin 60 alueesta suurinta sallittua, kun nostin kaasun risteyksen vuoksi, ettei kukaan ole tunkemassa eteen kolmion takaa kuvitellessaan ehtivänsä.
Takaisin tullessa sit onneksi muistinkin hidastaa kunnolla kun oli siviilit kuvailemassa


Kamera tolpille hidastamiseen on syynä varoitukset, kolmas varoitus on sakko vaikka ei vielä sakolle ois kertaakaan ajanutkaan vaan sen 4km yli sallitun
Eikä ne kamerat oikeita ylinopeuksia valvo, ne jotka ajaa tarkoituksella yli sallitun vaihtaa kaistaa, kamerat on vaan niille jotka keskittyy ajamiseen ja unohtaa nopeuden kyttäämisen siinä kamera notkossa


Sit samaa mieltä noista tietyörajotuksista, ne kokee nopeesti inflaation ja lakkaa kiinnostamasta jos 80 alueella alkaa 50 rajoitus 10km ennen sitä korjauskulkuetta
Ruottissa oli rullaava nopeusrajoitus, kun korjauskolonna kulki koko ajan, niin nopeusrajoitus autokin kulki kokoajan



Itellä ei kyllä muuten ole ongelmia rajoituksia noudattaa, mutta kiireempiä en 80 alueella todellista 82 nopeudessa ala väistelemään
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.06.2017, 14:02
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
nopeusrajoituskyltit pitää tilkkiä sinne risteykseen, mutta sitten se tienumero (ei merkitystä enää navig. aikaan) kyllä laitetaan omaan tolppaansa 200m ristyksen jälkeen
Herrat siirrättelee pikkukylillä noita 60-70 rajoituskylttejä millon mihinkin ja ne tienumerot jää sinne missä ne on joskus alunperin olleet.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.06.2017, 23:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Kamera tolpille hidastamiseen on syynä varoitukset, kolmas varoitus on sakko vaikka ei vielä sakolle ois kertaakaan ajanutkaan vaan sen 4km yli sallitun
Varoitus? Kirjallista huomautustako meinaat? Ei pidä paikkaansa tuo väittämä, ne ei kerry minnekkään, niitä saa ottaa vaikka joka päivä ilman että haittaa mitään. Ja kirje menee auton haltijalle eikä kuskia tarvitse selvittää vaikka tulis väärälle henkilölle huomautus.

Ja jos lappu tulee 4 km/h ylityksestä, niin todellinen on ollut 7 km/h yli, josta vähennetty 3 km/h tekninen toleranssi. Eli keskivertoauton mittarinopeus on yli 90 km/h jos tollasen huomautuksen 80-alueella saa. Suotta polkee todellisen vauhdin alle sallitun.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2017, 10:17
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Varoitus? Kirjallista huomautustako meinaat? Ei pidä paikkaansa tuo väittämä, ne ei kerry minnekkään, niitä saa ottaa vaikka joka päivä ilman että haittaa mitään. Ja kirje menee auton haltijalle eikä kuskia tarvitse selvittää vaikka tulis väärälle henkilölle huomautus.

Ja jos lappu tulee 4 km/h ylityksestä, niin todellinen on ollut 7 km/h yli, josta vähennetty 3 km/h tekninen toleranssi. Eli keskivertoauton mittarinopeus on yli 90 km/h jos tollasen huomautuksen 80-alueella saa. Suotta polkee todellisen vauhdin alle sallitun.
Juuri tota kirjallista huomautusta meinaan, ei ole moista tullut, kun tolpalla ei viitti arpoa oliko se ny 80 tai 100 vai olikohan tässä ny 60, kun metsää on tien ympärillä, joten nopeus pois vaan


Muutamakin on sanonu, että ensin pari kirjallista ja sitten sakko tullut
Vaan onko lie niissä, et on pari kirjallista otettu ja sitten ratsiaan ajettu
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2017, 06:35
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Väärin ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja on viimekädessä vastuussa sakosta.
Nii että esim. Santander tai Osuuspankki? No ilmankos ei rajoitusten noudattaminen kiinnosta.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2017, 08:25
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Väärin ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja on viimekädessä vastuussa sakosta.
Nii että esim. Santander tai Osuuspankki? No ilmankos ei rajoitusten noudattaminen kiinnosta.
Niin, eikös ainakin peltipoliisi-selfiet tule rekisteriin merkitylle omistajalle? Tiedä sitten onko tulkinnassa joku tolkku, jos omistajana on rahoitusyhtiö.

Tulee ajeltua rajoitusten mukaan, eikä se ole ollenkaan vaikeaa. Mittarivirheet on tiedossa (omassa nolla, emännän autossa +5).
__________________
Jukka

Viimeksi muokannut JiiPee : 04.06.2017 08:29
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.06.2017, 14:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja kirje menee auton haltijalle eikä kuskia tarvitse selvittää vaikka tulis väärälle henkilölle huomautus.

Väärin ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja on viimekädessä vastuussa sakosta.
Huomautuksesta nyt kyse eikä sakoista. Mä oon meidän kaikkien autojen omistaja, vaimo haltija pikkutoitsussa. Mun ajamat huomautukset tulee hänen nimellä. Erikseen mainittu näissä lapuissa että ei tartte tehdä mitään vaikka et olisikaan ollu kuljettaja etkä siis syyllinen tapahtumaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.06.2017, 08:22
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Työmaarajoitukset kokee kovaa inflaatiota, kun niitä alkaa olemaan Suomen tiet väärällään.
Työmaarajoitukset on minun mielestä asiallisia, kun töitä tehdään tai tie jää normaalia heikompaan kuntoon useamman päivän projektissa. Ne on laitettu niin työntekijöiden kuin tiellä liikkuvienkin turvaksi. Niiden inflaatiota ruokkivia puutteita ja virheitä tosin näkee ihan liikaa.

Esimerkiksi työpäivän päättyessä on jätetty voimaan alennettu nopeus, vaikka sille ei ole mitään järjellistä perustetta. Kaapelien asentajat on poistuneet koneineen tieltä viikonlopun viettoon, missään ei ole koneita näkyvissä, eikä kaivantoja, päällyste on ihan koskematon ja ehjä, mutta se 30km/h merkki on koko viikonlopun siellä tien penkalla

Tai kaivinkone on töissä viemärityömaalla ja 30km/h rajoitus alkaa työmaan kohdalla. Rajoituksen loppua ei näy missään, kun ei ole laitettu loppumerkkiä. Tai loppuuhan se seuraavalla nopeusrajoitusmerkillä, joka on jossakin monen kilometrin päässä
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runner jako persiillään? Oli se. Reisrdok Tekniikka & Jutustelu 8 01.04.2010 09:57


Sivu luotu: 06:10 (GMT +2).