Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.05.2017, 19:36
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Itellä tuo egr kans käyny mielessä mut ku se vikakoodi on vaan aina sytytyshäiriö nelosessa? Luulis sillon jos egr temppuisi et olis aina eri pytyissä? Jotain mustaa oli siellä kaasuläpällä kyllä, jos hankailis ne puhtaaksi.. Uskaltaako tässä kääntää käsin sitä läpää? Vaijerilla menee ihan normaalisti polkimelta asti?

__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2017, 21:04
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjy Näytä viesti
Itellä tuo egr kans käyny mielessä mut ku se vikakoodi on vaan aina sytytyshäiriö nelosessa? Luulis sillon jos egr temppuisi et olis aina eri pytyissä? Jotain mustaa oli siellä kaasuläpällä kyllä
Hiluxissa EGR tukkii eniten nelospyttyä,sit hieman vähemmän kolmosta, varsin vähän kakkosta ja ykköstä ei oikeestaan ollenkaan, johtuen imusarjan muodosta. Ilmakanava tulee imusarjan takapäähän lähimmäs nelospyttyä.

Kuin lie tuos anjoviksessä??
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.05.2017, 21:36
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Eipä taida VVT-i:ssä olla koko EGR:ää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.05.2017, 09:17
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Taitaa sittenkin kallistua jumivien suuttimien puolelle tämä vika, oon nyt pari tankkia ajanut injector cleanerit tankissa ja viimeiseen 300km ei ole enää nykinyt eikä sytyttänyt valoa..
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.06.2017, 19:03
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Pysyi pitkään se nykytys poissa mut nyt taas rupes, semmonen jäi nyt kaaliin et se nykiminen tulee vain tasakaasulla ajaessa. Jos koko ajan kiihdyttää ja löysää nii ei nyi, vasta tasakaasulla alkaa.. Ja tossa oli pitkä kuiva jakso välissä, tänään vasta sateessa ajoin pitkilleen. Vikakoodit ku katsoi nii missfireä löytyi taas koodina.. Voikohan joku kampuran asentotunnistin esim. Tehdä tuommoista häröä?
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.06.2017, 20:31
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Misfire on yleensä puolien, sytkäjohtojen tai tulppien vika. Tosin en tiedä jos on sitten joku merkkikohtainen logiikkaero vikakoodeissa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.06.2017, 21:26
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 308
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjy Näytä viesti
Pysyi pitkään se nykytys poissa mut nyt taas rupes, semmonen jäi nyt kaaliin et se nykiminen tulee vain tasakaasulla ajaessa. Jos koko ajan kiihdyttää ja löysää nii ei nyi, vasta tasakaasulla alkaa.. Ja tossa oli pitkä kuiva jakso välissä, tänään vasta sateessa ajoin pitkilleen. Vikakoodit ku katsoi nii missfireä löytyi taas koodina.. Voikohan joku kampuran asentotunnistin esim. Tehdä tuommoista häröä?
Mitäs kaikkea tuolle nyt todellisuudessa on tehty? Täytyis katella vähän mitä arvoja mikäkin anturi antaa. Sais helpommin suuntaa hakea vikaa..

Antaako vikakoodin aina samalle sylinterille? Jos, onko suuttimia tai puolia kokeiltu vaihtaa ristiin, siirtyykö vika? Tulpat nyt varmaan ensimmäisenä uusittu?
Mitä kaikkea ne nyt siellä toyotalla on tehnyt?

Viimeksi muokannut Tossavainen : 26.06.2017 21:28
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.06.2017, 22:12
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Eikös toi karstaantuminen aiheuta "misfireä"? Nää vvt-i koneethan tykkää kovasti öljystä.
Ainakin lexuksen kanssa ollut amerikan maalla onkelmia ton karstaantumisen kanssa, josta sitten ilmaantuu tota misfireä.
Monessa uudemmassa autossa imuventtiilit karstottuu kun bensa ei huuhtele niitä, sen takia mitkään bensan sekaan työnnettävät litkut ei sitä karstaa poista. Näin mulle on esson baarissa isot pojat kertonu.

Viimeksi muokannut vellihousu : 26.06.2017 22:21
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.06.2017, 18:44
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Mitäs kaikkea tuolle nyt todellisuudessa on tehty? Täytyis katella vähän mitä arvoja mikäkin anturi antaa. Sais helpommin suuntaa hakea vikaa..

Antaako vikakoodin aina samalle sylinterille? Jos, onko suuttimia tai puolia kokeiltu vaihtaa ristiin, siirtyykö vika? Tulpat nyt varmaan ensimmäisenä uusittu?
Mitä kaikkea ne nyt siellä toyotalla on tehnyt?
Pysyy aina nelossylinterillä se koodi, siihen on vaihdettu kolmosen suutin. Ei vaikutusta.
Puolat on vaihdettu neloseen kaksi kertaa, kolmannella kerralla pistin nippon densot joka reikään. Ei vaikutusta.
Paineet on mitattu joka pytyltä, arvot on kuulemma niin hyvät kun vain voi olla.
Johtosarjat on käyty läpi eculta puolille, ei vikaa.
Aina tulee se sama vikakoodi p1315 mikä on kuulemma 4sylinterin sytytyshäiriö..
Ps:tulpat on vaihdettu ja polttoainepaineet tarkistettu, ei niissäkään ollut sanomista.
Tuo koodi on myös itse ecun vikakoodi, pitäsköhän vielä kokeilla uudella boksilla.
__________________
puukko 2

Viimeksi muokannut ärjy : 28.06.2017 18:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Peugeot Partner ajonesto Hessu_Hopo Tekniikka & Jutustelu 7 29.04.2014 20:34
Jimnyn ajonesto RIPAX Tekniikka & Jutustelu 29 10.03.2013 13:11
Suzuki Jimny ajonesto MOGGI Tekniikka & Jutustelu 1 10.12.2010 19:03
Freelanderin ajonesto Freelander Tekniikka & Jutustelu 27 18.11.2006 18:31
Ajonesto & kulutus Firebird Vuosimallit 1984-1996 7 02.06.2004 14:23


Sivu luotu: 13:39 (GMT +2).