|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Toyotan ajonesto.Olis tämmönen 1,8 2004 t25 avensis, pystyykö tuossa vaihtamaan käytetyn ecun jos vaihtaa samalla kaikki muutkin ajonestoon liittyvät osat? Marmori väitti et ei onnistuisi kun uudella boxilla 998€ ja heillä koodaamalla +400€..
__________________
puukko 2 |
#2
|
|||
|
|||
Uskoisin että onnistuu, kunhan avaimet ja kenties ajoneston antennin vaihtaa luovuttaja-autosta. Jos jotain joutuu koodaamaan niin "uusi" ecu pitää ehkä opettaa muille ohjainlaitteille, tai vanhat avaimet uudelle ohjainlaitteelle.
Suzukiin jos vaihtaa käytetyn ecun, pitää avaimet koodata ja syöttää muistaakseni varaosa auton valmistenumerosta 7 merkkiä ohjainlaitteelle. Tuurilla voi toimia pelkästään avaimet koodaamalla. |
#3
|
|||
|
|||
Pitäis käydä, jos on kaikki romut toisesta.
Muutamaan muuhun merkkiin ei saa edes käytettyä boksia koodattua ollenkaan, jos ajonestokamat ei oo saman valmistenumeron vehkeestä. |
#4
|
||||
|
||||
Kiitoksia.
Pitää tilata tuo paketti ja kokeilla, avaimiin pystyy pelkät sirut vaihtamaan joten sen puitteissa helppo homma.. Ihme lämpimänä nykimistä metsästänyt jo puoli vuotta, saman koodin antaa aina. Sytytyshäiriö 4-sylinterissä.. Uutta osaa jo repullinen ja ei asetu.. Jospa se ois tuossa boksissa..
__________________
puukko 2 |
#5
|
|||
|
|||
Joo originaalin avaimen säilyttäminen on hyvä, jonkin verran noita siruja näperrelty ristiin, kun ei yllättäen avaimen jyrsintänumerot aina täsmää olemassaoleviin.
|
#6
|
|||
|
|||
Nykimisestä tuli mieleen myös suuttimet, yhteen maximaan laitoin fortet tankkiin ja 200km ajoa ja nykimiset tiessään pysyvästi, toinen olis kokeilla ilman tankin korkkia jos huohotus tukossa.
On vaan meilläkin tehdyistä ecun vaihdoista 99% ollut vääriä diagnooseja, paitsi mopar ja fiat tuotteissa. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
puukko 2 |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
puukko 2 |
#10
|
||||
|
||||
Paikallinen paja joka korjaa niitä tuumasi et onnistumis % on aika huono.. Pitänneekö paikkaansa sitten..
__________________
puukko 2 |
#11
|
||||
|
||||
Öö.. Lukeeko se esto vielä muutakin kuin tuota sirua?
__________________
puukko 2 |
#12
|
||||
|
||||
Ei tarvii siruja vaihtaa, vanhan avaimen saa opetettua uusiks tietynlaisella jumpalla Techstreamin avulla tai jopa ilman. Et tarvii muuta kuin sen toisen ECUn.
|
#13
|
||||
|
||||
Mites tämä käytännössä tapahtuisi? Entinen boksi irti ja uusi paikalleen ja sitten erinnäisiä toimia? Oon kyl ihan käsi näiden moottorin ohjauksien kanssa, taas alkoi se nykiminen. Rauhoittui sen jälkeen ku moottorin valo syttyi..
__________________
puukko 2 |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Luettavassa muodossa esim. täällä: http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=102810 |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
puukko 2 |
#16
|
||||
|
||||
Vaihdoin vielä sen paljon parjatun imusarjan tiivisteen tänään, pitää sen vaikutus kokeilla..
__________________
puukko 2 |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Pitää se boksi hommata ja kokeilla sillä et asettuuko..
__________________
puukko 2 |
#18
|
|||
|
|||
Oletko mitannu lämpötila-antureita. Oireilee samalla tavalla. Jos antaa väärää lukemaa vaikuttaa suoraan seokseen.
|
#19
|
||||
|
||||
Kannattais kattoo Techstreamilla muutkin datat mitä koneessa pyörii. Näkis mm. seoksen korjaukset ja anturitiedot.
|
#20
|
||||
|
||||
Mulla onki haku päällä kuka täällä joensuun seudulla osaisi tehdå moisen operaation, itsellä tuo datan lukeminen menee ohi.. Ei vaan osaa.. Ei varmaan ole mittailtu antureita, pitäskö vain mutuna vaihtaa uusi ja kokeilla.. Mittaristoa koskeva anturi on kunnossa kun viisari toimii oikein.. Korjaamolla se on jo seisonut tonnin edestä ja vika ole muuttunut mihinkään..
__________________
puukko 2 |
#21
|
|||
|
|||
Onko egr kuin täynnä skeidaa? jos sieltä lentelee nokea tai muuta sontaa ja jättää venttiiliä auki
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#22
|
||||
|
||||
Itellä tuo egr kans käyny mielessä mut ku se vikakoodi on vaan aina sytytyshäiriö nelosessa? Luulis sillon jos egr temppuisi et olis aina eri pytyissä? Jotain mustaa oli siellä kaasuläpällä kyllä, jos hankailis ne puhtaaksi.. Uskaltaako tässä kääntää käsin sitä läpää? Vaijerilla menee ihan normaalisti polkimelta asti?
__________________
puukko 2 |
#23
|
||||
|
||||
Mites toi anturien mittaus menee? Ihan rautalankamallilla kiitos
__________________
puukko 2 |
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos tee-se-ite touhu kiinnostaa niin tilaa Kiinasta OBD-johto ja toi ohjelma: http://m.uobdii.com/wholesale/cheap-...or-toyota.html Tolla saat vikakooditkin nollattua ja näät kaiken datan mitä auto pitää sisällään. Turha testailla antureita yleismittarilla tai kokeilla vaihtaa summan mutikassa. |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
puukko 2 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Peugeot Partner ajonesto | Hessu_Hopo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2014 20:34 |
Jimnyn ajonesto | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 10.03.2013 13:11 |
Suzuki Jimny ajonesto | MOGGI | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.12.2010 19:03 |
Freelanderin ajonesto | Freelander | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 18.11.2006 18:31 |
Ajonesto & kulutus | Firebird | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 02.06.2004 14:23 |