Toyotan ajonesto.
Olis tämmönen 1,8 2004 t25 avensis, pystyykö tuossa vaihtamaan käytetyn ecun jos vaihtaa samalla kaikki muutkin ajonestoon liittyvät osat? Marmori väitti et ei onnistuisi kun uudella boxilla 998€ ja heillä koodaamalla +400€..
|
Uskoisin että onnistuu, kunhan avaimet ja kenties ajoneston antennin vaihtaa luovuttaja-autosta. Jos jotain joutuu koodaamaan niin "uusi" ecu pitää ehkä opettaa muille ohjainlaitteille, tai vanhat avaimet uudelle ohjainlaitteelle.
Suzukiin jos vaihtaa käytetyn ecun, pitää avaimet koodata ja syöttää muistaakseni varaosa auton valmistenumerosta 7 merkkiä ohjainlaitteelle. Tuurilla voi toimia pelkästään avaimet koodaamalla. |
Pitäis käydä, jos on kaikki romut toisesta.
Muutamaan muuhun merkkiin ei saa edes käytettyä boksia koodattua ollenkaan, jos ajonestokamat ei oo saman valmistenumeron vehkeestä. |
Kiitoksia.
Pitää tilata tuo paketti ja kokeilla, avaimiin pystyy pelkät sirut vaihtamaan joten sen puitteissa helppo homma.. Ihme lämpimänä nykimistä metsästänyt jo puoli vuotta, saman koodin antaa aina. Sytytyshäiriö 4-sylinterissä.. Uutta osaa jo repullinen ja ei asetu.. Jospa se ois tuossa boksissa.. |
Joo originaalin avaimen säilyttäminen on hyvä, jonkin verran noita siruja näperrelty ristiin, kun ei yllättäen avaimen jyrsintänumerot aina täsmää olemassaoleviin.
|
Nykimisestä tuli mieleen myös suuttimet, yhteen maximaan laitoin fortet tankkiin ja 200km ajoa ja nykimiset tiessään pysyvästi, toinen olis kokeilla ilman tankin korkkia jos huohotus tukossa.
On vaan meilläkin tehdyistä ecun vaihdoista 99% ollut vääriä diagnooseja, paitsi mopar ja fiat tuotteissa. |
Korjauta se oma ecu.Ford focus samaa vikaa ja boxin korjauksella tulee kuntoon.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei tarvii siruja vaihtaa, vanhan avaimen saa opetettua uusiks tietynlaisella jumpalla Techstreamin avulla tai jopa ilman. Et tarvii muuta kuin sen toisen ECUn.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Luettavassa muodossa esim. täällä: http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=102810 |
Lainaus:
|
Vaihdoin vielä sen paljon parjatun imusarjan tiivisteen tänään, pitää sen vaikutus kokeilla..
|
Lainaus:
Pitää se boksi hommata ja kokeilla sillä et asettuuko.. |
Oletko mitannu lämpötila-antureita. Oireilee samalla tavalla. Jos antaa väärää lukemaa vaikuttaa suoraan seokseen.
|
Kannattais kattoo Techstreamilla muutkin datat mitä koneessa pyörii. Näkis mm. seoksen korjaukset ja anturitiedot.
|
Mulla onki haku päällä kuka täällä joensuun seudulla osaisi tehdå moisen operaation, itsellä tuo datan lukeminen menee ohi.. Ei vaan osaa.. Ei varmaan ole mittailtu antureita, pitäskö vain mutuna vaihtaa uusi ja kokeilla.. Mittaristoa koskeva anturi on kunnossa kun viisari toimii oikein.. Korjaamolla se on jo seisonut tonnin edestä ja vika ole muuttunut mihinkään..
|
Onko egr kuin täynnä skeidaa? jos sieltä lentelee nokea tai muuta sontaa ja jättää venttiiliä auki
|
Itellä tuo egr kans käyny mielessä mut ku se vikakoodi on vaan aina sytytyshäiriö nelosessa? Luulis sillon jos egr temppuisi et olis aina eri pytyissä? Jotain mustaa oli siellä kaasuläpällä kyllä, jos hankailis ne puhtaaksi.. Uskaltaako tässä kääntää käsin sitä läpää? Vaijerilla menee ihan normaalisti polkimelta asti?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos tee-se-ite touhu kiinnostaa niin tilaa Kiinasta OBD-johto ja toi ohjelma: http://m.uobdii.com/wholesale/cheap-...or-toyota.html Tolla saat vikakooditkin nollattua ja näät kaiken datan mitä auto pitää sisällään. Turha testailla antureita yleismittarilla tai kokeilla vaihtaa summan mutikassa. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 13:25 (GMT +2). |