![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kenelläkään kokemuksia xc90 volvoista. bensana ja automaattina. nettiautossa olis parikin vähän ajettua, toki kummatkin uitettuja....
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muutenhan se on hieno ajaa ja kohtuu edulliset käyttökustannukset muuten, mutta kertarysäyksenä kalliita, kun joka vuosi on ollut aina jotain kallista. Volvolandia varmaan kertois enemmän. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Volvolandia on historiaa. Vrcf.fi nykyään.
Teknisesti XC90 on hyvinpitkälle sama auto kuin esim. XC70. Samat viat ja ominaisuudet. Mittariviat 2001-2002 Volvoissa yleisiä, myöhemmissä vähemmän. Jos Volvoja kattelet, niin jostain 2004-> niin on ensimmäisten vuosimallien lastentauteja karsittu pois. Kaikissa dieselkoneisissa ns. suomiautoissa on ardicin lämmitin (webasto osti ardicin 2006/07) ja monissa uitetuissakin. Löytyy ainakin V70 kuskin puolelta etunurkasta puskurin takaa. Osassa ajastimella ajotietokoneen kautta, osassa täysin omia aikojaa toimivana. Mielestäni ehdoton varuste jos D5 koneinen. Itselläki myös tuossa saksasta uitetussa moinen on, samoin kuin penkkienlämmitykset yms. Mutta noita ei siis kaikissa tuontiautoissa ole. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Emännän velipoika kyllästyi xc90:sen jatkuvaan rassaukseen( tosin diesel automaatti), vaikka on ikänsä autoja korjaillu. Sähkövikoja oli paljon ja tarvikkeena ei tahtonu kaikkia osia saada. Muistaakseni esim. takaiskarit sai vaan alkuperäsenä ja helvetin kalliit oli vieläpä. Ainut hyvä puoli autossa kuulemma oli etulamppujen polttimoiden vaihto, kun niin näppärästi koko umpio irti lähti. Vaihtoi sittemmin 120 sarjalaiseen land cruiseriin. Aiemmin ennen oli v70 ja oli ollut paljon parempi auto, kuin tuo xc90, vaikka oli paljon enempi ajettu v70:sellä.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuollahan saisi aidon korean Mersun eli Hyundain Santa Fe. Jatkuva neliveto, vm. 2006 -> vetokykyä tietääkseni 2500kg joten saa vetää jo vähän isompaakin roipetta. Vanhemmilla 2000kg. Maantiellä menee kuulemma n.6 kulutuksella. Näin ainakin eräs omistaja mulle selitteli. Tosin tuo oma peli on pienimmillään mennyt 5.6 maantiellä. Sitä en tiedä saako tuosta tuoreemmasta mallista nelivetoa lukittua, mutta tuossa omassa saa lukittua ja silloin se on 50/50. Muutoin se on tietääkseni 60/40. Kohtuu ok peli ajella, ei toki vastaa mitään Volvoa, mut kyllä tuo ok peli on. Automaatit on vielä niitä perinteisiä malleja, eikä mitään surkeita robotti lootia. Ottaa V6 mallin niin johan kulkee. Takapenkillä mahtuu hyvin aikuinenkin istua, eikä polvet ota etupenkkiin. Hyundain peleillä ei usein ole kovin paljoa edes ajettu ja ne on melko edukkaita noihin muihin verrattuna. Korean ihmeenä ei niissä kovin suuria vikoja ole.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä auto käyttöautoksi? | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 80 | 09.11.2017 13:04 |
Ostettu maasturi käyttöautoksi | höpöhöpö | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 12.07.2013 14:16 |
Mikä maasturi käyttöautoksi? | puuhapate | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.08.2006 19:41 |
Mikä 4X4 käyttöautoksi? | Päksi | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 13.12.2005 20:23 |
Discovery käyttöautoksi? | SauliS | Chit-Chat | 8 | 21.09.2005 15:34 |