![]() |
Mikä käyttöautoksi
Uutta käyttistä tars alkaa kattelee,kriteereinä neliveto,automaatti ja luotettavuus.
Maasturia en varsinaisesti hae. -Kattellut subaru legacyjä ikäluokkaa 06-08, bensa automaatteja -nelikkovolvoja v70 bensa tai diesel Polttoaineen laadulla ja kulutuksella ei mulle metkitystä. Minkäslaisia kokemuksia porukalla on ja saa suositella muutakin vaihtoehtoa, saa jopa kaupata jos jotai löytyy. Mielellään kohtuu kilsoilla ja hintaa max 15Ke. Ps. Jos joltai löytyy priima kohtuukilsoilla oleva hodari niin olen kiinostunut. |
Siinähän on pari mahottoman hyvää vaihtoehtoa. Itse olen isoista Volvoista tykänny, isällä on ollut Foresteria ja Outbackia, niin molemmista kokemusta on. Siksi totean, että hyvin pitkälti makuasioita.
Subaruista Outback ja Forester kannattaa myös huomioida. Mutta verraten vaikka Volvoon niin japanilaisuus näkyy ja tuntuu. Kannattaa kyllä molemmista hyvässä kuosissa olevat yksilöt koeajaa, että kumpi tuntuu paremmin omaan makuun sopivan. Ja Volvoista saa uudempaakin koppaa V70/XC70/S80 tuohon budjettiin, jossei kilsoja pelkää. Nykyisen käyttiksen hankin torin ostoilmoituksen kautta, tarjonta yllätti positiivisesti, siis semmosia tuli tarjolle järkihinnoilla joita ei muualla myynnissä ollut. Volvoissa tomaatit Geartronicceja. Lähtisin siitä että pitää olla vaihteiston öljynvaihtohistoria tiedossa, mielellään 60tkm välein, mutta enintään 100tkm välein tehtynä. Ja huuhtelemalla. Vetokoukuton yksilö on tuossa plussaa, koska raskasta ja huolimattomasti vetäessä Volvon askin saa rikottua (käytän itse aina käsivalintamahdollisuutta esim. vaunua vetäessä). Paljon Googlella löytää kauhutarinoita Volvoista, mutta kun liikenteessä olevan määrän huomioi mitä niitä tien päällä on, niin ymmärtää että joissain vikoja onkin. Edellinen D5 Geartronic tekniikkainen hajosi 403tkm kohdalla, vaihteisto rikki. Nyt ajossa 2005 D5 Geartronic 350tkm, hyvin pelaa. Ja kun tuota vaihteistovammaista on osina myynyt pois, niin todella paljon ajettuja laitteita on osien ostajilla ollut ajossa. 500tkm helposti, paras 700tkm ajettu. Volvon voimansiirrossa oikeastaan kulmavaihteen booriholkki on se heikko kohta. Käsittääkseni pettää korroosion vuoksi, ja yleensä hajottaa kulmavaihteesta boorit. Volvoillessa todella iso apu on aktiivinen merkkifoorumi vrcf.fi/foorumi josta ainaki ite olen apuja saanu aina tarvittaessa. Sekä siihen mistä osia kannattaa hommata, että missä järkevä huollattaa. Vielä Volvoista, niitä ei juurikaan korroosiovariot vaivaa. Pitää olla selkeä vaurio (kolari/kolhu), että ruostumaan lähtee. Subaruista ei voi sanoa samaa, paljon herkempiä ruostumaan. |
Ite lähtisin hakeen käyttöpellä Japanilaisesta: https://m.nettiauto.com/suzuki/grand...unt=5&vifNav=Y
Kestää kuin japsi parhaimmillaan ja autona varsin passeli sekalaiseen ajoon. Bensaa ottaa keskimäärin 11 l/100 km mutta rahallahan sitä saa. Ja näissä on siis oikea neliveto + alennusvaihteisto. |
Lainaus:
sisätilat ihan tilavat ainakin vielä -08 mallissa. ( uudemmissa on takapenkkien jalkatilat pienentyneet aika paljon. ) Nelivetojärjestelmä on kytkimestä käännettävä, 2wd / 4wd / Lock |
Jos ei omaa merkkirajotteita niin suosittelen kokeilemaan BMW E60/61 530XD bemaria...
15tonnilla saa hyvän ja järkevillä kilsoilla olevan, plussaa ehdottomasti: -saksalainen premiumauto -loistava ajaa -hyvät varusteet -iso ja turvallinen -m-sportissa erinomaiset penkit -moottorissa voimaa jo vakionakin, kevyellä ohjelmoinnilla saa senverta lisää että varmasti pysyy muun liikenteen mukana. -kulutus maantiellä 6 luokkaa. -automaatti toimii niinkuin pitääkin, saa käsin hämmentää Huonoa: käyttökulut kovia, eli vakuutusmaksut ja verot. |
Lainaus:
|
niin kriteerinä et tars päästä edes jonninmoisessa hangessa, tavella mökille.
susuki olis varmaa luja, mutta,kun se on susuki... bemarit varmaa vähä liika matalia minun tarpeeseen ja aika rajusti vaikuttas olevan ajettu. volvot kyllä hieman kiinostaa, mitenkäs se booriholkki ja automaattilootat, onko ihan niin huonoja kun väittävät? mites neliveto niissä pelittää, siis etemiskyky? yks subaru kiikarissa, ekalta omistajalta, reilun satkun ajettu. soitin ekalle omistajalle ja sano et muuten täys peli mutta alkoi syömään hieman öljyä, noin 0.5l/2000tkm...aika paljolta kuulostaa |
Ole rohkeasti erilainen ja osta Cadillac SRX, ja perusteeksi riittää se wanha perinteinen.
KYLLÄ JENKKI ON JEES!!! |
Lainaus:
Geartronic on oikein huollettuna hyvä aski. Vaihteiston öljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, joten moni sen laiminlyö. Siksi siihen kannattaa ostotilanteessa kiinnittää huomiota. Tuo 60-100tkm on hyvä vaihtoväli ajotavasta riippuen. Yli 100tkm ilman vaihtoja jos on ajettu niin riskinä pidän. Eikä kannattas älyttömän raskaita kuormia vetää, siksi koukuton auto parempi ku vanhaa kattelee. Hangessa etenemisessä Subaru reilusti parempi ku Volvo. Perus Legacy on matala, siksi Outback tai Forester jos umpisessa pitää ajaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ok. Sen tarkemmin tutkimatta niin eikö kuitenki esim. 525 bensa tekniikkaisena nelikkonaki löytys, varmasti vähemmän ajettuja ko dieselit. Toki itsekki kattelisin dieselinä, esim. Volvon nelikot menee melkeen puolta vähemmällä dieselinä ko bensana, mutta kuitenkin.
E61 dieselillä itekki ajaisin, jos raskisin ostaa. Tähä asti joutunu Volvoon tyytymään, tarjontaa tosi paljon ja sitämyötä hintataso edullisempi. |
Omiaan kun kehutaan niin niinkin paskaksi autoksi tommonen 270 mölli on kyllä ihan perhanan jees. Se miinus tullee siitä oireilevasta aam boksista joka maksaa tonnin jos se pitää vaihtaa. Muuten tuo on ajettavuudeltaan paras auto mitä olen omistannaa ja ajannaa. Wolkkarin turakki oli toinen vaihtoehto mutta V10 koneiset on kuulemma helikopteriluokkaa pitokuluiltaan. Tiijä sitä sitten.
|
kenelläkään kokemuksia xc90 volvoista.
bensana ja automaattina. nettiautossa olis parikin vähän ajettua, toki kummatkin uitettuja.... |
Lainaus:
Muutenhan se on hieno ajaa ja kohtuu edulliset käyttökustannukset muuten, mutta kertarysäyksenä kalliita, kun joka vuosi on ollut aina jotain kallista. Volvolandia varmaan kertois enemmän. |
Volvolandia on historiaa. Vrcf.fi nykyään.
Teknisesti XC90 on hyvinpitkälle sama auto kuin esim. XC70. Samat viat ja ominaisuudet. Mittariviat 2001-2002 Volvoissa yleisiä, myöhemmissä vähemmän. Jos Volvoja kattelet, niin jostain 2004-> niin on ensimmäisten vuosimallien lastentauteja karsittu pois. Kaikissa dieselkoneisissa ns. suomiautoissa on ardicin lämmitin (webasto osti ardicin 2006/07) ja monissa uitetuissakin. Löytyy ainakin V70 kuskin puolelta etunurkasta puskurin takaa. Osassa ajastimella ajotietokoneen kautta, osassa täysin omia aikojaa toimivana. Mielestäni ehdoton varuste jos D5 koneinen. Itselläki myös tuossa saksasta uitetussa moinen on, samoin kuin penkkienlämmitykset yms. Mutta noita ei siis kaikissa tuontiautoissa ole. |
Lainaus:
|
Tuollahan saisi aidon korean Mersun eli Hyundain Santa Fe. Jatkuva neliveto, vm. 2006 -> vetokykyä tietääkseni 2500kg joten saa vetää jo vähän isompaakin roipetta. Vanhemmilla 2000kg. Maantiellä menee kuulemma n.6 kulutuksella. Näin ainakin eräs omistaja mulle selitteli. Tosin tuo oma peli on pienimmillään mennyt 5.6 maantiellä. Sitä en tiedä saako tuosta tuoreemmasta mallista nelivetoa lukittua, mutta tuossa omassa saa lukittua ja silloin se on 50/50. Muutoin se on tietääkseni 60/40. Kohtuu ok peli ajella, ei toki vastaa mitään Volvoa, mut kyllä tuo ok peli on. Automaatit on vielä niitä perinteisiä malleja, eikä mitään surkeita robotti lootia. Ottaa V6 mallin niin johan kulkee. Takapenkillä mahtuu hyvin aikuinenkin istua, eikä polvet ota etupenkkiin. Hyundain peleillä ei usein ole kovin paljoa edes ajettu ja ne on melko edukkaita noihin muihin verrattuna. Korean ihmeenä ei niissä kovin suuria vikoja ole.
|
Lainaus:
Hyvin on pelittäny, ei valittamista... |
huomenna koeajaa https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8584673
kenellekkää tuttu pirssi ? puhelimessa vaikutti hyvältä. kuis tää neliveto testataan, luistonesto pois ja liukkaalle, kaveri kattoo kun polkasee että vetääkö takaset? kuuluuko etusten enste sutasta ja sit vast takaset, vai pitäskö heti olla takapääkin mukana? alta nyt tuskin pääsee mulkoileen että onko kulmavaihde vuotanu. |
Ootko ollenkaan Crv;t kattonu. Nämä 2007-> bensa automaatit alkaa olemaan jo aika halvat. Bensoja löytyy kans vähän ajettuja. Omasta mielestä pirun hyvii ajaa ku istuu korkealla ja näkee hyvin. Eihän noissa varsinaisesti mitään oikea neliveto ole mutta kyllä niissä huomaa ku neliveto lyö päälle.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Koukusta johki kiini :D eivaa huomaaha sen maasturimies näi talvella ylämäkee sudittaes et sutiiko muutaku etuset. |
Sivu luotu: 05:53 (GMT +2). |