![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
niin kriteerinä et tars päästä edes jonninmoisessa hangessa, tavella mökille.
susuki olis varmaa luja, mutta,kun se on susuki... bemarit varmaa vähä liika matalia minun tarpeeseen ja aika rajusti vaikuttas olevan ajettu. volvot kyllä hieman kiinostaa, mitenkäs se booriholkki ja automaattilootat, onko ihan niin huonoja kun väittävät? mites neliveto niissä pelittää, siis etemiskyky? yks subaru kiikarissa, ekalta omistajalta, reilun satkun ajettu. soitin ekalle omistajalle ja sano et muuten täys peli mutta alkoi syömään hieman öljyä, noin 0.5l/2000tkm...aika paljolta kuulostaa
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ole rohkeasti erilainen ja osta Cadillac SRX, ja perusteeksi riittää se wanha perinteinen.
KYLLÄ JENKKI ON JEES!!! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Geartronic on oikein huollettuna hyvä aski. Vaihteiston öljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, joten moni sen laiminlyö. Siksi siihen kannattaa ostotilanteessa kiinnittää huomiota. Tuo 60-100tkm on hyvä vaihtoväli ajotavasta riippuen. Yli 100tkm ilman vaihtoja jos on ajettu niin riskinä pidän. Eikä kannattas älyttömän raskaita kuormia vetää, siksi koukuton auto parempi ku vanhaa kattelee. Hangessa etenemisessä Subaru reilusti parempi ku Volvo. Perus Legacy on matala, siksi Outback tai Forester jos umpisessa pitää ajaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omaani vaihdoin juurikin varmuudenvuoksi, ei siinä vikaa ollut, Korjaussarjaan n.165€ kuului stefa, joka oli hieman märkä, ei paljon. Nyt voikin päästellä menemään senpuolesta. 2004 300tkm ajettuna.
__________________
╚╣X╚╣
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
mitäs tuo camber kulma vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin.
mittasin tallin lattialla suoralla kohdalla digitaalisella astekulmalla camber kulmat. takana 1.1 kummallakin puolella edessä 1 ja 0.03. edessä suuri ero, vaikuttaneeko jo ajon vakauteen tuo?
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Etupää kannattaa laittaa kuntoon ennen kuin viet kulmien säätöön.
Tarkista edestä iskarien yläpään kumikiinnitysten kunto. Nuo ovat kulutustavaraa ja edullisia. Alatukivarsien puslat kuluu myös nopeaan tahtiin jos ne on hankittu biltemasta tai motonetistä. Kyllästyin noiden vaihtamiseen ja pyysin vakavastiotettavasta varaosaliikkeestä kestävimmät puslat jotka sitten prässättiin alatukivarsiin. Nyt on kestänyt jo 3x sen mitä B ja M alatukivarsipaketit yleensä kesti. Bilteman perusiskarit ovat minulla osoittautuneet hyviksi. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
osaakos joku sanoo rengaskulmien ohjearvot, voisin huomenna niitä mittailla ja säätää.
en vaan löydä ohjearvoja tähän hätään. 2007 v70 awd
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No sen takia jos harkinnassa V70 volvo nelivedolla ja automaattina... on kuitenkin "vastaava" auto ja osuu budjettiin. F-sarjalaiset on liian kalliita tai sitten niillä on ajettu paljon.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ok. Sen tarkemmin tutkimatta niin eikö kuitenki esim. 525 bensa tekniikkaisena nelikkonaki löytys, varmasti vähemmän ajettuja ko dieselit. Toki itsekki kattelisin dieselinä, esim. Volvon nelikot menee melkeen puolta vähemmällä dieselinä ko bensana, mutta kuitenkin.
E61 dieselillä itekki ajaisin, jos raskisin ostaa. Tähä asti joutunu Volvoon tyytymään, tarjontaa tosi paljon ja sitämyötä hintataso edullisempi. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Omiaan kun kehutaan niin niinkin paskaksi autoksi tommonen 270 mölli on kyllä ihan perhanan jees. Se miinus tullee siitä oireilevasta aam boksista joka maksaa tonnin jos se pitää vaihtaa. Muuten tuo on ajettavuudeltaan paras auto mitä olen omistannaa ja ajannaa. Wolkkarin turakki oli toinen vaihtoehto mutta V10 koneiset on kuulemma helikopteriluokkaa pitokuluiltaan. Tiijä sitä sitten.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
kenelläkään kokemuksia xc90 volvoista.
bensana ja automaattina. nettiautossa olis parikin vähän ajettua, toki kummatkin uitettuja....
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muutenhan se on hieno ajaa ja kohtuu edulliset käyttökustannukset muuten, mutta kertarysäyksenä kalliita, kun joka vuosi on ollut aina jotain kallista. Volvolandia varmaan kertois enemmän. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Volvolandia on historiaa. Vrcf.fi nykyään.
Teknisesti XC90 on hyvinpitkälle sama auto kuin esim. XC70. Samat viat ja ominaisuudet. Mittariviat 2001-2002 Volvoissa yleisiä, myöhemmissä vähemmän. Jos Volvoja kattelet, niin jostain 2004-> niin on ensimmäisten vuosimallien lastentauteja karsittu pois. Kaikissa dieselkoneisissa ns. suomiautoissa on ardicin lämmitin (webasto osti ardicin 2006/07) ja monissa uitetuissakin. Löytyy ainakin V70 kuskin puolelta etunurkasta puskurin takaa. Osassa ajastimella ajotietokoneen kautta, osassa täysin omia aikojaa toimivana. Mielestäni ehdoton varuste jos D5 koneinen. Itselläki myös tuossa saksasta uitetussa moinen on, samoin kuin penkkienlämmitykset yms. Mutta noita ei siis kaikissa tuontiautoissa ole. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Emännän velipoika kyllästyi xc90:sen jatkuvaan rassaukseen( tosin diesel automaatti), vaikka on ikänsä autoja korjaillu. Sähkövikoja oli paljon ja tarvikkeena ei tahtonu kaikkia osia saada. Muistaakseni esim. takaiskarit sai vaan alkuperäsenä ja helvetin kalliit oli vieläpä. Ainut hyvä puoli autossa kuulemma oli etulamppujen polttimoiden vaihto, kun niin näppärästi koko umpio irti lähti. Vaihtoi sittemmin 120 sarjalaiseen land cruiseriin. Aiemmin ennen oli v70 ja oli ollut paljon parempi auto, kuin tuo xc90, vaikka oli paljon enempi ajettu v70:sellä.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Tuollahan saisi aidon korean Mersun eli Hyundain Santa Fe. Jatkuva neliveto, vm. 2006 -> vetokykyä tietääkseni 2500kg joten saa vetää jo vähän isompaakin roipetta. Vanhemmilla 2000kg. Maantiellä menee kuulemma n.6 kulutuksella. Näin ainakin eräs omistaja mulle selitteli. Tosin tuo oma peli on pienimmillään mennyt 5.6 maantiellä. Sitä en tiedä saako tuosta tuoreemmasta mallista nelivetoa lukittua, mutta tuossa omassa saa lukittua ja silloin se on 50/50. Muutoin se on tietääkseni 60/40. Kohtuu ok peli ajella, ei toki vastaa mitään Volvoa, mut kyllä tuo ok peli on. Automaatit on vielä niitä perinteisiä malleja, eikä mitään surkeita robotti lootia. Ottaa V6 mallin niin johan kulkee. Takapenkillä mahtuu hyvin aikuinenkin istua, eikä polvet ota etupenkkiin. Hyundain peleillä ei usein ole kovin paljoa edes ajettu ja ne on melko edukkaita noihin muihin verrattuna. Korean ihmeenä ei niissä kovin suuria vikoja ole.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä auto käyttöautoksi? | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 80 | 09.11.2017 13:04 |
Ostettu maasturi käyttöautoksi | höpöhöpö | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 12.07.2013 14:16 |
Mikä maasturi käyttöautoksi? | puuhapate | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.08.2006 19:41 |
Mikä 4X4 käyttöautoksi? | Päksi | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 13.12.2005 20:23 |
Discovery käyttöautoksi? | SauliS | Chit-Chat | 8 | 21.09.2005 15:34 |