Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2017, 20:41
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Et vieläkään mittausarvoja viitsi kertoa?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dragonxi Näytä viesti
~ viallisen lämpötil-anturin takia moottori kävi liian kylmänä pakokaasutestissä
Mitenköhän tämä on mahdollista?

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2017, 22:39
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Et vieläkään mittausarvoja viitsi kertoa?


Mitenköhän tämä on mahdollista?
Samaa minäkin mietin. En ole eläissäni nähnyt auton lämpötila-anturia joka aiheuttaisi liian korkean lukeman lämpömittariin...

Viimeksi muokannut Hessu888 : 06.02.2017 22:43
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.02.2017, 23:46
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Ottamatta kantaa tämän ketjun kohteeseen, juurikin tänään kotio ajellessa ajattelin re85:n ja pienkonebensan käytön vaikutusta päästöarvoihin. Onko kokemuksia / näkemyksiä?
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2017, 18:16
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Re85 ainakin parantaa arvoja
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2017, 18:30
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Samaa minäkin mietin. En ole eläissäni nähnyt auton lämpötila-anturia joka aiheuttaisi liian korkean lukeman lämpömittariin...
Ihme pilkunnussimista ja vittuilua taas asialliseen kysymykseen.

Tarkoittaa varmaan sitä et ecu ei tiedä koneen olevan normi käyntilämpötilassa ja käy siksi rikkaalla.

Ja anturi voi hajota myös niin että vetää lämpömittarin tappiin vaik moottori olisikin normaalissa käyntilämpötilassa, vaikka juuri sää et olis semmosta nähnykkään.

Ei lähetä mihinkään bemufoorumin linjalle vastauksen kans, jos ei ol mitään järkevää sanottavaa mikä auttaisi kysyjää ni jätä vastaamatta.

UGH!
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.02.2017, 07:06
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti
Ihme pilkunnussimista ja vittuilua taas asialliseen kysymykseen.

Tarkoittaa varmaan sitä et ecu ei tiedä koneen olevan normi käyntilämpötilassa ja käy siksi rikkaalla.

Ja anturi voi hajota myös niin että vetää lämpömittarin tappiin vaik moottori olisikin normaalissa käyntilämpötilassa, vaikka juuri sää et olis semmosta nähnykkään.

Ei lähetä mihinkään bemufoorumin linjalle vastauksen kans, jos ei ol mitään järkevää sanottavaa mikä auttaisi kysyjää ni jätä vastaamatta.

UGH!
Nöyrin anteeksipyyntöni jos mieliä pahoitin. Tarinassa lämpömittari ei ollut tapissa mutta joku antureihin perehtynyt voi valistaa meitä, että voiko anturi hajota niin, että se näyttää enemmän olematta kuitenkaan tapissa. Mielestäni ei voi ja sitä koitin tuoda esiin vaikka tän topikin tarinan kannalta anturi todettiinkin jo ehjäksi ja asia loppuun puitu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2017, 22:12
dragonxi dragonxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.12.16
Sijainti: n/a
Viestit: 380
Blog Entries: 2
Perusasetus

Mittauksesta ja analyysistä ti 7.2 Pathysta


Tänään vaihtui eri korjaaja, joka kumosi edellisen mittaukset ja päätelmät:
* vikakoodi ei voi pitää paikkaansa/mitattu/katsottu väärin!
* moottorin lämpötilatunnistimessa ei ole mitään vikaa
* lambda anturi on todettu väärin olevan kunnossa
* mikään lambda lukeman odotusarvo ei ole 10 vaan liikkuu ykkösen mol puolin

Lyhyesti mittaukset ja päätelmät olivat aivan hakoteillä!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2017, 22:24
dragonxi dragonxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.12.16
Sijainti: n/a
Viestit: 380
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lambda anturi viallinen Pathyssa, tilattu uusi


Lambda anturi päätelty olevan viallinen (eri korjaaja).
Odotusarvot päästömittauslaitteessa ykkösen (1.0) molemmin puolin,
mutta vialliseksi todetulla "järjettömän" suuret.

Edellinen omistaja väittää vaihtaneensa lambda anturin viime elokuun katsastukseen.

Tarvikevaraosa.

Tilattu uusi Nissan (kallis) lambda anturi.

Päästömittaukset vasta kun uusi Nissan lambda anturi saapuu 10.2/13.2
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2017, 22:51
dragonxi dragonxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.12.16
Sijainti: n/a
Viestit: 380
Blog Entries: 2
Perusasetus

Huollot ja testit 7.2 uutta Lambda anturia odotellessa


Uudet Boch sytytystulpat vaihdettu, vanhat nokiset mutta ok eli käyvät varalle.

Virranjakajan kansi ja pyöritin näyttivät olevan hyvät.
Tulpan johdoissa ei vikaa.
Ilmanpuhdistin ei likainen.
Moottiriöljyt vaihdettu.

Imujärjestelmässä ei vikaa.

Pakopuoli ok, pakoputket ehjät.

Puristusmittaukset näyttivät kaikkien sylinterien osalta hyviltä.

Yo varoituksella, että olen ymmärtänyt oikein kuulemani (2 mielipidettä/2 korjaajaa)
sekä termit(stokastinen=tilastollinen, Lambda liittynee ao käyrään ECU tarkottanee Elektronista kontrolliyksikköä ja jos se menee vaihtoon ISOA laskua)!

Huomenna saanen tänne lukemia ja valokuvia.

Jahka Lambda tunnistin saapuu ja asentuu oikein niin testerillä päässee alustaviin mittauksiin happi (O2) yms arvoista ja nähnee mm seossuhteet yms. ..

Vasta kun ao arvot suhteellisen järkeviä ja auto ajettavassa kunnossa (pe 10.2 nelipyöräsuuntaus...) alkavat testiajot ja ajot joilla "päästään karstoista" ja joiden jälkeen pannaan päästömittaustesteriin jotta saadaan katsastuksessa hyväksyttävät arvot.

Yo varauksella että ECU toimii eikä tule muita ylläreitä!

Kiitos kaikille vinkeistä ja sorry ettei autojen tekniilkka ole osaamisaluettani, toivottavasti kuvat kunhan saan kertovat enemmän!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.02.2017, 23:56
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dragonxi Näytä viesti
Jahka Lambda tunnistin saapuu ja asentuu oikein niin testerillä päässee alustaviin mittauksiin happi (O2) yms arvoista ja nähnee mm seossuhteet yms. ..

Vasta kun ao arvot suhteellisen järkeviä ja auto ajettavassa kunnossa (pe 10.2 nelipyöräsuuntaus...) alkavat testiajot ja ajot joilla "päästään karstoista" ja joiden jälkeen pannaan päästömittaustesteriin jotta saadaan katsastuksessa hyväksyttävät arvot.
Kun niitä mittausarvoja ei ole, kaikki muu touhuaminen on ihan turhaa. Jos se lambda-anturi on rikki, niin vaihtaa sen ja päästömittariin kiinni. Joko se toimii tai ei, hupiajelut yms karstanpoltot voi näprätä myöhemmin..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.02.2017, 22:29
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dragonxi Näytä viesti
Tänään vaihtui eri korjaaja, joka kumosi edellisen mittaukset ja päätelmät:
* vikakoodi ei voi pitää paikkaansa/mitattu/katsottu väärin!
* moottorin lämpötilatunnistimessa ei ole mitään vikaa
* lambda anturi on todettu väärin olevan kunnossa
* mikään lambda lukeman odotusarvo ei ole 10 vaan liikkuu ykkösen mol puolin

Lyhyesti mittaukset ja päätelmät olivat aivan hakoteillä!
Ne mittausarvot olisi ollut ihan hyödyllisiä tietoja heti alussa. Aika moni olisi varmasti osannut sanoa, että lambdan arvona 10 ei todellakaan ole normaalia. Eikä taida ilmeisesti mitattu 0,3 olla myöskään ihan kohdillaan vaikka olisi kuinka kylmä/kuuma moottori.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
päästöt


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
runnerin päästöt... HV Tekniikka & Jutustelu 8 07.11.2011 16:37
googlettamisen co-päästöt toyota4x4 Linkit 6 12.01.2009 16:06
päästöt pomsahti Tekniikka & Jutustelu 19 20.03.2008 18:53
Miten päästöt kuriin HJ-60? Donut Tekniikka & Jutustelu 23 17.04.2006 20:07
Päästöt Jp Tekniikka & Jutustelu 0 02.10.2003 21:07


Sivu luotu: 19:22 (GMT +2).