Tapoja tehdä on varmasti monia enkä sano että se miten omaani tein olisi ainoa oikea, mutta sillä ainakin menee helposti ja tulee kohtuu kestävä. Minun rakennustopikista löytyy..
Suosittelen vahvasti 100 x 50 + 50 x 50 palkkeja 3mm seinämällä. Ne yhteenliimattuna tulee sopivan levyinen ja riittävän tukeva. Tarkkana sitten helmoja auki rälläköidessä, että tulee sopivalle lorkeudelle. Oikea korkeus on, kun palkin pitkän (sisä)sivun yläreuna on auton lattiapellin pystysuoran osan pientä pokkausta vasten. Tällöin palkin alareuna on muutaman millin auton pohjaa alempana, ja sen pystyy hitsaamaan pohjapellin/ helmakotelon pystypeltiin kiinni melkein koko matkalta.
B-pilarin alapää pitää trimmata, jos hyvin tekee niin sen pohjaan voi hitsata levyn ja vaikka vielä pätkän putkea jolle tekee helmakoteloon reiän.. saisi sidottua kunnolla b-pilariin. Samoin ne pari tukikoteloa a- ja c- pilareiden tietämillä pitää muokata.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Viimeksi muokannut Timo_L : 09.09.2016 04:22
|